جزییات نمایشگاه ایران هلث / 3 میلیارد دلار ارزش بازار تجهیزات پزشکی کشور

ژیوار

بیست‌و‌پنجمین نمایشگاه بین‌المللی تجهیزات پزشکی، دندانپزشکی، دارویی و آزمایشگاهی از 29 اردیبهشت با حضور 702 شرکت داخلی و خارجی برگزار می‌شود.

به گزارش کاماپرس، در بیست‌و‌پنجمین دوره نمایشگاه ایران هلث حدود 702 شرکت حضور دارند که نسبت به دوره قبل رشد 62 درصدی را نشان می‌دهد.

در این دوره شرکت‌های از 14 کشور خارجی حضور پیدا کرده‌اند. همچنین بیش از ۱۰۰ مهمان خارجی از ۱۰ کشور مختلف با هدف آشنایی با آخرین دستاوردهای ایران در این نمایشگاه حضور پیدا می‌کنند، ببنابراین نمایشگاه امسال می‌تواند فرصت مناسبی برای صادرات محصولات سلامت محور باشد.

بیشتر بخوانید:

دریان سفر امید

در حال حاضر ایران 1700 شرکت فعال در حوزه تجهیزات و ملزومات پزشکی داردکه 400 مورد آن دانش بیان هستند. در این دوره 91 شرکت دانش‌بنیان به صورت مستقیم مشارکت داشته و 50 شرکت دانش‌بنیان نیز در پاویون‌ها مستقرند.

نمایشگاه ایران هلث با رویکرد سلامت برگزار می‌شود، به همین دلیل 25 استارت آپ مرتبط با این حوزه نیز در نمایشگاه حضور خواهند داشت.

ارزش بازار تجهیزات پزشکی ایران 3 میلیارد دلار است

به گفته اسحاق عامری معاون فنی اداره کل تجهیزات پزشکی سازمان غذا و دارو، ارزش بازار تجهیزات پزشکی ایران 3 میلیارد دلار است. از این رو قرار شده هر ماه 5 محصول جدید دانش‌بنیان در این بخش رونمایی شود. همچنین طبق برنامه سازمان غذا و دارو باید ماهانه یک کارخانه دانش بنیان تولید تجهیزات پزشکی در کشور دایر شود.

براساس برنامه اعلام شده در بیست‌و‌پنجمین نمایشگاه بین‌المللی تجهیزات پزشکی 15 محصول دانش‌بنیان رونمایی خواهد. همچنین سال گذشته ایران حدود 30 میلیون دلار صادرات تجهیزات پزشکی داشته‌است. با توجه به ظرفیت های نمایشگاه پیش بینی می‌شود میزان صادرات این محصولات نسبت به سال های گذشته رشد قابل توجهی داشته‌باشد.

بیست‌و‌پنجمین نمایشگاه بین‌المللی تجهیزات پزشکی، دندانپزشکی، دارویی و آزمایشگاهی از 29 اردیبهشت ماه 1403 به مدت 4 روز در محل دائمی نمایشگاه بین‌المللی تهران برگزار می‌شود.

انتهای پیام

بیمه دات کام-کاماپرس
سلام پرواز ایرانیان
تورهای مسافرتی لحظه آخر
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سلام پرواز ایرانیان