جک اس ۵ بخریم یا هایما اس ۵؟

جک اس ۵-کاماپرس
تورهای مسافرتی لحظه آخر

بازار خودرو ایران در حال حاضر در قبضه خودروهای چینی است؛ به‌ویژه اگر بخواهیم به سراغ خودروهای شاسی‌بلند یا کراس‌اور برویم. البته ناگفته نماند که یکی از اصلی‌ترین دلایل روی‌ آوردن ایرانی‌ها به خرید این خودروها، قیمت ارزان‌‌تر آنها نسبت به مشابه‌های کره‌ای و ژاپنی است.

وقتی برای خرید یک شاسی‌بلند چینی به بازار می‌رویم، اکثر فعالان بازار خودرو ۲ گزینه محبوب جک اس 5 و هایما اس 5 را به خریداران پیشنهاد می‌کنند. کاماپرس در این گزارش با جست‌وجو در سایت‌های اینترنتی قصد دارد، این 2 خودرو چینی را با یکدیگر مقایسه کند.

 

جک اس ۵- کاماپرس
جک اس 5 چه ویژگی‌های دارد؟

جک اس 5 که سال 2013 میلادی توسط چین وارد بازار شد؛‌ در سال 1394 روی خط مونتاژ کرمان موتور قرار گرفت. کرمان موتور در سال 1400 شروع به مونتاژ نسخه فیس‌لیفت جک اس 5 کرد. یکی دیگر از تفاوت‌های جک اس 5 فیس‌لیفت شده با نسخه قبلی آن، پیشرانه 1.5 لیتری توربو GDI آن است. در حال حاضر در بازار ایران بیشتر مدل جدید جک اس 5 به فروش می‌رسد که عملکرد موتوری و سرعت بهتری هم دارد.

این خودرو نسبت به اتومبیل هم‌رده خود یعنی هایما اس 5، فرمان برقی حساس‌تر، تهویه مطبوع دوکاناله، سنسور نور و باران و سنسور پارک جلو دارد. در اینجا باید گفت که شتاب صفر تا 100، جک اس 5 در هر صد کیلومتر 10.5 ثانیه است. همچنین این خودرو چینی در هر صد کیلومتر 8.6 لیتر بنزین می‌سوزاند.

بیشتر بخوانید:

ویژگی‌های هایما اس 5

یکی دیگر از خودروهای شاسی‌بلند محبوب در بازار ایران هایما اس 5 است که مانند جک اس 5 موتور 1.5 لیتری توربو دارد. این خودرو اتوماتیک 6 سرعته در هر 100 کیلومتر 8 لیتر بنزین می‌سوزاند و شتاب صفر تا صد آن نیز حدود 12 ثانیه طول می‌کشد. هایما اس 5 دارای تجهیزاتی مانند صفحه‌نمايش لمسی 7 اينچی، كليدهای كنترلی روی فرمان (MFC) و صندلی عقب تاشو دوتكه است.

در همین حال، هایما از دوربین 360 برخوردار است و می‌تواند صندلی‌های سرنشین جلو را به‌صورت برقی تنظیم کرد؛ این دو ویژگی در جک اس 5 وجود ندارد. از نظر ایمنی باید گفت که هم جک اس 5 و هم هایما اس 5 توانستند در تست‌های مؤسسه C-NCAP، پنج ستاره را کسب کنند.

قیمت کارکرد و صفر جک اس 5

در حال حاضر قیمت صفر خودرو جک اس 5 اتوماتیک در بازار یک میلیارد و 600 میلیون تومان است. همچنین می‌توانید جک اس 5 سفید مدل 1397 با 57 هزار کارکرد را به قیمت یک میلیارد و 320 میلیون تومان خریداری کنید. این خودرو آگهی شده،‌ سالم و بدون خط و خش است و گزینه ایده‌الی برای خریدار محسوب می‌شود.

قیمت کارکرد و صفر هایما اس 5

همچنین قیمت صفر خودرو هایما اس 5 مدل سال 1403 حدودا یک میلیارد و 645 میلیون تومان است. این خودرو را می‌توانید با پیش‌پرداخت 700 میلیون تومانی با اقساط 40 میلیون تومانی خریداری کنید. اما اگر قصد خرید خودرو کارکرده را دارید، می‌توانید با پرداخت یک میلیارد و 200 میلیون تومان صاحب یک هایما اس 5 مدل سال 1397 شوید. به گفته مالک آن، این خودرو 60 هزار کیلومتر راه رفته است و 4 حلقه لاستیک نو نیز دارد.

انتهای پیام

مرتبط با : اتو خسروانیسپند خودرو
آهن رویال
آریاپی
روکش مارال
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز