راهنمای خرید سرخ کن های به صرفه و مناسب

تورهای مسافرتی لحظه آخر

سرخ کن و انواع غذاساز برای آشپزی حرفه‌‌ای و زمان‌هایی که افراد حوصله تمیز کردن گاز و محیط آشپرخانه را ندارند، بسیار کاربردی است. در کل انواع سرخ کن و محصولات این چنینی باعث خواهند شد تا انواع غذا به نحو مطلوبی پخت شده و طعمی دلپذیر و مناسب را برای همه ذائقه‌ها به همراه داشته باشند.

به گزارش کاماپرس به نقل از لوازم خونگی، معمولا طبخ مواد غذایی در سرخ کن‌های جدید لذت بخش و بهتر از سرخ کردن هر نوع ماده غذایی روی گاز است. بسیاری از افراد فکر می‌کنند که برای به کارگیری سرخ کن باید روغن زیادی مصرف کنند، اما بد نیست بدانید که در سال‌های اخیر مدل‌های سرخ کنی که به بازار آمده با روغن کمی انواع مواد غذایی را طبخ می‌کنند. ضمنا انواع سرخ کن‌های جدید نقاط سردی دارند که باعث می‌شود خرده‌های غذاها در دمای پایین باعث لکه دار شدن و سوختن روغن نشوند.

سرخ‌ کن‌ها انواع مختلفی دارند و به سه نوع معمولی و الکتریکی، بدون روغن یا کم مصرف و مینی سرخ کن‌ها تقسیم می‌شوند. در ادامه مدل‌های مختلف سرخ کن ها معرفی خواهند شد؛

سرخ کن های معمولی و الکتریکی

این مدل سرخ کن ها مکانیزم ساده‌ای دارند و با المنت گرم کننده کار می‌کنند. این نوع دستگاه‌ها به روغن احتیاج دارند و با حرارت‌های متفاوتی باعث طبخ مواد غذایی می‌شوند. این نوع سرخ کن‌ها مواد غذایی را در کمترین زمان ممکن طبخ و آماده مصرف می‌کنند.

سرخ کن تفال مدل EY201

بدنه این سرخ کن تفال استیل است و به دلیل عایق بندی مناسب در حین فعالیت داغ نمی‌کند. ظرفیت این مدل 4.2 لیتر است و روکش نچسب دارد. این مدل برای طبخ غذای شش نفر مناسب است. کلید ولومی، تایمر، شست و شوی آسان محفظه‌ها، سیستم قطع خودکار و … از مزایای اصلی این سرخ کن محسوب می‌شود.

راز آسمان پایتخت

سرخ کن فیلیپس مدل HD9200

سرخ کن فیلیپس از مدل مذکور برای طبخ غذای چهار نفر مناسب بوده و وزن 8 کیلوگرمی دارد. جنس بدنه این سرخ کن پلاستیک است و ظرفیت آن یک لیتر برآورد شده است. این محصول به فناوری راپید ایر مجهز شده که امکان طبخ مواد غذایی با روغن کم را فراهم می‌کند. نچسب بودن سبد داخلی، امکان تنظیم دما، قطع کن خودکار، آلارم آماده شدن غذا و … از جمله ویژگی‌های قابل توجه این سرخ کن هستند.

سرخ کن-کاماپرس

سرخ کن فیلیپس مدل HD9217

این سرخ کن با وزن 7 کیلوگرمی به بازار عرضه شده و با ظرفیت 2.2 لیتر قابلیت طبخ انواع غذاها برای چهار نفر را فراهم آورده است. جنس بدنه این محصول از پلاستیک مقاوم است و هنگام استفاده داغ نمی‌شود. طراحی این سرخ کن به گونه‌ای است که باعث پخش بوی روغن و غذای کمتری در فضای خانه خواهد شد. قابلیت تفکیک قطعات، سیستم قطع خودکار، محفظه جمع آوری سیم، نمایشگر چراغ، دسته‌های عایق حرارت و … از ویژگی‌های قابل توجه این سرخ کن هستند.

سرخ کن فیلیپس مدل HD9216

این مدل محصول فیلیپس از جنس پلاستیک مقاوم بوده و جنس سبدهای داخلی آن استیل است. این سرخ کن حداقل مصرف روغن را دارد. وزن این محصول 7 کیلوگرم بوده و برای استفاده خانگی مناسب است. این محصول قابلیت تفکیک قطعات، سیستم قطع کن خودکار، محفظه جمع آوری سیم، فیلتر هوای داخلی و … دارد.

سرخ کن‌های بدون روغن را بشناسید

این محصولات اغلب با جریان سریع هوا باعث طبخ مواد غذایی می‌شوند. سرخ کن‌های مذکور برای افرادی که به سلامت خود اهمیت می‌دهند و می‌خواهند مصرف روغن را به حداقل برسانند، بسیار مناسب است. در ادامه یک مدل پرکاربرد این نوع سرخ کن‌ها معرفی خواهد شد؛

سرخ کن-کاماپرس

سرخ کن بدون روغن فیلیپس HD9220

این محصول 7 کیلوگرم وزن دارد و با آن می‌توان تا 800 گرم مواد غذایی را طبخ کرد. ظرفیت آن 2.2 لیتر در نظر گرفته شده تا انواع غذاها را برای یک خانواده 4 نفره طبخ کند. جنس بدنه سرخ کن مذکور از پلاستیک مقاوم است. این محصول نیز قابلیت تفکیک قطعات، سیستم قطع کن خودکار، محفظه جمع آوری سیم، نمایشگر، تایمر 30 دقیقه‌ای و … را دارد.

درباره مینی سرخ کن‌ها بدانید

این مدل سرخ کن‌ها از لحاظ عملکرد و نوع طبخ شبیه سرخ کن‌های معمولی هستند با این تفاوت که جمع و جورتر بوده و وزن پایینی دارند. معمولا این مدل سرخ کن‌ها هزینه کمتری دارند و برای خانه‌های کوچک کاربرد دارند.

انتهای پیام

مرتبط با : لوازم خونگی
دادپویان
اوج آرام
ایده سبز
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز