تاثیر اصلاح قانون کار بر حقوق کارگران چقدر است؟

تور لحظه آخری-کاماپرس

وزیر کار با اعلام این مطلب که حقوق کارگر زیر کولر با کارگری که روی اسکله کار می کند باید متفاوت باشد، تاکید کرده که قانون کار تا دو سال دیگر اصلاح می‌شود.

به گزارش کاماپرس، برای سال ۱۴۰۳ میزان افزایش حقوق کارگران ۳۵ درصد در نظر گرفته شده است، اما از آنجاکه این میزان با تورم همخوانی ندارد هنوز بسیاری از فعالان کارگری نسبت به این میزان افزایش حقوق معترض هستند.

اصلاح قانون کار درباره دستمزد کارگران وعده جدید وزارت کار است که باید تا دو سال آینده نهایی شود. اما هنوز مشخص نیست که تفاوت میزان حقوق کارگران مشاغل سخت و مشاغل عادی چقدر خواهد بود.

حقوق کارگران ایران کاماپرس

قرار بر این بوده که لایحه اصلاح ماده 41 و 167 قانون کار بعد از تعطیلات نوروز با قید فوریت به مجلس فرستاده شود تا تاثیر تفاوت در سختی کار بر حقوق کارگران اعمال شود.

راز آسمان پایتخت

بیشتر بخوانید:

این درحالیست که از حدود 6 ماه گذشته، وعده و وعیدهایی درباره طرح مزد منطقه‌ای کارگران مطرح شده و پیش از اجرای آن، حالا وعده تغییر حقوق کارگران تا دوسال آینده داده شده است. همچنین قرار شده با اصلاح ماده 167 قانون کار تعداد نمایندگان تشکل کارگری کشور تا ۳ نفر افزایش یابد تا بر مبنای موازنه در شورای عالی کار در تحقق حقوق کارگران حق رای بیشتری داشته باشند.

طی دو سال گذشته نسبت تورم و افزایش حقوق کارگران عادلانه نبوده و به همین دلیل انتقادات زیادی نسبت به عملکرد شورای عالی کار مطرح شده است.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز