افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی در سال 1400 با هدف رفع تبعیض

وزیر کار سرانجام یک موضع صریح درباره ضرورت افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی و رفع تبعیض حقوق این اقشار با همتایان دیگر خود که بازنشسته دیگر صندوق های بازنشستگی هستند، ابراز کرد، گرچه وعده رفع این تبعیض را به صورت کلی در سال 1400 داد.

به گزارش کاماپرس، مشخص نیست اعتراضات و انتقادات دنباله دار بازنشستگان تامین اجتماعی جواب داده و وزیر را به تغییر موضع واداشته یا وزیر کار خود به ناکارآمد بودن همسان سازی انجام شده در سالجاری پی برده و دست از افتخار کردن به همسان سازی پرحاشیه امسال حقوق بازنشستگان برداشته اما به هر حال موضع اخیر محمد شریعتمداری را باید به فال نیک گرفت.

بر اساس اعلام تسنیم، محمد شریعتمداری در تازه ترین اظهارات خود در زمینه حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران تحت پوشش تامین اجتماعی گفته است: مقرر شده است که حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی از اول سال 1400 همسان‌سازی ‌شود تا علاوه بر امتداد مرحله اول این طرح در سال جاری، تبعیض موجود بین حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی و سایر صندوق‌های بیمه‌ای رفع شود.

وعده رفع تبعیض این بار از زبان وزیر

به این ترتیب شریعتمداری آنچه امسال تحت عنوان افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی یا همسان سازی حقوق بازنشستگان این سازمان انجام شده را فاز اول این طرح دانسته و وعده داده این برنامه در سال آینده بهتر و جامع تر اجرا شود.

آریاک سفر

مهم تر از آن این که وزیر کار به تبعیض فاحش بین بازنشستگان صندوق های بازنشستگی کشوری و لشکری و بازنشستگان تامین اجتماعی نیز عنایت کرده و وعده داده است که افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی به نحوی باشد که این تبعیض را برطرف کند.

وی همچنین اشاره ای نیز به موضوع تعیین حداقل مزد کارگران داشته و در این باره گفته است: روند بررسی نرخ تورم برای تعیین دستمزد کارگران برای سال آینده تا روز‌های پایانی امسال ادامه دارد.

شریعتمداری این هم گفته است که باید این نرخ به طور دقیق اعلام شود، به همین دلیل مجبور هستیم تا پایان سال برای تعیین مزد کارگران صبر کنیم همچنین هنوز مشخص نیست رقم دستمزد چقدر افزایش می‌یابد و جلسات بررسی دستمزد کارگران از امروز برگزار می‌شود.

اخبار مهم مرتبط را بخوانید:

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام

نرم افزار حسابداری
آریاک سفر
همراه مکانیک-کاماپرس
کاراپلاس-کاماپرس
آیرومارت-کاماپرس
آسیاتک
ایمالز
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز