خلق اینترنتی با سرعت سرسام آور در ژاپن

تور لحظه آخری-کاماپرس

مهندسان ژاپنی از طریق یک سیستم فیبر نوری جدید، رکورد سرعت انتقال داده‌ها را شکستند. این سیستم می‌تواند در هر ثانیه ۲۰ برابر ترافیک اینترنت جهانی را منتقل کند.

به گزارش کاماپرس، مؤسسه ملی فناوری اطلاعات و ارتباطات ژاپن (NICT)، توانسته نرخ انتقال داده با سرعت سرسام آور ۲۲.۹ پتابیت در ثانیه را ثبت کند. این تیم موفق شده از طریق فیبر نوری جدید خود، بیش از۲۰ برابر ترافیک اینترنت جهانی در هر ثانیه را منتقل کند.

بیشتر بخوانید:

یک پتابیت معادل یک میلیون گیگابیت بوده و سرعت آن تا جایی است که کل ترافیک ثانیه به ثانیه اینترنت را با پهنای باند باقیمانده ۲۲ برابر می‌کند. در حالیکه حتی سرعت اینترنت ناسا نیز تنها ۴۶ ترابیت در ثانیه است.

راز آسمان پایتخت

به نقل از نیو اطلس، مهندسان ژاپنی برای دستیابی به این نقطه عطف از چند فناوری نوظهور استفاده کرده‌اند. این سیستم به جای یک هسته برای انتقال داده، دارای ۳۸ هسته بوده که داده‌ها را در سه حالت و در مجموع ۱۱۴ کانال فضایی انتقال می‌دهد. نرخ انتقال داده سیستم مذکور در مجموع ۲۲.۹ پتابیت بر ثانیه بوده که بیش از دو برابر رکورد قبلی است که در سال ۲۰۲۰ ثبت شده است.

به گزارش ایسنا، البته نباید انتظار داشت که در آینده نزدیک بتوان کلیه پلتفرم نتفلیکس را در کسری از ثانیه پخش کرد، چراکه رمزگشایی داده‌ها پردازش سیگنال پیچیده‌ای داشته که به نصب دستگاه‌های تخصصی به نام گیرنده‌های MIMO در سراسر شبکه نیاز دارد.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز