حداقل سرمایه برای خرید بیزینس در کانادا

خرید بیزینس در کانادا-کاماپرس
تورهای مسافرتی لحظه آخر

کانادا پذیرای کسب‌وکارها و سرمایه‌های خارجی است؛ تا جایی که هم‌اکنون 33درصد کسب‌وکارها در این کشور متعلق به مهاجران با ملیت‌های مختلف است. این مهاجران یا بیزنسی را در این کشور خریداری کرده‌اند یا کسب‌وکار خود را در کانادا راه‌اندازی کرده‌اند. یکی از پلن‌های اقامت که کانادا به مهاجران ارائه می‌کند، پلن خرید بیزینس در کانادا است.

طبق آخرین آمار در سال 2021 تعداد افراد ایرانی مقیم کانادا 400 هزار نفر بوده که این عدد اکنون بیشتر هم شده است؛ به این ترتیب کانادا مقصد محبوبی برای ایرانی‌ها است. یکی از روش‌های اخذ اقامت کانادا برای ایرانی‌ها خرید بیزنس است.

در این گزارش به بررسی خرید بیزینس در کانادا و دریافت اقامت دائم از این طریق پرداخته است.

اقامت کانادا با خرید بیزینس

در این روش فرد، سهام یا دارایی یک کسب و کار از قبل موجود را خریداری کرده و ویزا دریافت می‌کند. در ابتدا یک ویزای یک تا دو ساله به فرد تعلق می‌گیرد و او در این مدت یک بیزنس را مدیریت می‌کند. پس از گذشت سال اول، فرد می‌تواند برای دریافت اقامت اقدام کند. در این روش از مهاجرت، فرد می‌تواند ویزای همراه نیز دریافت کند. افرادی که با ویزای همراه به کانادا مهاجرت می‌کنند، اجازه کار و تحصیل دارند.

بیزینس در کانادا-کاماپرس

خریداری یا راه اندازی کسب و کار؟

راه‌اندازی کسب و کار از صفر هزینه‌های زیادی دارد. برای شروع کسب و کار، نیاز به تهیه مکان، تجهیزات، مواد اولیه، نیروی کار و تبلیغات وجود دارد. این هزینه‌ها ممکن است تا چندین هزار دلار یا بیشتر نیز برآورد شوند. راه‌اندازی کسب و کار از صفر نیازمند داشتن برنامه کسب و کار محکم، تخصص و تجربه در حوزه مورد نظر است. همچنین داشتن اطلاعات و آگاهی کامل و جامع در زمینه مقررات و قوانین کسب و کار کانادا ضروری است.

راز آسمان پایتخت

خرید کسب و کار موجود هم هزینه‌­بردار بوده، اما ممکن است نسبت به راه‌اندازی آن از صفر کمتر باشد. هزینه این کار به نوع و موقعیت کسب و کار، میزان درآمد و پتانسیل رشد آینده بستگی دارد.

خرید کسب و کار موجود نیازمند تحقیقات و بررسی‌های دقیق درباره عملکرد و وضعیت مالی کسب و کار است. همچنین قرارداد خرید باید به‌درستی تنظیم شود تا از هرگونه مسئولیت‌های پنهانی جلوگیری شود. از آنجایی که یک کسب‌وکار از پیش موجود، به درآمد رسیده و ممکن است آینده آن تضمین شده باشد، هزینه کم‌تری در بر خواهد داشت، اما راه‌اندازی کسب‌وکار ملتزم صبر برای سودآوری بوده و ممکن است طی چند ماه درآمدی نداشته باشد.

مراحل مهاجرت به کانادا از طریق خرید بیزینس

برای شروع فرآیند، افراد باید یک کسب و کار موجود در کانادا که قصد خرید آن را دارند، پیدا کنند. با پیدا کردن کسب و کار مناسب، مهاجران باید برنامه کسب و کار جامع و مطمئنی تهیه کنند. این برنامه باید اهداف و استراتژی‌های کسب و کار را به‌خوبی تعیین کند و نشان دهد که کسب و کار می‌تواند در کانادا موفق باشد. سپس متقاضیان باید درخواست مهاجرت تجاری خود را به دولت کانادا ارائه دهند. این درخواست شامل اطلاعات شخصی و مالی، برنامه کسب و کار و تعهد به رعایت مقررات و قوانین کانادا می‌شود.

پس از بررسی درخواست، دولت کانادا اقدام به بررسی و تحلیل کسب و کار و تأیید اهلیت متقاضیان می‌کند. اگر درخواست تأیید شود، مهاجران می‌توانند به کانادا مسافرت و به‌عنوان صاحب کسب و کار در آنجا اقامت کنند. پس از اقامت در کانادا، فرد باید به مدت معینی کسب و کار خود را مدیریت کرده و به توسعه آن بپردازد. با رعایت مقررات مهاجرتی و تأمین منابع مالی کافی، مهاجران می‌توانند اقامت دائمی و حتی شهروندی کانادا را به‌دست آورند. موفقیت در این مسیر به تصمیم‌گیری‌های دقیق، برنامه‌ریزی محکم، و تلاش‌های پیوسته بستگی دارد.

بیزینس در کانادا-کاماپرس

کدام بیزینس‌ها شانس دریافت اقامت را افزایش می‌دهند؟

سه گروه از کسب و کارها شانس دریافت اقامت را افزایش می‌دهند. ابتدا بیزینس‌هایی که مربوط به صنایع بخش‌های مهم اقتصادی باشند. برخی از حوزه‌های این بخش شامل کشاورزی، آموزش، فناوری اطلاعات، فین‌تک، انرژی، ویدیو و انیمیشن­سازی و صنایع فرهنگی است.

دسته دوم، مشاغل با فعالیت‌های سودآور است که شامل مواردی همچون افزایش صادرات، انتقال دانش و فناوری، تمرکز بر بازارهای محلی و کوچک و امثال آن می‌شود.

دسته سوم نیز کسب و کارهایی هستند که به اشتغال‌زایی و اقتصاد محلی کمک می‌کنند. این‌گونه کسب‌وکارها نیاز به حداقل 250 هزار دلار سرمایه‌گذاری داشته و باید حداقل دو شهروند کانادایی را استخدام کند.

موسسه مهاجرتی پیشرو

موسسه مهاجرتی “پیشرو” خدمات مربوطه در حوزه مهاجرت به کانادا، خرید بیزینس در کانادا، ثبت شرکت در این کشور و خدماتی از این قبیل ارائه می‌کند. مهم‌ترین مزیت این موسسه این است که بهترین راه مهاجرت را با توجه به شرایط هر فرد برای او انتخاب کرده و متقاضی را در این مسیر راهنمایی می‌کند. به علاوه یکی از خدمات ویژه این سازمان، آماده کردن متقاضی برای مصاحبه سفارت است تا شانس دریافت ویزا بیشتر شود.

اطلاعات تکمیلی درباره این موسسه مهاجرتی، راه‌های ارتباطی با آن و خدمات ارائه شده روی سایت سازمان مهاجرتی پیشرو قابل دسترسی است.

انتهای پیام

 

مرتبط با : پیشرو
دادپویان
اوج آرام
ایده سبز
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز