راهنمای انتخاب و خرید بهترین پردازنده لپ تاپ

آریاک سفر

برای خرید لپ‌ تاپ باید به پردازنده یا CPU آن توجه کنید چراکه انواع CPU برای لپ‌ تاپ‌های مختلف وجود دارد.

در دنیای کامپیوتر، پردازنده لپ‌ تاپ به نوعی مغز آن بوده چراکه فعالیت‌های چندگانه، عملکرد و سرعت دستگاه را به شدت تحت تاثیر خود قرار می‌دهد. پردازنده لپ‌ تاپ داده‌های کامپیوتر را تغذیه می‌کند تا محاسبات و عملیات‌های منطقی را برای برنامه‌ها انجام دهد. به علاوه، نقش مهمی در فعالیت‌های ورودی و خروجی کامپیوتر نیز دارد؛ به همین خاطر، انتخاب از میان انواع CPU بسیار حائز اهمیت است.

کاماپرس در این مطلب به بررسی انواع پردازنده لپ‌ تاپ براساس هسته‌هایشان همچنین معرفی انواع پردازنده‌های شرکت اینتل می‌پردازد.

آشنایی با انواع پردازنده لپ‌ تاپ براساس هسته‌هایشان

تک هسته‌ای: در این پردازنده لپ‌ تاپ، نوع اصلی پردازنده تک هسته‌ای بوده و برای بسیاری از کامپیوتر‌ها هم مورد استفاده است. البته این پردازنده لپ‌ تاپ، اکنون قدیمی شده چراکه توانایی انجام فرآیند‌ها و نیاز‌های روز را ندارد. پردازنده‌ی تک هسته‌ای تنها می‌تواند یک فرمان را در هر لحظه انجام دهد و در فعالیت‌های چندگانه عملکرد خوبی نخواهد داشت.

۲ هسته‌ای: این پردازنده لپ‌ تاپ با اینکه می‌تواند چند فعالیت را به صورت همزمان انجام دهد، باز هم نسبتا قدیمی شده و چندان کارآمد نیست.

دریان سفر امید

۴ هسته‌ای: این پردازنده لپ‌ تاپ، بهترین CPU برای لپ‌تاپ‌ها پایین رده بوده تا در فعالیت‌های چندگانه از آن استفاده کنید. برای بازی یا انجام فعالیت‌های سنگین‌تر بهتر است از پردازنده‌های چهار هسته‌ای و بالاتر استفاده کنید.

۶ هسته‌ای: این پردازنده‌ لپ‌ تاپ دارای ۶ هسته پردازشی مستقل بوده که می‌تواند به صورت همزمان چندین وظیفه را انجام دهند؛ به همین خاطر برای کارهای روزمره، وبگردی، تماشای ویدیو همچنین برخی از برنامه‌های متوسط مانند ویرایش عکس و ویدیو کاربرد دارد. این پردازنده تعادل خوبی بین قدرت پردازش و مصرف انرژی داشته و برای کاربران عادی و نیمه‌ حرفه‌ای مناسب است.

۸ هسته‌ای: این پردازنده‌ لپ‌ تاپ برای کارهای سنگین‌تر مانند بازی‌های ویدیویی، نرم‌افزارهای طراحی گرافیکی، ویرایش ویدیو با کیفیت بالا و برنامه‌های مهندسی طراحی شده است. توانایی انجام چندین کار به صورت همزمان را نیز دارد و عملکرد بهتری در کاری سنگین ارائه می‌دهد.

۱۲ هسته‌ای: این پردازنده‌ لپ‌ تاپ برای کارهای بسیار سنگین و مناسب برای کاربران حرفه‌ای مانند طراحان گرافیک، برنامه‌نویسان، مهندسان همچنین کسانی که به پردازش داده‌های بزرگ نیاز دارند، طراحی شده است. قدرت پردازش بسیار بالایی دارد و می‌تواند به راحتی کارهای سنگین را مدیریت کند. همچنین مناسب برای محیط‌های چند وظیفه‌ای نیز است.

معرفی انواع پردازنده لپ‌ تاپ اینتل

شرکت اینتل، یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌ها در تولید انواع پردازنده لپ‌ تاپ بوده که دسته‌بندی‌های متفاوتی مانند پردازنده‌های U، P و M دارد. در ادامه به جزئیات انواع پردازنده لپ‌تاپ اینتل می‌پردازیم.

پردازنده U: این پردازنده لپ‌ تاپ برای کار‌های ساده، کم حجم و سبک مانند جست‌وجو در اینترنت مناسب است چراکه چیپ‌های این پردازنده لپ‌ تاپ به جهت عملکرد بهترین نیستند؛ انرژی بسیار کمی مصرف کرده و طوری طراحی شده‌اند که مناسب انجام کار‌های ساده باشند.

پردازنده P: این پردازنده لپ‌ تاپ برای انجام کارهای نسبتا سنگین مناسب است چراکه انرژی بیشتری مصرف کرده، بهینه عمل می‌کند و می‌تواند کار‌های بیشتری را انجام دهد.

پردازنده M: در چند سال اخیر، این پردازنده لپ‌ تاپ از بهترین انواع CPU بوده چراکه بهترین نیاز‌ها برطرف کرده است. این پردازنده لپ‌تاپ سبکی و کم حجمی پردازنده‌های سری U را دارد اما در عین حال عملکردی بسیار مناسب نیز ارائه می‌کند تا افرادی که کار‌های سنگین‌تری با لپ‌ تاپ انجام می‌دهند بتوانند بهتر از سیستم خود استفاده کنند.

آشنایی با بهترین پردازنده لپ‌ تاپ از “ایمالز”

وبسایت ایمالز، اولین موتور جستجوی کالا بوده که خریداران را به فروشندگان مختلف در سراسر کشور متصل می‌کند. هیچ‌ دخالتی در کارکرد فروشگاه‌های اینترنتی نداشته و تنها مرجعی برای جستجو، مقایسه و معرفی کالا در فروشگاه‌های متفاوت است. این مجموعه فرآیند خرید شما با کمترین قیمت را تسهیل می‌کند. برای ارتباط با این مجموعه می‌توانید با شماره تلفن ۰۲۱۹۱۰۰۳۹۳۳ تماس بگیرید یا برای تسهیل کار خود و فرآیند استعلام قیمت از طریق وبسایت https://emalls.ir اقدام کنید.

انتهای پیام

مرتبط با : ایمالز
فروشگاه اینترنتی فرنا
آهن ملل اصفهان
ژیوار
سفریار آریا
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سلام پرواز ایرانیان