سرانجام دستمزد 1403 کارگران به کجا رسید؟

وضعیت حقوق کارگران در سال آینده-کاماپرس
لست سکند

علیرغم اینکه در روزهای پایانی سال به سر می‌بریم، همچنان اختلاف‌ها بر سر تعیین میزان افزایش دستمزد 1403 کارگران ادامه دارد و نتیجه نهایی مشخص نیست. گروه کارگری اعلام کرده که هزینه سبد باید ۱۹ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان باشد، در حالیکه پیشنهاد گروه کارفرمایی ۱۶ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان است.

به گزارش کاماپرس، بسیاری از فعالان کارگری نسبت به فشاری که در این روزها بر گروه نمایندگان کارگران در شورای عالی کار وارد می‌شود، اعتراض دارند. تعیین حداقل دستمزد بدون تعیین سبد حداقل معیشت درون کمیته مزد و ورود یکباره به مذاکرات مزدی و برخورد تند با نمایندگان کارگری حین بیان اظهارات ایشان، تنها بخشی از آن چیزی است که این روزها بر اعضای کارگری شورای عالی کار می‌گذرد.

این درحالیست که نمایندگان حقوق کارگران همواره نکات قابل توجهی را درباره امکان موفقیت گروه کارگری در جلسات شورای عالی کار مطرح می‌کنند.

اخیراً، علیرضا میرغفاری، عضو فاقد حق رای در شورای عالی کار، برای بسیج افکار عمومی و تاثیرگذاری آن بر مذاکرات داخلی شورا، پویشی تحت عنوان #حداقل_دستمزد_۱۵ میلیونی در فضای مجازی راه‌اندازی کرده که تاکنون حدود ۵۰ هزار نفر از کارگران صنایع و اصناف مختلف را جذب کرده است.

به نقل از اقتصاد آنلاین، اگرچه بسیاری از افراد امیدی به مسیر شورای عالی کار و این پویش‌های فضای مجازی ندارند، اما در ذهن خود، مبلغ ۱۵ میلیون را به عنوان یک مزد بسیار کمتر از خط فقر سال آینده در نظر می‌گیرند.

راز آسمان پایتخت

بیشتر بحوانید:

همچنین دنیای اقتصاد در گزارشی که امروز منتشر کرده، آورده است: اختلاف‌ها بر سر تعیین حداقل دستمزد 1403 کارگران به روزهای پایانی سال کشیده شده است. اگرچه کمپین‌هایی برای افزایش ۱۸۰درصدی حداقل دستمزد از سوی کارگران به راه افتاده، اما با توجه به چشم‌انداز نزولی سیاستگذار از روند تورمی سال آینده، به نظر نمی‌رسد حداقل دستمزد بیش از ۳۰درصد افزایش پیدا کند.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز