خبر شوکه کننده درباره حقوق کارگران

حقوق کارگران-کاماپرس
ژیوار

سال‌هاست وضعیت درآمد و میزان حقوق دریافتی کارگران محل مناقشه فعالان این حوزه و از همه مهم‌تر خود کارگران بوده است.

به گزارش کاماپرس، عمل نکردن مسئولان به وعده‌هایی که می‌دهند و مهار نکردن تورم باعث شده تا سفره کارگران هر روز کوچک‌تر شود و قدرت خرید این قشر پایین‌تر از قبل بیاید.

آنطور که علیرضا میرغفاری، نماینده کارگران در شورای عالی کار می‌گوید: بر اساس ماده ۴۱قانون کار، افزایش حقوق باید «بر اساس نرخ تورم» باشد. اما از آنجا که بر «اساس نرخ تورم» دارای ابهام است، دولت این قانون را اجرا نمی‌کند. به عنوان مثال، در سال گذشته و در شرایطی که میزان تورم ۴۵درصد بود، حقوق کارگران صرفاً ۲۲درصد افزایش یافت.

بیشتر بخوانید:

دریان سفر امید

آنطور که ایسکا نیوز نوشته است: میرغفاری همچنین به این نکته اشاره می‌کند که حداقل رقمی که می‌توان برای سبد معیشت کارگران در نظر داشت حدود ۲۳میلیون تومان است. البته در حال حاضر حداقل دستمزد برای یک خانواده کارگری با بُعد ۲.۳ نفر، ۱۱میلیون و ۱۰۰هزار تومان است. این عدد یعنی کارگران 12 میلیون تومان با مبلغی که باید دریافت کنند فاصله دارند و چیزی در حدود ۶۰ درصد میان حداقل دستمزد با حداقل سبد معیشت کارگران فاصله است.

انتهای پیام

تورهای مسافرتی لحظه آخر
سلام پرواز ایرانیان
بیمه دات کام-کاماپرس
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

2 دیدگاه برای “خبر شوکه کننده درباره حقوق کارگران

  1. محمد گفته:

    با سلام و احترام
    متاسفانه چند سالی هست که قانون دستمزد سالیانه درست اجرا نمی شود بدین صورت که به قول معروف با چوب به سر مزدها می زنند تا پایین باشند مگر ما کارگران و بازنشستگان بیمه تامین اجتمایی چه گناهی کرده ایم که گیر یه مشت آدم متغلب افتاده ایم ما چکار کردیم بجز اینکه می خواستیم و می خواهیم نان حلال سر سفره خانه هایمان داشته باشیم در حالیکه ما نمیتوانیم خرج تحصیل بچه هایمان را بپردازیم آنها دارند و می دهند و حتی در کشورهای خارجی بچه هایشان را ثبت نام می کنند . در پایان بدینوسیله می گویم “تف به هرچی فقره”

  2. داود گفته:

    این سنگ بنا که حقوق کمتر از تورم بالا برود را احمدینژاد گذاشت و بقیه دولتها هم از خداخواسته اجرا کردند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سلام پرواز ایرانیان