راهنمای خرید اسپیکر حرفه‌ ای برای پخش فایل‌ های صوتی

اسپیکر حرفه ای-کاماپرس
تورهای مسافرتی لحظه آخر

خرید اسپیکر حرفه‌ای کمکتان می‌کند تا صداها را با بالاترین کیفیت از تجهیزات صوتی منزل یا محیط‌هایی مانند  رستوران‌ها، کافی شاپ‌ها، مجالس مهمانی، مساجد و هیئت‌ها پخش کنید. در گذشته که دستگاه‌های دیجیتال مانند ضبط‌صوت و کامپیوتر و… ابداع شده بودند، تنها قابلیت تولید صدا و پخش آن اهمیت داشت؛ اما از همان زمان نیز انسان‌ها اهمیت قدرت پخش صدای اسپیکرهای خانگی را درک کرده بودند. چون صداهایی که از کامپیوتر و … پخش می‌شد واضح نبود و کیفیت و شدت بسیار پایینی داشت.

برای اینکه بهترین اسپیکر قابل حمل یا یکی از اسپیکرهای ایستاده، ستونی و… را تهیه کنید، لازم است که انواع اسپیکرهای موجود در بازار را بشناسید. در ادامه برخی از این اسپیکرها را معرفی کرده‌ایم و نکاتی که باید برای خرید اسپیکرهای مختلف در نظر داشته باشید را آورده‌ایم.

برای سفارش انواع تجهیزات صوتی می‌توانید روی کمک تیم متخصص زیکو حساب کنید.

معرفی انواع اسپیکرها و کاربرد آن‌ها

برای سفارش اسپیکر حرفه‌ای جهت مجالس، مهمانی‌ها یا حتی استفاده در خانه لازم است که مشخصات اسپیکر خوب با توجه به نیازتان را بررسی کرده و پس از شناخت انواع اسپیکر نسبت به خرید بهترین مارک اسپیکر حرفه‌ای اقدام کنید. در ادامه برخی از انواع باندهای مناسب موجود در بازار را جهت شناخت بیشتر ارائه کرده‌ایم.

1) باندهای اکتیو

باندهای اکتیو یا اسپیکرهای اکتیو مجهز به آمپلی‌فایر داخلی هستند و می‌توانید به محض خرید اسپیکر حرفه‌ای از این باندها برای پخش صدا استفاده کنید. اسپیکرهای اکتیو یا باندهای اکتیو را می‌توانید در فضاهای باز مهمانی، محیط خانه یا مکان‌هایی مانند فضای باز مساجد و هیئت‌ها برای پخش صدا در نظر بگیرید.

کیفیت صدای باندهای اکتیو زیاد است و با توجه به اینکه نیاز به سیم‌کشی و … ندارند، به راحتی می‌توانید این باندها را در مکان‌های مختلف برای پخش صدا قرار دهید. تنها موضوعی که برای استفاده از این اسپیکرها باید به آن توجه داشته باشید وجود پریز برق در نزدیکی باند است.

به طور معمول اسپیکرهای اکتیو به بلوتوث مجهز هستند و برای خرید بهترین اسپیکر بلوتوث بزرگ می‌توانید یکی از این نمونه‌ها را مد نظر داشته باشید. باند اکتیو زیکو مدل HIMAXX60A، باند اکتیو زیکو مدل VX-150A و باند اکتیو زیکو مدل ZX-4A از بهترین باندهای اکتیو موجود در بازار هستند.

خرید اسپیکر-کاماپرس

 2) باندهای پسیو

باند پسیو رایج‌ترین نوع بلندگو است و از گذشته تا به امروز از این اسپیکرها برای پخش صدا استفاده می‌شود. باندهای پسیو نیاز به یک آمپلی‌فایر خارجی دارند که باید به کمک کابل و… به آن‌ها متصل شود. این باندها معمولاً توسط افراد متخصص آماده به کار می‌شوند و تنظیمات آن‌ها کار ساده‌ای نیست.

با توجه به اینکه جابجایی باندهای پسیو به دلیل وجود کابل و… سخت است، معمولاً این باندها در داخل محیط مساجد، سالن‌های همایش و… که نیازی به جابجایی مداوم اسپیکر وجود ندارد استفاده می‌شوند. از جمله بهترین باندهای پسیو می‌توان به باند پسیو زیکو مدل W-17P و باند پسیو زیکو مدل MK-735P اشاره کرد.

3) باندهای سقفی

موقع خرید اسپیکر حرفه‌ای می‌توانید باندهای سقفی را نیز بررسی کنید. این باندهای جمع و جور در بخش سقف بیمارستان‌ها، سالن‌های همایش و… نصب می‌شوند و کاربرد آن‌ها بیشتر به عنوان پیجر مورد توجه قرار می‌گیرد. باندهای سقفی زیکو مانند بلندگو سقفی زیکو مدل CS-37 و بلندگو سقفی زیکو مدل CS-33، صدا را با کیفیت بالا و به صورت واضح در محیط پخش می‌کنند، تا حتی افرادی که از اسپیکر دور هستند نیز به خوبی صدای پخش شده را بشنوند.

3) باندهای چمدانی یا اکو همراه‌ها

باندهای چمدانی که به عنوان اکو همراه باید باند شارژی نیز شناخته می‌شوند قابلیت شارژ با برق ماشین و برق شهری را دارند. این اسپیکرها که به عنوان باند مهمانی نیز مشهورند، بعضی مواقع مجهز به چرخ و یک دسته هستند و شبیه یک چمدان به نظر می‌رسند.

با وجود مجهز بودن این باندها به بلوتوث و فلش و … می‌توانید از این اسپیکرها در هیئت‌های عزاداری در خیابان‌ها استفاده کنید، یا اینکه اکو همراه را برای مهمانی‌هایتان در نظر داشته باشید.

اکو همراه 12 اینچ بیسیم مدل Z-112، اکو همراه ۱۲ اینچی زیکو Z-122 و اکو همراه 12 اینچی زیکو Z-126 از جمله بهترین نمونه‌های این محصول برای انتخاب هستند.

خرید اسپیکر-کاماپرس

4) باندهای خودرویی

پخش صدا در خودروهای سواری همیشه گزینه مطلوبی برای سفر دوستان و افرادی است که زمان زیادی را در ماشین شخصی حضور دارند. باندهای خودرویی در نمونه‌های مختلفی آماده و به بازار ارائه شده‌اند. با توجه به بودجه‌ای که برای خرید باند ماشین در نظر گرفته‌اید و مدل خودرویی که دارید می‌توانید خرید اسپیکر حرفه‌ای را برای پخش فایل‌های صوتی در خودروی سواری‌تان انجام دهید.

5) اسپیکر استودیویی

اسپیکر استودیویی که به عنوان اسپیکر مانیتورینگ نیز معروف هستند، برای تشخیص مشکلات صداهای ضبط شده در استودیو و ایرادات فایل‌های صوتی استفاده می‌شوند. با کمک این اسپیکرها می‌توانید فرکانس‌های آزار دهنده را شناسایی کرده و صدای سازهای مورد نظرتان را به خوبی تنظیم کنید.

نکات مهم خرید اسپیکر حرفه‌ای

برای خرید اسپیکر حرفه‌ای نباید عجولانه تصمیم بگیرید. چون انتخاب اسپیکر اشتباه و خرید یک باند از برندهای متفرقه می‌تواند تجربه ناخوشایندی از پخش صدا را برایتان داشته باشد. برای خرید بهترین باندهای موجود در بازار لازم است نکاتی که در ادامه ارائه شده را در نظر داشته باشید.

  • توجه به مکانی که قرار است اسپیکر در آن نصب شود و خرید اسپیکر حرفه‌ای در ابعاد مناسب
  • مشخص کردن نیازمندی‌ها از باند برای پخش موسیقی در فضای باز یا بسته یا پیجینگ
  • توجه به کیفیت و وضوح صدای در حال پخش از اسپیکر
  • امکان اتصال اسپیکر به گوشی یا فلش برای پخش فایل‌های صوتی
  • قابل حمل بودن یا نبودن اسپیکر و نحوه راه‌اندازی آن
  • انتخاب اسپیکر حرفه‌ای از بین برندهای شناخته شده مانند زیکو، جی بی ال و…
  • توجه به گارانتی و خدمات پس از فروش اسپیکر جهت اطمینان از اصل بودن محصول
  • تعیین بودجه مشخص برای خرید یکی از اسپیکرهای برندهای جی بی ال، یاماها، زیکو، الکتروویس و…
  • توجه به استقامت بدنه اسپیکر و ضد آب بودن آن جهت استفاده از باند در محیط‌های باز
  • پشتیبانی اسپیکر از تجهیزات جانبی مختلف و امکان اتصال آن به بلندگو و…

خرید اسپیکر-کاماپرس

چرا اسپیکرهای حرفه‌ای زیکو بهترین انتخاب هستند؟

یکی از مهم‌ترین مواردی که موقع خرید اسپیکر حرفه‌ای باید به آن توجه داشته باشید اصل یا فیک بودن باند است. باندهای تولید شده توسط برندهای سرشناسی مانند جی بی ال، یاماها، الکتروویس، مونتاربو، اف بی تی و وارفیدل در نمونه‌های مختلفی آماده و به بازار عرضه شده‌اند؛ اما با توجه به عدم وجود گارانتی معتبر این سیستم‌های صوتی، مشتریان امکان تشخیص باند اصلی و غیر اصلی را ندارد؛ بنابراین، در صورت خرابی این تجهیزات امکان تعمیر یا تعویض آن‌ها برای خریدار وجود نخواهد داشت.

اما برند زیکو با گارانتی 3 ساله و خدمات پس از فروش 10 ساله ارائه می‌شود و می‌توانید از خدمات پس از فروش و گارانتی این شرکت جهت صحت اصل بودن باندهای ارائه شده کمک بگیرید. با وجود اصالت این محصولات احتمال خرابی و نیاز به تعویض آن‌ها کم خواهد بود.

سخن پایانی

برای خرید اسپیکر حرفه‌ای حتماً باید نیازهایتان از یک باند را مشخص کرده و فضایی که قرار است اسپیکر را در آن قرار دهید بررسی کنید. سپس می‌توانید با توجه به بودجه خودتان یکی از انواع اسپیکرهای سقفی، دیواری، پسیو، اکتیو و… را برای استفاده تهیه کنید. کارشناسان متخصص زیکو برای خرید انواع باندهای حرفه‌ای همراهتان هستند.

سؤالات متداول+ جواب

1) برای خرید اسپیکر ایستاده باید چه نکاتی را بدانیم؟

برای خرید هر نوع اسپیکری باید ابتدا راهنمای خرید اسپیکر ایستاده، راهنمای خرید اسپیکر بلوتوثی و… را مطالعه کرده و سپس باند مد نظرتان را سفارش دهید.

2) کدام اسپیکرها برای باغ گزینه مناسبی هستند؟

اگر در پی یافتن اسپیکر خوب برای باغ هستید، می‌توانید نام برندهای سرشناسی مانند محصولات زیکو را مشاهده کنید.

انتهای پیام

مرتبط با : زیکو
آهن رویال
روکش مارال
آریاپی
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز