افزایش حقوق بازنشستگان در سال آینده با طرح 2 فوریتی مجلس

تور لحظه آخری-کاماپرس

همسان سازی غیرمتوازنی که در حقوق بازنشستگان انجام شده باعث شده است که نمایندگان مجلس به ارائه طرحی با دو فوریت برای افزایش حقوق این اقشار در سال 1400 اقدام کنند.

به گزارش کاماپرس، بازنشستگان امسال بیش از آن که عملکرد مثبت و سازنده از دولت و سازمان تامین اجتماعی ببینند اقدامات کم اثر و شعارگونه دیدند. همسان سازی حقوق بازنشستگان یکی از این اقدامات بود که برخی دولتمردان و خصوصا شریعتمداری وزیر کار بارها درباره آن سخن گفتند اما در عمل این همسان سازی جز افزایش چند درصدی و ناچیز حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران چیزی نبود!

تجمعات بازنشستگان نمایندگان مجلس را به اقدام وادار کرد

تجمعات اعتراضی بازنشستگان به ویژه مستمری بگیران و بازنشستگان تامین اجتماعی در تهران و برخی شهرهای دیگر نشان از آن دارد که اقشار از تغییر اندکی که در حقوقشان داده شده ناراضی اند و توجه بیشتر ارکان حاکمیت را به وضعیت نامطلوب معیشت خود طلب می کنند.

به نظر می رسد این تجمعات که چندباری تکرار شده و یکی از آنها در بهارستان و درب مجلس انجام شد نمایندگان مردم را مجاب کرده است که برای افزایش حقوق بازنشستگان اقدامی انجام دهند.

راز آسمان پایتخت

اخبار مهم مرتبط را بخوانید:

طرحی برای رفع تبعیض و همسان سازی اصولی حقوق بازنشستگان

احمد دنیامالی یکی از نمایندگان عضو کمیسیون اجتماعی مجلس در این باره به تسنیم گفته است، برطرف کردن  تبعیض میان بازنشستگان تأمین اجتماعی و بازنشستگان دولت( مستمری بگیران صندوق های بازنشستگی کشوری و لشگری)  و همچنین ضرورت بازنگری و افزایش حقوق و مزایای بازنشستگان از جمله دغدغه‌های مهم و دارای اولویت نمایندگان مجلس است که در قالب طرحی، برای رسیدگی به این مسائل، برنامه‌ریزی و ضوابط آن مشخص شده است.

به گفته وی، طرح دوفوریتی با 40 امضاء برای اجرای اصولی تر همسان‌سازی حقوق بازنشستگان، چندی پیش در مجلس وصول شده و نمایندگان کمیسیون اجتماعی این طرح را مورد بررسی قرار خواهند داد.

دنیامالی این را هم گفته است که افزایش حقوق بازنشستگان به عنوان یکی از رئوس برنامه ششم توسعه در این سند گنجانده شده و اجرای آن جزو الزمات قانونی برای دولت است.

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم مرتبط با بازنشستگان، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

1 دیدگاه برای “افزایش حقوق بازنشستگان در سال آینده با طرح 2 فوریتی مجلس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز