در این تابستان گرم، سفر به تبریز را از دست ندهید

تبریز-کاماپرس
تورهای مسافرتی لحظه آخر

سفر به منطقه خوش آب و هوا و خنک تبریز در این تابستان بسیار گرم، می‌تواند فراتر از یک سفر معمولی باشد؛ با رزرو تور تبریز از آژانس مسافرتی علاءالدین تراول شما می‌توانید این سفر را به یک خاطره به یادماندنی تبدیل کنید.

به گزارش کاماپرس به نقل از علاءالدین، تبریز با تاریخ کهن و بافت سنتی خود، مردمان خونگرم، خوراکی‌های خوشمزه و از همه مهم‌تر آب و هوای دلپذیر در نیمه اول سال، یکی از اولویت‌های سفر در فصل تابستان محسوب می‌شود. این شهر آنقدر جذابیت و گیرایی دارد که چندین سال لقب زیباترین و توسعه ‌یافته‌ترین شهر ایران را به خود اختصاص داد. آثار بسیار قدیمی و باستانی مثل مسجد کبود در این منطقه به چشم می‌خورد. قدمت شهر تبریز از قبرستان و ارگ علیشاه به خوبی قابل بررسی است. شهر تبریز از قسمت شمال با کوه‌های عون ابن علی و پکه چین، در قسمت جنوبی به دامنه‌های رشته کوه سهند و از شرق به گردنه پایان می‌رسد.

تبریز شهر اولین‌ها!

در طول تاریخ ایران، بسیاری از اولین‌ها در این شهر به ثبت رسیده؛ اولین چایخانه ایران، کتابخانه دولتی و عمومی، قطار شهری، رستوران مدرن، هتل مدرن، سینمای عمومی و مدرسه رشدیه از آن جمله است. به همین دلیل به تبریز، شهر اولین‌ها هم گفته می‌شود. حقایق جالبی درباره شهر تبریز وجود دارد و با نام‌های جالبی در بین مردم بومی شناخته می‌شود. شهر تبریز بین مردم شهرهای مختلف به عنوان «شهر بدون گدا» و «امن‌ترین کلان شهر ایران» شناخته می‌شود. ضمنا این شهر فوق العاده تمیز است و در گوشه و کنار این شهر آشغال یا مواد زائدی به چشم نمی‌خورد.

قاعدتا با شنیدن ویژگی‌های منحصر به فرد و متمایز این شهر، تعجب کرده‌اید و برای لمس این حجم از زیبایی و جذابیت برای رفتن به این شهر ترغیب شده‌اید. ویژگی‌های شهر تبریز باعث می‌شود حتی افرادی که چندین بار به این منطقه سفر کرده‌اند باز هم برای مسافرت خود این مقصد را انتخاب کنند.

راز آسمان پایتخت

خوراکی‌های خوش رنگ و لعاب را از دست ندهید

این شهر پر از خوراکی‌های خوشمزه است، بنابراین می‌توان گفت تبریز شهر شکم و خوراکی‌های خوشمزه نیز هست. از انواع غذا گرفته تا شیرینی، شکلات و خوراکی‌های محلی، همگی در تبریز به چشم می‌خورد و همیشه طرفداران خود را دارد. آجیل‌های تبریز هم زبانزد خاص و عام است.

تبریز-کاماپرس

خوراکی‌های مخصوص تبریز مانند باقلوا، نوقا، قرابیه، شیرینی تسبیحی، اریس و عسل‌های طبیعی از جمله سوغاتی‌هایی هستند که هیچ توریستی در بازدید از تبریز از آن‌ها غافل نمی‌شود. انواع مرباجات تبریزی که منحصر به فرد بوده و بسیار خوش طعم هستند. بعضی از مردم معتقدند تبریزی‌ها در عرصه شیرینی پزی و غذاهای خوشمزه آنقدر توانایی دارند که از هر چیزی می‌توانند خوراکی بسازند!

فرش تبریز و هواداران داخلی و خارجی آن

صنایع دستی تبریز هیشه حرفی برای گفتن دارد. اگر در ایران زندگی کرده باشید قاعدتا از بزرگ‌ترهای خانواده یا بازاری‌ها شنیده‌اید فرض تبریز بی‌مانند است و هر کس بخواهد بهترین فرش دستباف را داشته باشد، برای خرید آن به تبریز و فرش‌باف‌های سنتی این منطقه مراجعه می‌کند. فرش تبریز نه تنها در ایران بلکه در عرصه جهانی هم شناخته شده است و مشتر‌های خود را دارد. قالی، گلیم، صابون مراغه و … از دیگر صنایع دستی مورد توجه تبریز هستند.

سفر به تبریز با تور بی‌نظیر علاءالدین تراول

اگر فردی بخواهد به شهر تبریز سفر کند امکان رزرو یک تور خوب و مناسب را دارد. این تور، تور تبریز کندوان علاء الدین تراول است که با آن یک تبریزگردی مفصل اتفاق خواهد افتاد. برنامه گشت تبریز در روز اول از مسجد کبود که با کاشی‌های لاجوردی آن آغاز خواهد شد، بعد از آن نوبت به بازدید موزه آذربایجان می‌رسد. ائل گلی نیز نمادی از شهر تبریز است که در لیست تور علاءالدین قرار دارد. دیدن کلیسای سنت استپانوس، رود ارس، بازارهای مرزی جلفا، بازار بزرگ تبریز، خانه مشروطیت، روستای کندوان، مقبره الشعرا، موزه قاجار و رختشویخانه زنجان از دیگر برنامه‌های گردشگری تور علاءالدین است که طی سفر چند روزه به تبریز اتفاق خواهد افتاد. وبسایت علاءالدین تراول به خوبی برنامه تورگردی تبریز را بیان کرده و مسافران برای آگاهی از آن می‌توانند به این سایت مراجعه کنند.

تبریز-کاماپرس

بیشتر برنامه تورهای تبریز شرکت علاءالدین به صورت زمینی برگزار می‌شود تا مسافران از طبیعت این منطقه لذت ببرند. در برنامه تورهای علاء الدین به این منطقه اقامت در هتل با صبحانه، همراهی راهنمای تور حرفه‌ای، پذیرایی بین روز چای، نسکافه، آب معدنی، میوه، همراهی راهنمای تور حرفه‌ای، بیمه مسافرتی و پرداخت ورودی اماکن مورد بازدید وجود دارد. البته علاء الدین علاوه بر تور زمینی، با قطار و هواپیما نیز امکان سفر به تبریز را برای مسافران علاقمندان به این وسایل حمل و نقل جمعی فراهم کرده است.

نکات مورد توجه برای سفر با تور علاءالدین

تورهای علاء الدین با بهترین امکانات در هتل‌های سرآمد شهر تبریز برگزار می‌شود. از آنجایی که این تور پیاده روی زیادی دارد، برای افراد خردسال و سالمندان چندان مناسب نیست. این مجموعه برنامه تور تبریز را به گونه‌ای ترتیب داده که افراد ضمن بازدید از تمامی مناطق جذاب، انواع خوراکی‌ها و غذاهای این منطقه را نیز تجربه کنند. فقط لازم است مسافران لوازم شخصی مثل دارو، لباس مناسب، کفش پیاده روی، شناسنامه متاهلین، کارت ملی، عینک آفتابی و کرم ضدآفتاب به همراه داشته باشند.

در تور تبریز علاءالدین چهار وعده صبحانه، چهار وعده ناهار و سه وعده شام با علاءالدین تراول است و این غذاها در رستوران‌های مختلفی مانند هتل لاله کندوان، رستوران جلفا، هتل محل اقامت و رستوران میانه راه شهر زنجان سرو می‌شود.

انتهای پیام

مرتبط با : علاءالدین تراول
اوج آرام
ایده سبز
دادپویان
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز