4 راه کسب درآمد در یوتیوب + روش‌ های افزایش بازدید

4 راه برای کسب درامد از یوتیوب- کاماپرس
ژیوار

امروزه تولیدکنندگان محتوا به روش‌های متعددی برای کسب درآمد از محتوای خود دسترسی دارند. علاوه بر تبلیغات، اسپانسرینگ یک برند بزرگ، کمک مالی طرفداران یا فروش کالا از راه‌های جدید کسب درآمد در یوتیوب محسوب می‌شود.

به گزارش کاماپرس، یوتیوب از طریق پیش نمایش و نمایش ویدئوها و سایر فرمت‌های تبلیغاتی کسب درآمد می‌کند. در این میان کمپانی‌های تبلیغات‌کننده با توجه به میزان کلیک‌ و بازدید هر ویدئو هزینه آن را پرداخت می‌کنند که ۵۵ درصد آن به تولیدکننده محتوا و ۴۵ درصد به یوتیوب می‌رسد.

مهمترین روش‌های کسب درآمد در یوتیوب

1- کسب درآمد در گوگل اَدز

اولین گام برای کسب درآمد در یوتیوب، پیوستن به برنامه یوتیوب پارتنرز است. کاربران با استفاده از این برنامه امکان دسترسی به ابزارهای ویژه مانند توانایی کسب درآمد از ویدئوهای خود از طریق «گوگل اَدسنس» (Google Adsense) را دارند. داشتن حداقل هزار دنبال کننده و ۴۰۰۰ ساعت مدت تماشا در ۱۲ ماه گذشته از شروط اولیه برای استفاده از این برنامه است.

2- روش حمایت مالی یا اسپانسرینگ

یکی از روش‌های سوآور تبلیغات، اسپانسرینگ برند است که در دنیای بازاریابی دیجیتال، با نام «بازاریابی اینفلوئنسر» هم از آن یاد می‌شود. در این روش  شرکت‌ها برای تبلیغ یک نام تجاری یا محصول جدید از طریق تولید ویدئو در یوتیوب و سایر شبکه‌های اجتماعی به تولیدکنندگان محتوا پول می‌دهد.

بیشتر بخوانید:

دریان سفر امید

3- کمک مالی طرفداران

یک راه دیگر برای کسب درآمد از یوتیوب، توسط اعضای کانال صورت می‌گیرد. طرفداران و دنبال‌کنندگان در قالب نشان‌ها، ایموجی‌ها، ویدیوهای ویژه، چت‌های زنده و سایر محتواها، پرداخت‌های ماهانه مکرر دارند. اعضای برنامه یوتیوب پارتنرز که حداقل هزار دنبال کننده داشته باشند، می‌توانند در حساب‌های کاربری خود این ویژگی کسب درآمد را فعال کنند.

همچنین سرویس‌های شخص ثالث مانند پاترئون (Patreon)به تولیدکنندگان محتوای ویدئویی کمک می‌کنند تا از طریق عضویت ماهانه و توسط طرفداران خود به درآمد برسند. برترین تولیدکنندگان محتوای ویدئویی، از روش حمایت مالی دنبال کنندگان خود، ماهانه ۹۵ هزار دلار درآمد دارند.

4- فروش کالا در یوتیوب

اعضای برنامه یوتیوب پارتنرز همچنین می‌توانند با فعال کردن این ویژگی در حساب‌های خود، حداکثر ۱۲ کالا را به مخاطبان خود عرضه کرده و بفروشند. رایان کاجی یکی از تولید کنندگان محتوا در یوتیوب از بازی با اسباب‌بازی‌ها، میلیون‌ها دلار درآمد کسب کرده است.

راه های کسب درامد از یوتیوب-کاماپرس

راه‌های افزایش بازدید در یوتیوب

  1. یکی از اساسی‌ترین روش‌ها برای موفقیت در زمینه تولید محتوا، ایجاد محتوای غنی و جذاب است. ویدئوهای با محتوای کیفی، مشاهده و به اشتراک گذاشته می‌شود. هر چه یک ویدئو، تعامل بیشتری دریافت کرده و بازدید بیشتری داشته باشد، ارزش بالاتری داشته و در رتبه‌های بالای جستجوی یوتیوب قرار می‌گیرد.
  2. یک راه دیگر، بهینه سازی ویدئوها برای جستجوهای یوتیوب است. این بهینه سازی شامل استفاده از برنامه‌ریز کلمات کلیدی گوگل و بکارگیری آن‌ها در توضیحات و برچسب‌های صفحه ویدئوی یوتیوب است.
  3. تبلیغ ویدئوی یوتیوب در سایر شبکه‌های اجتماعی و تبلیغات رسانه‌های پولی از دیگر روش‌های افزایش بازدید و ترافیک است.

برای کسب درآمد از یوتیوب چقدر بازدید لازم است؟

برای رسیدن به درآمد در یوتیوب، به هزار مشترک و ۴۰۰۰ ساعت تماشا در یک سال گذشته یا هزار مشترک و ۱۰ میلیون بازدید از ویدئوهای کوتاه Shorts در ۹۰ روز گذشته نیاز است. با قرار گرفتن در هر کدام از این دسته‌ها، شرایط درخواست برای پیوستن به برنامه یوتیوب پارتنرز و کسب درآمد از محتوا فراهم می‌شود.

برای ۱۰۰۰ بازدید، یوتیوب چقدر پول می‌دهد؟

مبلغی که یوتیوب برای هر 1000 بازدید پرداخت می‌کند، به تبلیغات کننده بستگی دارد، اما مقدار آن بین ۱۰ تا ۳۰ سنت برای هر بازدید با میانگین 18 سنت است.

بالاترین درآمدها در یوتیوب

به نقل از ایسنا، با وجود چالش‌های موجود، افرادی که قادر به جذب تعداد زیادی دنبال کننده وفادار هستند، می‌توانند درآمد قابل توجهی از یوتیوب داشته باشند. بر اساس گزارش اینوستوپدیا، تولیدکنندگان محتوا با بالاترین درآمد ویدئویی یوتیوب، سالانه حدود ۵۵ میلیون دلار درآمد دارند.

انتهای پیام

نهال گشت
روکش مارال
آژانس هرمس 724
تهران آهن
سبیت
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز