ادعای باورنکردنی بوئینگ درباره جدیدترین جنگنده اف 15

ژیوار

مقامات رسمی کمپانی بوئینگ به تازگی مدعی شده‌اند که جدیدترین نسخه از جنگنده اف 15 که اف 15 ای ایکس نامیده می‌شود می‌تواند به سرعتی نزدیک به 3 ماخ دست یابد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ، تلگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، جنگنده دو موتوره اف 15 ای ایکس (F-15 EX) به تازگی به روزرسانی شده است و در سطح دریا می‌تواند به سرعت تقریبی 3581 کیلومتر بر ساعت که معادل با 2.9 ماخ است برسد. این بدان معناست که سرعت این جنگنده فقط 129 کیلومتر بر ساعت از ماخ 3 کمتر است. گفتنی است که فقط تعداد معدودی از هواپیماهای دارای موتور توربینی می‌توانند به این سرعت دست یابند.

البته احتمال بسیار کمی وجود دارد که اف 15 ای ایکس بتواند به سرعت جنگنده بازنشسته لاکهید اس آر-71 که 3.2 ماخ است برسد و شاید این ادعا فقط یک بزرگنمایی از سوی کمپانی سازنده باشد، با این حال اسناد رسمی نیروی هوایی آمریکا نشان می‌دهند که این هواپیما می‌تواند به سرعت 2.5 ماخ یا بیشتر دست یابد.

دریان سفر امید

جنگنده اف 15 ایگل در تمامی نسخه‌هایش، یک جنگنده تاکتیکی است که به منظور برتری هوایی در میدان نبرد طراحی شده است. این جنگنده از قدرت مانوردهی بی نظیری برخوردار است و در هر شرایط آب و هوایی می‌تواند به اجرای عملیات بپردازد. جنگنده اف 15 ایگل نخستین بار در سال 1972 معرفی شد و از آن زمان تا کنون بارها مورد بازنگری و به روزرسانی قرار گرفته است.

پربازدیدترین مطالب را بخوانید:

انتهای پیام

تورهای مسافرتی لحظه آخر
سلام پرواز ایرانیان
آهن ملل اصفهان
فروشگاه اینترنتی فرنا
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سلام پرواز ایرانیان