افزایش حقوق بازنشستگان در سال 1400 چقدر بودجه می‌خواهد؟

همسان سازی صورت گرفته در حقوق اقشار بازنشسته در سالجاری از نظر بسیاری از آنها نمره قبولی نگرفته و آنها در انتظار افزایش حقوق بازنشستگان در سال 1400 هستند تا بلکه کمبودهای معیشتی خود را با افزایش حقوق سال آینده برطرف کنند.

به گزارش کاماپرس، بهبود معیشت بازنشستگان در گرو همسان سازی حقوق آنها به صورت عادلانه و غیرشعاری است اما این اتفاق با وجود هیاهویی که در مورد آن به راه افتاد و دولت همسان سازی صورت گرفته را یک رویداد تاریخی دانست، رضایت اقشار بازنشسته را در پی نداشت.

یکی از مشکلاتی که موجب نارضایتی بازنشستگان از همسان سازی امسال شد در نظر نگرفتن بودجه کافی برای این امر بود. فعالان تشکل های بازنشستگی می گویند دولت با وجود بدهی سنگینی که به سازمان تامین اجتماعی دارد از تخصیص بودجه کافی برای افزایش حقوق بازنشستگان خودداری کرد اما در افزایش حقوق کارکنان و بازنشستگان تحت پوشش خود دست و دلبازانه تر عمل کرد.

افزایش حقوق بازنشستگان 72 هزار میلیارد تومان هزینه دارد

روزنامه اعتماد در گزارشی به بررسی بودجه مورد نیاز افزایش حقوق بازنشستگان پرداخته و نوشته است؛ بررسی‌ها نشان می‌دهد اجرای طرح «همسان‌سازی حقوق بازنشستگان و شاغلان» كه اجرای آن از مهر ماه سال جاری آغاز شده، در نیمه دوم امسال 37 هزار میلیارد تومان و در سال آینده، 72 هزار میلیارد تومان هزینه خواهد داشت.

آریاک سفر

برای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان، سازمان تامین اجتماعی برآورد كرده كه 17 هزار میلیارد تومان پول نیاز دارد. صندوق بازنشستگی كشوری این رقم را 30 هزار میلیارد تومان و سازمان تامین اجتماعی نیروهای مسلح نیز رقم 16.5 هزار میلیارد تومان را عنوان كرده است.

در مجموع همسان‌سازی حقوق بازنشستگان در همین سه صندوق نزدیك به 64 هزار میلیارد تومان منابع نیاز دارد و البته این «بار مالی» سال به سال بیشتر خواهد شد. ضمنا در نیمه دوم امسال، بار مالی صندوق‌های بازنشستگی برای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان به 35 هزار میلیارد تومان می رسد.

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم مرتبط با بازنشستگان، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام

نرم افزار حسابداری
ایمالز
آیرومارت-کاماپرس
آریاک سفر
کاراپلاس-کاماپرس
آسیاتک
همراه مکانیک-کاماپرس
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز