راهنمای خرید دوچرخه ثابت با قیمت مناسب

دوچرخه ثابت - کاماپرس
آریاک سفر

دوچرخه ثابت یکی از محبوب‌ترین دستگاه‌های هوازی است که امکان ورزش‌ کردن در محیط‌های کوچک را برای افراد فراهم می‌کند. ورزش با دوچرخه ثابت باعث افزایش سرعت کالری سوزی و بالا رفتن ضربان قلب در حین تمرینات می‌شود و یکی از بهترین گزینه‌ها برای سوزاندن چربی‌های شکم‌ و پهلو است. داشتن اطلاعات درباره این دستگاه باعث می‌شود که افراد بتوانند بهترین انتخاب را هنگام خرید دوچرخه ثابت در نظر بگیرند.

کاماپرس در ادامه این گزارش به بررسی نکاتی برای راهنمایی افراد در خرید دوچرخه ثابت پرداخته است.

دوچرخه ثابت ایستاده

دوچرخه‌های ثابت در انواع مدل‌های خانگی و باشگاهی تولید می‌شوند که هر یک ویژگی‌های منحصر‌به‌فرد و عملکرد مخصوص خود را دارند. دوچرخه ثابت ایستاده به لحاظ ظاهری و عملکرد شبیه به دوچرخه‌های معمولی است. دوچرخه‌های ثابت ایستاده شرایط آسوده و مناسبی برای نشستن فراهم می‌کنند و به همین جهت برای ورزش‌های طولانی‌مدت گزینه‌ ایده‌‌آلی هستند. بعضی از دوچرخه‌های ثابت ایستاده، دارای برنامه‌های تمرینی پیش‌فرضی هستند و افراد متناسب با شرایط خود می‌توانند میزان مقاومت را در هر برنامه انتخاب کنند.

دوچرخه ثابت نشسته

دوچرخه‌های نشسته به صندلی پهن و خمیده عرضه می‌شوند و به همین جهت کمترین میزان فشار را بر کمر وارد می‌کنند. این دوچرخه‌ها برای سالمندان و افراد مبتدی گزینه مناسبی هستند. دوچرخه ثابت نشسته دارای یک مانیتور است که میزان کالری سوزانده‌شده و مسافت طی شده را به افراد نمایش می‌دهد.

دوچرخه ثابت - کاماپرس

دریان سفر امید

اسپینینگ

اسپینینگ به عنوان حرفه‌ای‌ترین مدل دوچرخه‌های ثابت شناخته می‌شود و شباهت زیادی به دوچرخه‌های کورسی دارد. افرادی که تمایل به ورزش حرفه‌ای و تجربه‌ی نزدیک به دوچرخه‌سواری واقعی دارند، می‌توانند با اسپینینگ ورزش کنند. افراد در حین ورزش با اسپینینگ می‌توانند شرایطی مشابه با دوچرخه‌سواری در شیب‌های تند را تجربه کنند و میزان کالری بیشتری را بسوزانند.

دوچرخه ثابت - کاماپرس

بررسی نوع سیستم مقاومت دوچرخه ثابت

دوچرخه‌های ثبات با دو نوع سیستم مبتنی بر ترمز و یا سیستم مقاومت مغناطیسی ساخته می‌شوند. به طور کلی سیستم مقاومت در دوچرخه ثابت از اهمیت زیادی برخوردار است و باهث هدفمند شدن تمرینات ورزشی می‌شود. در بسیاری از مدل‌ها دیسک‌های فلزی در جلوی دوچرخه قرار گرفته که به آن فلایویل گفته می‌شود. هنگامی که افراد پدال می‌زنند، فلایویل انرژی جنبشی را ذخیره می‌کند و از این طریق باعث افزایش مقاومت دوچرخه ثابت می‌شود. در صورتی که افراد با این دوچرخه‌ها ورزش کنند، با پیشرفت در تمرینات خود نیاز به تهیه‌ی دیسک سنگین‌تر خواهند بود. در مقابل دوچرخه‌هایی که از سیستم مقاومت مغناطیسی استفاده می‌کنند، چنین مشکلی ندارند. این دوچرخه‌ها با کمک دو آهنربای قوی حرکت افراد روی دوچرخه را کنترل می‌کنند و همچنین در حین استفاده نیز صدای کمتری تولید می‌کنند.

بررسی میزان تحمل وزن

دوچرخه‌های ثابت معمولا می‌توانند تا وزن 110 کیلوگرم را پشتیبانی کنند. با این حال برای وزن‌های بالاتر بهتر است که افراد به طور دقیق جزئیات دوچرخه را بررسی کنند تا گزینه متناسب با شرایط خود خریداری کنند. پیشنهاد می‌شود که افراد مدلی را انتخاب کنند که حداقل ده کیلو بیشتر از وزن مورد نظر را تحمل کند تا فشار زیادی به دوچرخه وارد نشود. همچنین در صورتی که افراد قصد خریداری دوچرخه ثابت برای باشگاه‌های عمومی را داشته باشند، باید حتما مدلی با مقاومت بسیار بالا انتخاب کنند که در طی زمان فرسوده نشود.

دوچرخه ثابت - کاماپرس

بررسی اندازه دوچرخه ثابت

در صورتی که افراد برای مصارف خانگی دوچرخه ثابت خریداری می‌کنند، باید به قابلیت جابه‌جایی و اندازه آن نیز دقت کنند. همچنین باید در نظر داشت که آیا امکان تنظیم قد دوچرخه ثابت بر اساس قد افراد وجود دارد و یا خیر.

قابلیت‌ها و امکانات دوچرخه ثابت

دوچرخه‌های ثابت‌ در انواع مدل‌های اقتصادی، ارزان و گران قیمت تولید می‌شوند و قیمت آن‌ها به میزان زیادی تحت تاثیر قابلیت‌ها و امکانات آن‌ها است. برخی از دوچرخه‌های ثابت دارای برنامه‌های ورزشی از پیش‌ تعیین‌شده‌ای هستند. همچنین صفحه نمایش دوچرخه‌های ثابت اطلاعات مختلفی مانند میزان کالری مصرفی، ضربان قلب و مسافت طی‌شده را نمایش‌ دهد. صفحه نمایش مدل‌های پیشرفته‌تر امکان تنظیم پارامترهای بیشتری را در اختیار افراد قرار می‌دهد.

خرید دوچرخه ثابت با قیمت مناسب از «رزان کالا»

فروشگاه اینترنتی رزان کالا متنوع‌ترین و باکیفیت‌ترین وسایل و تجهیزات ورزشی را عرضه می‌کند. انواع مدل‌های مختلف تردمیل، دوچرخه ثابت، اسپینینگ، الپتیکال و اسکی فضایی از معتبرترین برندهای موجود در این مجموعه به فروش می‌رسند. تمامی محصولات رزان کالا به مدت هفت روز بعد از دریافت و نصب، مهلت تست دارند. متقاضیان با خرید اینترنتی از این مجموعه می‌توانند با صرفه‌جویی در وقت خود، در سریع‌ترین زمان ممکن محصول مورد نظر را دریافت کنند و همچنین از پشتیبانی 24 ساعته این مجموعه بهره‌مند شوند.

علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با رزان کالا می‌توانند به سایت به آدرس https://rozankala.com مراجعه کنند و یا با شماره 09120502738 تماس بگیرند.

انتهای پیام

مرتبط با : رزان کالا
آهن ملل اصفهان
فروشگاه اینترنتی فرنا
سلام پرواز ایرانیان
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سلام پرواز ایرانیان