آماری باورنکردنی از درصد گیمرهای ایرانی

گیمرهای ایرانی روزی چند ساعت بازی می کنند؟-کاماپرس
تور لحظه آخری-کاماپرس

بنابر بررسی‌های انجام شده در ایران 34 میلیون گیمر بازی‌های رایانه‌ای، موبایلی و حرفه‌ای انجام می‌دهند که 4 میلیون نفر آن‌ها گیمرهای حرفه‌ای هستند.

به گزارش کاماپرس، بازی‌های رایانه‌ای از ابعاد مختلفی از جمله اقتصاد و فرهنگ اهمیت دارند، به‌نحوی که همه کشورها به هر طریقی چنین محتواهایی را مدیریت می‌کنند. در ایران ۳۴ میلیون گیمر آماتور و حرفه‌ای وجود دارد که 90 درصد از آن‌ها بازی موبایلی انجام می‌دهد.

بررسی‌ها نشان می‌دهد که طبقات کودکان، نوجوانان و جوانان همواره جزء بیشترین گروه‌های مخاطب بازی به شمار می‌روند، اما در این میان سالمندانی هم وجود دارند که به‌صورت مرتب بازی موبایلی می‌کنند و طبق استانداردهای تعریف‌شده در ایران و جهان، بازیکن یا گیمر هستند.

بیشتر بخوانید:

چندی پیش محمد امین حاجی هاشمی- مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای- در این باره گفت: پایش‌ها نشان می‌دهد که هر سال مخاطبان این بازی‌ها افزایش می‌یابد؛ به طوریکه ۳۴ میلیون نفر در کشور از بازی‌های رایانه‌ای، موبایلی و کنسولی استفاده می‌کنند که بخش موبایلی آن بیش از ۹۰ درصد را شامل می‌شود.

راز آسمان پایتخت

هاشمی افزود: در واقع بیش از ۹۰ درصد از این ۳۴ میلیون نفر بازی موبایلی انجام می‌دهند و حدود ۲۰ درصد از بازی‌های کنسولی و ۲۰ درصد نیز از بازی‌های رایانه‌ای استفاده می‌کنند، بعضی نیز در هر سه بخش فعالیت دارند.

وی درباره میانگین سنی بازیکنان عنوان کرد: براساس پیمایشی که هر دو سال انجام می‌شود، مشخص شده که میانگین سنی بازیکنان درحال افزایش است و سنین ۱۶، ۱۹، ۲۱ که قبلا بوده، الان به عدد ۲۳ سال رسیده است.

روح الله دهقانی فیروز آبادی، معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری نیز در اختتامیه نهمین جشنواره ملی بازی‌های رایانه‌ای فجر در این باره اظهار داشت: در ایران به طور متوسط ۳۴ میلیون نفر روزانه به میزان ۹۵ دقیقه مشغول بازی هستند که این میزان ظرفیتی خارق‌العاده برای خلق ارزش افزوده، فرهنگ‌سازی و آموزش ایجاد کرده است.

به نقل از ایسنا، آخرین آمار در پیمایش‌ها نشان می‌دهد ۳۴ میلیون ایرانی بازیکن یا گیمر شناخته می‌شوند و میانگین سنی آن‌ها ۲۳ سال است. از این عدد 4 میلیون نفر بازیکن حرفه‌ای هستند که هفته‌ای بیش از ۲۱ ساعت بازی می‌کنند و این نشان می‌دهد بازی بخش مهمی در زندگی افراد است.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز