قیمت دلار تا مرز 20 هزار تومانی عقب نشینی خواهد کرد؟

تور لحظه آخری-کاماپرس

دلار همچنان در مدار کاهشی است. قیمت این ارز خارجی در روز جاری نسبت به دیروز، 0.42 درصد دیگر هم کاهش پیدا کرد و به مرز 25 هزار و 650 تومانی رسید. اما نرخ دلار بازار متشکل در مقایسه با روز گذشته 0.01 درصد بالا رفت و در محدوده 24 هزار و 355 تومانی قرار گرفت. برخی کارشناسان از احتمال کاهش بیشتر قیمت دلار سخن می‌گویند.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار ارزی، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، بهروز محبی نجم‌آبادی، عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس، بیان کرده که در حال حاضر شرایط سیاسی جهان به گونه‌ای رقم خورده که به نفع ایران خواهد بود. این امر احتمالا باعث کاهش بیشتر نرخ دلار در روزهای آتی خواهد شد. حتی نجم‌آبادی به قیمت دلار هم اشاره کرده است. وی در این باره می‌گوید احتمالا نرخ دلار به زیر 20 هزار تومان برسد. هم اکنون کشورهای غربی و آمریکا به این نتیجه رسیده‌اند که تحریم‌ها علیه ایران موثر نیست و این مناطق به نفت ایران احتیاج دارند.

اخبار مرتبط را بخوانید:

راز آسمان پایتخت

دیدگاه فنی به قیمت دلار

تحلیگران فنی اعلام کرده بودند که اگر قیمت دلار از محدوده 25 هزار و 800 تومانی پایین‌تر برود، احتمال کاهش بیشتر نرخ این ارز خارجی وجود دارد. با این وجود معامله گران با احتیاط وارد بازار ارزی می‌شوند، چون هنوز اخبار ضد و نقیضی از مذاکرات وین به گوش می‌رسد. بنابراین فعالان ارزی در سطح گسترده‌ای خرید و فروش و معامله ندارند و فعلا محتاطانه عمل می‌کنند.

امروز نرخ پوند مانند قیمت دلار کاهشی بود، اما قیمت یورو بالا رفت. قیمت پوند نسبت به روز گذشته 104 تومان کم شد و به مرز 33 هزار و 747 تومانی رسید. اما نرخ یورو در مقایسه با دیروز 20 تومان رشد پیدا کرد و در محدوده 28 هزار و 232 تومانی قرار گرفت.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز