خودرو اولی ها با راهکار مجلس خودرو دار می‌شوند؟

تورهای مسافرتی لحظه آخر

کمیته صنایع مجلس در حال بررسی طرحی است که افراد دهک پایین جامعه یا همان خودرو اولی ها می توانند صاحب خودرو شوند.

به گزارش کاماپرس، قیمت خودروهای داخلی رو به صعود است و دیگر خبری از خودروهای زیر ۱۰۰ میلیونی نیست. تا قبل از افزایش قیمت پراید، چند دهک پایین جامعه می توانستند با آن صاحب خودرو شوند، اما پراید هم آنقدر افزایش قیمت داشته که دیگر دهک های پایین جامعه توان خرید آن را ندارند. همین موضوع با عث شده کمیته صنایع مجلس طرحی را بررسی کند که دهک های پایین جامعه می توانند خودرو دار شوند.

الله وری دهقانی عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس درباره مشکلات ناشی از گرانی و تورم خودرو و ناتوانی دهک های پایین جامعه در خرید خودرو، می گوید:« در شرایط کنونی تورم بالا باعث گرانی بیش از حد خودرو شده و با وجود اینکه دلار روندی نزولی به خود گرفته به دلیل سواستفاده برخی از این بازار اجازه کاهش قیمت ها را نمی دهند.

به همین دلیل دولت باید تدابیری برای خودرو اولی ها بیاندیشد . در کمیته صنایع مجلس هم به این موضوع پرداخته شده و در حال بررسی طرحی هستیم تا مردمی که توان خرید خودرو ندارد بتوانند در آینده صاحب خودرو شوند.»

واردات خودروی خارجی به تنظیم بازار کمک می کند

راز آسمان پایتخت

الله وردی دهقانی در ادامه به خبرگزاری موج می گوید:« در حال حاضر میزان تولید خودرو کمتر از تقاضا است و از آنجایی که برخی از مردم در دهک های بالا توان خودروی خارجی هم دارند برای تامین نیاز مردم باید اجازه بدهیم خودروهای خارجی هم به کشور وارد شود. از این طریق هم رقابت پذیری در بازار خودرو ایجاد می شود و هم تا حدودی کسری عرضه خودرو جبران می شود.

در سال های گذشته میزان نیاز بازار به خودرو حدود یک میلیون و دویست هزار دستگاه بوده که حدود ۷۰ هزار دستگاه آن از طریق واردات تامین می شده است که با توجه به اینکه در دو سال گذشته واردات خودرو ممنوع بوده و از طرف دیگر تولید هم کاهش یافته بازار از حالت تعادل خارج شده است.»

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

اوج آرام
دادپویان
ایده سبز
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

1 دیدگاه برای “خودرو اولی ها با راهکار مجلس خودرو دار می‌شوند؟

  1. حسین رحمتی گفته:

    سلام این خودروها هم وارد کنند میشه مثل همون کمک معیشتی ۱۰۰تومانی که دولت به اسم قشر ضعیف دادولی متاسفانه شامل پول دارها شد و…. اگرکسی توی این مملکت باشه که بررسی کنه من حاضرم شماره ملی بدم تا ببینیم کجای این تقسیم ها عدالتی هست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز