جزییات و نحوه تامین برق صنایع در تابستان 1403

تورهای مسافرتی لحظه آخر

وزیر نیرو، در جلسه‌ای مشترک با اعضای انجمن فولاد ایران از برنامه این وزارت‌خانه برای مدیریت برق در جهت تأمین برق تمامی صنایع خبر داد.

به گزارش کاماپرس، علی اکبر محرابیان در توضیح برنامه‌های وزارت نیرو برای تأمین برق صنایع در فصول گرم سال گفت: صنایع کشور در برنامه‌های مدیریت مصرف برق در 3 دسته کلی جای می‌گیرند؛ دسته اول صنایع کوچک و کارگاهی هستند که 92 درصد کل صنایع را در بر می‌گیرند و اشتغال‌زایی بسیار بالایی دارند. برق مورد نیاز این دسته، بدون محدودیت در فصل گرم امسال تأمین خواهد شد.

بیشتر بخوانید:

صنایع متوسط و شهرک‌های صنعتی که ۵۶ هزار واحد صنعتی را شامل می‌شوند، دومین دسته از صنایع هستند. برق مورد نیاز این دسته، 6 روز هفته به‌طور شبانه روزی تامین خواهد شد و فقط 1 روز هفته را براساس قانون کار تعطیل خواهند بود.

وی افزود: دسته سوم شامل 700 واحد صنعتی بزرگ و انرژی‌بر مثل صنعت فولاد، آلومینیوم، مس، سیمان و… است که این‌دسته به‌واسطه برق، هیچ‌نوع تعطیلی نخواهند داشت و تنها کاری که برای حفظ پایداری شبکه سراسری انجام خواهند داد، منتقل کردن ساعت پرباری خود به نیمه‌شب است که این‌گونه برق کمتری را در ساعات گرم روز و ساعات اوج گرفتن مصرف برق شبکه، دریافت می‌کنند.

راز آسمان پایتخت

تشویق مشترکان خانگی به کاهش مصرف

وزیر نیرو، در پایان با اشاره به برنامه ویژه این وزارت‌خانه برای تشویق مشترکان خانگی به کاهش مصرف تصریح کرد: با مقایسه مصرف برق خانگی در فصل گرم سال ۱۴۰۰ و ۱۴۰۲ می‌بینیم که علی‌رغم بالا رفتن دما، اضافه شدن ۱.۵ میلیون مشترک بخش خانگی و اعمال نکردن خاموشی در سال ۱۴۰۲، به‌خاطر فرهنگ سازی و برنامه‌های تشویقی وزارت نیرو، مصرف برق از ۴۸ تراوات ساعت در تابستان ۱۴۰۰ به عدد ۴۶ تراوات ساعت در تابستان ۱۴۰۲رسید.

وی در همین مورد افزود: انتظار داریم با توجه به فرهنگ سازی صورت گرفته و پاداش‌های جذاب مانند اعطای صدها خودرو و میلیون‌ها جایزه دیگر به مشترکان خانگی کم‌مصرف، در تابستان امسال نیز، مشترکان خانگی به‌صورت خودجوش و به میزان قابل ملاحظه‌ای مصرف برق را کاهش دهند که این رخ‌داد می‌تواند باعث افزایش برق تحویلی به بخش‌های مولد شود.

انتهای پیام

مرتبط با : توانیر
روکش مارال
آریاپی
آهن رویال
رایانه کمک
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز