در مسقط از کجا صنایع‌ دستی لوکس بخریم؟

مسقط_کاماپرس
ژیوار

مسقط یکی از شهرهای شناخته‌شده حاشیه خلیج‌فارس است و این روزها بسیاری از مردم برای دیدن جاذبه‌های عمان و فرهنگ خاص مردم منطقه به این شهر سفر می‌کنند. با توجه به برنامه‌های متعدد عمان در حوزه گردشگری، مسقط را می‌توان یک مقصد مطرح در بین مقاصد گردشگری محبوب خاورمیانه دانست.

به گزارش کاماپرس، مسقط نیز مانند سایر شهرهای نزدیک به خلیج‌فارس و دریای عمان در بیشتر طول سال هوای گرمی دارد و بهترین زمان بازدید از آن، از نیمه پاییز تا پایان زمستان است. بااین‌حال، تابستان نیز برای استفاده از دریا و تفریحات دریایی می‌توان به مسقط سفر کرد. از دیگر جاذبه‌های دیدنی این شهر صنایع‌دستی آن است. شما در این شهر می‌توانید با گردش در بازارهای معروف به صنایع‌دستی زیبایی دسترسی پیدا کنید.

بیشتر بخوانید:

بازار مطرح صنایع دستی مسقط

یکی از بازارهای قدیمی و معروف عمان در شهر مسقط، بازار مطرح (Mutrah Souq) است. خیلی از گردشگران در بازدید از منطقه کورنیش به این بازار می‌روند و به خرید و تماشای مغازه‌های رنگارنگ بازار می‌پردازند. کشور عمان به دلیل اینکه در نزدیکی بندر واقع‌شده کالاهای متنوعی را وارد می‌کند و به همین دلیل بازارهای عمان برای خرید انواع کالاها مناسب هستند. بازار مطرح نیز از زمان‌های قدیم نیازهای مردم عمان را برطرف کرده و امروزه نیز همچنان به فعالیتش ادامه می‌دهد و طرفداران خودش را دارد.

مسقط_کاماپرس

دریان سفر امید

معرفی بازار مطرح: ازآنجایی‌که بازار مطرح در نزدیکی بندر و راه کشورهای هند و چین قرار دارد، به لحاظ جغرافیایی شرایط ایده آلی برای رونق تجارت و خریدوفروش دارد. مغازه‌داران بازار مطرح جنس‌های دست‌اول خود را از طریق بندر به بازار می‌آورند و به فروش می‌رسانند که همین هم باعث معروفیت و محبوبیت بیشتر بازار شده است.

معماری بازار مطرح: معماری بازار مطرح به شکلی است که مغازه‌ها شبیه قوطی کبریت در کنار یکدیگر قرار دارند و زیر یک سقف چوبی از جنس خرما و در کوچه‌های باریک دورهم جمع شده‌اند. درگذشته به دلیل شرایط آب و هوایی خاص عمان بازار مطرح را از خشت و گل ساخته بودند؛ اما امروز، با پیشرفت معماری و مدرن شدن شهرها، شهرداری مسقط نیز تغییراتی را در بازار مطرح به وجود آورد و آن را به شکل بازارهای امروزی درست کرده است.

اجناس بازار مطرح: در بازار مطرح مسقط مغازه‌ها اجناسی از قبیل کفش، صنایع‌دستی هندی، اشیاء عتیقه، جواهرات، منسوجات و … به فروش می‌رسانند. در بازدید از بازار مطرح خواهید دید که بیشتر مغازه‌داران اجناس را از سقف‌ها آویزان کرده‌اند و این هم یکی از ویژگی‌های جالب این بازار است. پوشاک بانوان و هنرهای دستی به‌وفور در بازار مطرح وجود دارند. از طرف دیگر بهترین مکان برای خرید صنایع‌دستی لوکس در مسقط، بازار مطرح (Mutrah Souq) است.

مسقط_کاماپرس

گشت‌وگذار در بازار مطرح

اگر برای اولین بار به بازار مطرح بروید، در ابتدا شاید به نظرتان بسیار پیچیده و تودرتو بیاید. در بازار مطرح علاوه بر مغازه‌های صنایع‌دستی، مغازه‌هایی هم هستند که اجناس توریستی و نسبتاً گران می‌فروشند. در امتداد مسیر سمت راست بازار، به قسمت بازار طلای مطرح می‌رسید که در چند صد متری غرب ورودی اصلی بازار و مقابل منطقه کورنیش قرار دارد. انواع طلا، جواهرات و نقره در این بازار به فروش می‌رسند.

بهترین زمان بازدید از بازار مطرح

صبح‌ها و عصرها تا قبل از ساعت ۶ بهترین زمان بازدید از بازار مطرح است. بعدازاین ساعت بازار شلوغ‌تر می‌شود. در بازار مطرح برای خرید کالا و جنس موردنظرتان باید به بخش مربوط به آن جنس بروید. در این بازار طلافروشی‌ها در یک بخش، عتیقه‌فروش‌ها در بخش دیگر و … قرار دارند. اگر قصد خرید هم ندارید، حتماً در بازدید از منطقه کورنیش به بازار مطرح بروید و در کوچه‌های آن دوری بزنید. تماشای هیاهوی بازار، اجناس رنگارنگ، ذوق و شوق افرادی که خرید می‌کنند هم بسیار جالب است. با بازدید از بازار مطرح می‌توانید تا حدودی با سبک زندگی مردم عمان آشنا شوید.

انتهای پیام

مرتبط با : الی‌ گشتسام سیر
آهن ملل اصفهان
تورهای مسافرتی لحظه آخر
فروشگاه اینترنتی فرنا
سلام پرواز ایرانیان
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سلام پرواز ایرانیان