دلایل ریزش موی سر خانم ها

ریزش مو-کاماپرس
تورهای مسافرتی لحظه آخر

موهای پرپشت و درخشان، یکی از اصلی‌ترین معیارهای زیبایی بانوان محسوب می‌شود. در حالت عادی و به صورت طبیعی، روزانه تعدادی از موها می­ریزد، ولی با این وجود، عوامل متعددی می‌تواند باعث ریزش بیشتر موها و در نتیجه توقف رشد مجدد آنها شود که در این شرایط نیاز به ایجاد بعضی از تغییرات یا مراجعه به متخصص، ضروری می‌شود.

کاماپرس در این گزارش به بررسی دلایل ریزش مو در زنان و راهکارهای از بین بردن آن پرداخته است.

ریزش مو تا چه اندازه طبیعی است؟

در حالت عادی روزانه بین 50 تا 100 تار مو می‌ریزد. این ریزش طبیعی قابل مشاهده نیست، زیرا با رویش مجدد موها همراه است. در صورتی که این تعادل از بین برود، تار موهای بیشتری می‌ریزد و رویش مجدد موها کمتر می‌شود. ریزش مو ممکن است در دوره‌هایی به صورت موقت رخ دهد یا دائمی باشد.

دلایل ریزش مو خانم ها

مدل مو در خانم‌ها از عواملی است که می‌تواند باعث ریزش مو شود. محکم بستن موها باعث وارد شدن فشار به ریشه مو و ضعیف شدن آن می‌شود که ریزش مو را به دنبال خواهد داشت. به این نوع ریزش، آلوپسی کششی می‌گویند. آسیب دیدگی فولیکول‌ها ممکن است منجر به ریزش دائمی مو شود.

همچنین رنگ کردن و دکلره کردن غیر اصولی موها می‌تواند باعث ریزش مو شود. کراتینه و بوتاکس کردن غیراصولی باعث می‌­شود که مواد احیا کننده با ریشه موها برخورد کرده و سبب ریزش مو شود.

راز آسمان پایتخت

ریزش مو-کاماپرس

کمبود ویتامین و همچنین رژیم‌های غذایی که باعث کاهش وزن سریع بدن می‌شود، از دیگر عواملی است که باعث ریزش مو می‌شود. شیمی درمانی، پرتو درمانی و بعضی از داروها نیز باعث ریزش ناگهانی موی سر می‌شود که البته بعد از تمام شدن دوره مصرف این داروها، موها مجددا رشد خواهد کرد.

استرس شدید یا وارد شدن شوک به بدن نیز از عواملی است که در ریزش موقت موها موثر است.

بارداری و زایمان، کاهش وزن زیاد، جراحی و کم خونی و اختلالات روانی نیز از عوامل تاثیرگذار در ریزش موی خانم­ها محسوب می‌شود. همچنین مصرف داروهای فشار خون، داروهای نقرس و دوزهای بالای ویتامین آ از سایر عوامل تاثیرگذار در ریزش موی خانم‌ها به شمار می­رود.

عوامل ژنتیکی نیز در ریزش موی سر نقش زیادی دارند که معمولا با افزایش سن، خود را بروز می‌دهند. تغییرات هورمونی ناشی از یائسگی و بارداری نیز از مهم‌ترین دلایل ریزش مو در خانم‌ها شناخته می‌شود که با افزایش استروژن در دوران یائسگی، شدیدتر هم می‌شود.

خانم‌­ها چگونه می‌­توانند از ریزش مو جلوگیری کنند؟

افرادی که داری سابقه ارثی و ژنتیکی ریزش مو هستند، باید به پزشک متخصص مراجعه کنند؛ چرا که با مصرف داروها تا حدی می‌توان از ریزش مو جلوگیری کرد.

رفتار ملایمت‌آمیز با موها در هنگام برس کشیدن ضروری است. استفاده از برس‌‌های دانه درشت می‌تواند باعث راحت باز شدن گره موها شود. استفاده از روغن‌ها و ماسک‌های مراقبتی نیز بعد از استحمام نقش زیادی در محافظت از موها و کاهش ریزش مو دارد. همچنین بهتر است که هنگام خشک کردن موها با سشوار، از دمای پایین استفاده شود.

خانم­ها باید استفاده از کش‌های سر و بستن موها با آن را محدود کنند. همچنین در رابطه با رژیم غذایی و مکمل‌هایی که مصرف می‌کنند، باید اطلاعات کافی داشته باشند.

موها نباید مدت طولانی در برابر نور خورشید و اشعه ماورای بنفش قرار گیرد. افرادی که تحت شیمی درمانی هستند، می‌توانند با پزشک خود در مورد استفاده از کلاه خنک‌کننده مشورت کنند؛ چرا که این کلاه تا حد زیادی می‌تواند خطر ریزش مو را کاهش دهد.

انجام بهترین خدمات مو در “سالن زیبایی زینب مولایی”

سالن زیبایی و آکادمی زینب مولایی، یکی از تخصصی‌ترین مراکز خدمات مو، رنگ، کراتین، کاشت ناخن و کاشت مژه است. همچنین این مجموعه دوره‌های مختلف حضوری، مجازی و خصوصی آموزشی برگزار می‌کند و خانم‌­ها می‌توانند جدید‌ترین و به‌روزترین تکنیک‌ها و متدهای روز را با آن فرا گیرند.

علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به سایت این مجموعه به آدرس /https://zeynabmolaei.com مراجعه کنند.

انتهای پیام

مرتبط با : آکادمی زینب مولایی
لست سکند
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز