افزایش حقوق بازنشستگان سخت و زیان آور قبل از پایان سال اجرا می‌شود

متناسب سازی و افزایش حقوق بازنشستگان مشاغل سخت و زیان آور تا پایان سال انجام می شود.

به گزارش کاماپرس، بعد از متناسب سازی حقوق بازنشستگان، خیلی از بازنشستگان مشاغل سخت و زیان آور به مبالغی که به حقوقشان اضافه شده بود، اعتراض داشتند. بازنشستگان مشاغل سخت و زیان‌آور بعد از اجرای متناسب‌سازی در مردادماه گذشته به فرمولهای این طرح همسان سازی انتقاد های زیادی مطرح کردند.

خواسته آن‌ها، در نظر گرفتن سالهای استحقاقی و منظور شدن این سال‌ها در محاسبات همسان سازی حقوق بود. انتظار بازنشستگان مشاغل سخت و زیان آور این بود، قبل از پایان سال یعنی در ابتدای اسفندماه، احکام جدید صادر شود و مابه‌التفات این چندماه (از مردادماه تا پایان سال) در همان اسفند به آنها پرداخت شود. حالا و بعد از چند ماه که از اعتراض آنها می گذرد خبرهای خوبی درباره صدور احکام جدید بازنشستگان شنیده می شود.

اخبار مهم مرتبط را بخوانید

گفته می شود، احکام جدید این بازنشستگان قبل از پایان سال جاری صادر می‌شود. در این احکام، متناسب‌سازی حقوق این بازنشستگان با در نظر گرفتن سابقه کار استحقاقی آن‌ها انجام می‌شود؛ اگر بازنشسته‌ای ۲۰ سال سابقه کار سخت دارد، ده سال سابقه استحقاقی او نیز منظور شده و مانند یک بازنشسته عادی با ۳۰ سال سابقه، مشمول متناسب‌سازی می‌شود.

راز آسمان پایتخت

به گزارش ایلنا، در چند هفته گذشته جلساتی با حضور اعضای کانون عالی بازنشستگان و مقامات تامین اجتماعی برگزار شده و در نهایت، سازمان موافقت کرده سابقه استحقاقی بازنشستگان سخت را در متناسب‌سازی منظور کند و برای آن‌ها، احکام جدید صادر کند.

با در نظر گرفتن سابقه استحقاقی، یک بازنشسته سخت با بیست سال کار، مانند یک بازنشسته عادی با سی سال سابقه، مشمول متناسب‌سازی می‌شود و مشکل اصلی متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان مشاغل سخت و زیان آور برطرف می شود.

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز