دل اولین مانیتور ۵۰۰ هرتزی جهان را معرفی کرد

مانیتور دل-کاماپرس
ژیوار

یک سال پیش پروتوتایپ مانیتوری با نرخ تازه‌سازی ۵۰۰ هرتزی معرفی شد و ایسوس اولین مانیتور ۵۰۰ هرتزی را نزدیک هفت ماه پیش معرفی کرد و اعلام شد که در سه‌ماهه دوم سال 2023 عرضه خواهد شد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار فناوری اطلاعات، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، اما حالا در جریان نمایشگاه CES 2023، برند Alienware که از برندهای زیرمجموعه Dell است، نخستین مانیتور واقعی گیمینگ ۵۰۰ هرتزی LCD را معرفی کرد و اعلام کرد که زودتر از مانیتور ایسوس مانیتور خود را عرضه می‌کند. به این صورت، Alienware از ایسوس جلو زده و اولین مانیتور ۵۰۰ هرتزی دنیا را معرفی و عرضه می‌کند.

چرا باید یک مانیتور گیمینگ ۵۰۰ هرتزی خرید؟

شاید واقعاً دلیلی برای خرید یک مانیتور با نرخ به‌روزرسانی تصویر ۵۰۰ هرتزی وجود نداشته باشد. به این دلیل که تفاوت زمان پاسخ بین یک پنل ۳۶۰ هرتزی و یک پنل ۵۰۰ هرتزی کمتر از یک هزارم ثانیه – به طور دقیق ۰٫۷۸ میلی‌ثانیه – است و فقط در بازی‌هایی که کارت گرافیک یا پردازنده واقعاً بتواند از پس پردازش ۵۰۰ هرتزی بازی‌ها بربیاید، قابل نمایش است. وقتی Alienware نمایشگرهای ۴۸۰ هرتزی را در لپ‌تاپ‌های گیمینگ ۱۷ اینچی خود قرار داد، کاربران متوجه شدند که در واقع نمی‌توانند اکثر بازی‌ها را با این سرعت اجرا کند.

بیشتر بخوانید:

دریان سفر امید

ویژگی‌های Alienware AW2524H

اما اگر واقعاً قصد خرید یک مانیتور بازی با فرکانس 500 هرتز را دارید و از یک سیستم قوی برای تغذیه آن استفاده می‌کنید، این مانیتور ۲۴ و نیم اینچی ممکن است انتخاب واضحی باشد. نه‌تنها ظاهراً ایسوس را در تاریخ عرضه شکست داده است، بلکه به‌جای پنل TN، از یک صفحه‌نمایش سریع IPS استفاده می‌کند که به معنای رنگ و زاویه دید بهتر است.

مانیتور دل-کاماپرس

از ویژگی‌های دیگر این مانیتور می‌توان به نمایشگر ضد بازتاب، G-Sync، دو درگاه HDMI 2.1 – که فقط می‌توان با آن‌ها تا ۲۴۰ هرتز را تجربه کرد – درگاه اصلی DisplayPort 1.4 و چهار درگاه USB-A که توانایی انتقال اطلاعات تا ۵ گیگابایت بر ثانیه را دارند، اشاره کرد. نور RGB قابل شخصی‌سازی، آویز هدفون، دو جک هدفون ۳٫۵ میلی‌متری و همچنین فناوری تحلیلگر تأخیر رفلکس انویدیا از دیگر قابلیت‌های این مانیتور گیمینگ به شمار می‌آیند.

نقطه‌ضعف، همان‌طور که از یک صفحه‌نمایش با نرخ تازه‌سازی فوق‌العاده بالا باید انتظار داشت، این است که به وضوح 1080p محدود شده است که به معنای تنها ۹۰ پیکسل در هر اینچ، در مانیتوری با این اندازه است. همچنین، اگرچه احتمالاً مشکل بزرگی به شمار نمی‌آید، باید دانست که نرخ تازه‌سازی ۵۰۰ هرتز با اورکلاک پنل امکان‌پذیر است. این نمایشگر اسماً یک پنل ۴۸۰ هرتزی است، درست مانند بسیاری از پنل‌های ۱۶۵ هرتزی که اسماً ۱۴۴ هرتزی هستند.

اگر بنا به دلایلی کاربر از پایه‌های این مانیتور خوشش نیاید، الگوی نصب استاندارد VESA 100 x 100 ارائه شده و همچنین اگر قصد اتصال به لپ‌تاپ داشته باشد، یک کابل USB-C به DP نیز ارائه می‌شود. در نهایت، گواهی DisplayHDR 400 نیز وجود دارد که تضمین روشنایی ۴۰۰ نیتی را به خریداران می‌دهد.

قیمت این مانیتور، نزدیک تاریخ عرضه آن توسط دل اعلام خواهد شد و هنوز برچسب قیمتی این مانیتور مشخص نیست، ولی نباید انتظار قیمت پایینی از آن داشت.

مخاطبان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر، به وب‌سایت رسمی Alienware مراجعه کنند.

نویسنده: مهدی‌یار بلدزاده

انتهای پیام

مرتبط با : دل
نهال گشت
تهران آهن
سبیت
روکش مارال
آژانس هرمس 724
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز