حقوق‌های کمتر از ۱۰ میلیون در سال آینده چقدر می‌شود؟

ژیوار

سال آینده حقوق همه کارمندان که کمتر از ۱۰ میلیون تومان دریافتی دارند، حدود ۲۵ درصد بیشتر می‌شود.

به گزارش کاماپرس، افزایش حقوق کارمندان در بررسی بودجه سال ۱۴۰۰ حواشی زیادی داشت، اما سرانجام عضو کمیسیون تلفیق بودجه از افزایش ۲۵ درصدی حقوق ها در سال آینده خبر دارد.

طبق مصوبه این کمیسیون همه حقوق‌ها در سال آینده ۲۵ درصد بیشتر می شود، اما سقف ۲ میلیون و ۵۰۰هزار تومانی برای این افزایش در نظر گرفته شده است.

اخبار مهم مرتبط را بخوانید

بر این اساس حقوق‌های بالای ۱۰ میلیون تومان بعد از افزایش ۲۵ درصدی نباید بیشتر از ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان به آنها اضافه شود، یعنی افزایش حقوق هیچ شخصی نسبت به سال ۱۳۹۹ نباید از ۲۵ میلیون ریال بیشتر شود. آمارها نشان می‌دهد حکم حدود ۹۰ تا ۹۵ درصد کارمندان دولت کمتر از پنج برابر حداقل حقوق یعنی ۱۰ میلیون تومان است.

دریان سفر امید

حداقل حقوق سال ۱۴۰۰ چقدر است؟

با پیش‌بینی‌های انجام شده در لایحه بودجه سال آینده، اگر حقوق کارکنان و بازنشسته‌ها با افزایش ۲۵ درصدی همراه شود ،به این ترتیب حداقل حقوق و مزایا سال ۱۴۰۰ برای آنها به سه میلیون و ۵۰۰ هزار تومان خواهد رسید.

این در حالی است که افزایش حقوق در سال ۹۹ برابر با ۱۵ درصد بود و طی مصوبه مجلس حداقل پرداختی به کارکنان و بازنشستگان ۲میلیون و ۸۰۰ هزار تومان تعیین شد.

در لایحه بودجه درباره معافیت مالیاتی نیز مواردی عنوان شده است که طبق آن معافیت مالیاتی حقوق سالانه ۴۸ میلیون تومان تعیین شده افراد با حقوق بالای ۴ میلیون به صورت پلکانی مالیات پرداخت می‌کنند و این مورد برای کارگران و کارمندان زیر ۴ میلیون دریافتی انجام نمی شود.

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم  روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

نهال گشت
آژانس هرمس 724
سبیت
روکش مارال
تهران آهن
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز