دانش آموزان چگونه از وزارت نیرو تبلت رایگان بگیرند؟

تورهای مسافرتی لحظه آخر

وزارت نیرو امسال نیز با هدف فرهنگ سازی در جهت مصرف بهینه برق طی ماه‌های گرم سال، برنامه‌های متنوعی تدارک دیده است. این مجموعه با راه‌اندازی پویش باانرژی و اپلیکیشن آن سعی دارد ضمن آموزش و فرهنگ سازی در راستای مدیریت بهینه مصرف برق و انرژی، با در نظر گرفتن جوایزی نفیس، شهروندان را نسبت به این مهم ترغیب کند.

به گزارش کاماپرس، مصطفی رجبی مشهدی مدیرعامل توانیر با اشاره به آغاز پویش باانرژی از اواسط اردیبهشت و تداوم آن تا پایان شهریورماه، اظهار کرد:  دانش‌آموزان می‌توانند از طریق برنامه شاد در پویش باانرژی شرکت کنند و ضمن دریافت بسته اینترنتی رایگان، در قرعه‌کشی اعطای جوایز ماهیانه این پویش نیز شرکت کنند.

وی در توضیح اهدای جوایز به دانش‌آموزان درصورت شرکت در پویش باانرژی، گفت: دانش‌آموزان می‌توانند از طریق اپلیکیشن شاد در این پویش شرکت کنند و به‌محض ثبت‌نام بسته اینترنتی بگیرند. دانش آموزان با شرکت در این پویش ضمن آشنایی با راهکارهای کاهش مصرف انرژی، می‌توانند در قرعه کشی ماهیانه برای دریافت هدایای ارزشمند همچون تبلت شرکت کنند.

بیشتر بخوانید:

به گفته سخنگوی صنعت برق پیش‌بینی شده‌است که دانش‌آموزان با ارسال عکس کنتور برق خود به‌طور هفتگی، ضمن دریافت بسته اینترنتی در قرعه‌کشی ماهیانه شرکت کنند و جوایزی مانند تبلت، جوایز مربوط به خرید نوشت افزار و مواردی دیگر را دریافت کنند.

راز آسمان پایتخت

جزییات پویش باانرژی

در راستای مدیریت مصرف برق، شرکت توانیر سامانه‌ای موسوم به باانرژی را معرفی کرد که مشترکان با مراجعه به سایت آن به‌نشانی https://ba-energy.ir و نصب اپلیکیشن مربوطه بر روی گوشی‌های هوشمند خود، می‌توانند از جزییات کمپین باانرژی مطلع شوند و با اجرای دستورالعمل‌های ارائه شده متناسب با میزان کاهش مصرف برق امتیاز دریافت کنند.

در این سامانه، یک شبیه‌ساز مصرف نیز طراحی شده که با استفاده از آن می‌توان قبض برق احتمالی خانوار را بر اساس دستگاه‌های برقی مورد استفاده و زمان و شهر مشترک تخمین زد.

راهکارهای کاهش مصرف برق

راهکارهای کاهش مصرف برق بسیار متنوع هستند و می‌توان نکاتی جزئی را برای بهینه‌سازی مصرف به‌تفکیک وسایل برقی نام برد. اما به‌طور کلی رعایت نکات زیر می‌تواند اثر چشم‌گیری بر میزان مصرف برق بگذارد.

  • استفاده از لامپ‌های LED در سیستم روشنایی خانه
  • جایگزین کردن کولرهای گازی با کولرهای آبی و به‌ویژه کولرهای سلولزی
  • مجهز کردن سیستم سرمایش خانه به ترموستات هوشمند
  • آشنایی با ساعات اوج مصرف برق و مدیریت مصرف برق در این ساعات
  • استفاده از گزینه اکو در وسایل برقی مانند ماشین ‎لباس‌شویی، ماشین ظرف‌شویی، یخچال و …
  • یادگیری نکات مربوط به استفاده بهینه از هرکدام از وسایل برقی

انتهای پیام

مرتبط با : توانیر
آهن رویال
روکش مارال
آریاپی
رایانه کمک
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

2 دیدگاه برای “دانش آموزان چگونه از وزارت نیرو تبلت رایگان بگیرند؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز