جذاب ترین مناطق برفی شمال برای تعطیلات بهمن ماه

جذاب ترین روستاهای برفی شمال برای تعطیلات بهمن ماه
ژیوار

مناطق شمالی ایران با مناظر پوشیده از برف، روستاهای جذاب و مجموعه وسیعی از جاذبه‌های فرهنگی و طبیعی، تجربه سفر زمستانی جذابی را ارائه می‌دهند. سفر به شمال در تعطیلات بهمن‌ماه به بازدیدکنندگان این امکان را می‌دهد تا زیبایی‌های منحصربه‌فرد این مناطق را کشف کنند و درعین‌حال از یک استراحت زمستانی آرام و زیبا لذت ببرند.

کاماپرس در این گزارش، جذاب‌ترین مناطق برفی شمال برای تعطیلات بهمن‌ماه را معرفی می‌کند.

1- جاده چالوس

جاده چالوس که به‌عنوان یکی از خیره‌کننده‌ترین مسیرهای ایران شناخته می‌شود، مناظر طبیعی بسیار زیبایی دارد که در فصل زمستان بسیار مسحورکننده است. این جاده در میان رشته‌کوه‌های باشکوه البرز قرار دارد و در میان‌ آن دره‌ها، جنگل‌ها و مناظر زیبای کوهستانی به چشم می‌آید. جذابیت زمستانی جاده چالوس به دلیل فضای طبیعی و تماشایی آن، این جاده را به مقصدی ایده‌آل برای کسانی که به دنبال آرامش در میان عظمت طبیعت هستند، تبدیل کرده است.

مسافران در مسیر جاده چالوس می‌توانند طیف وسیعی از مناظر طبیعی از رودخانه خروشان تا دریاچه آرام کرج و همچنین دره‌ها و مناطق جنگلی مختلف را مشاهده کنند. این جاده مملو از کافه‌ها و رستوران‌های جذاب است که در میان آن مناظر خیره‌کننده پوشیده از برف و رودخانه درخشان، یک تجربه غذاخوری به‌یادماندنی را فراهم می‌کند.

بیشتر بخوانید:

دریان سفر امید

جاده چالوس

2- جواهرده

یکی دیگر از مناطق گردشگری شمال ایران در زمستان روستای جواهرده است که با ارتفاع ۲۰۰ متر از سطح دریا قرار گرفته و در همه فصل‌های سال طبیعتی بسیار زیبا و دیدنی دارد. این مکان در فصل زمستان پوشیده شده از برف است و مانند نگینی در شهر رامسر می‌درخشد. مسیر رسیدن به جواهرده بسیار زیبا بوده و برای مسافران می‌تواند خاطران فراموش‌نشدنی ایجاد کند. وجود رودخانه‌های فصلی و دائمی به این روستا جلوه خاص و ویژه‌ای داده‌ که در زمستان با یخ زدن آن‌ها تصویر تماشایی و زیبایی ایجاد می‌گردد.

3- کلاردشت

کلاردشت یکی از شهرستان‌های استان مازندران است که میان رشته کوه‌های البرز قرار گرفته است. این روستا در فصل زمستان یکی از بهترین مقاصد گردشگری برای علاقه‌مندان به سرما و برف است. در فصل زمستان، کلاردشت با برف و سرما روبرو می‌شود و دمای هوا حتی به زیر صفر هم می‌رسد. در برخی از روزهای زمستان بارش برف به حدی شدید می‌شود که حتی جاده‌ها و مسیرهای ارتباطی مسدود می‌شوند. تفریحاتی مانند برف‌بازی و سرسره بازی در کلاردشت معمولا از اواخر آذر ماه تا اوایل فروردین ماه ادامه دارد و امکان بازی‌های برفی را مهیا می‌کند.

4- اولسبلنگاه

این منطقه که یکی از مناطق برفی شمال در فصل زمستان است، حدود 1400 متر از سطح دریا فاصله دارد. در اولسبلنگاه ابرها دره‌های اطراف را فراگرفته‌ و باعث ایجاد مناظر خیره‌کننده‌ای در فصول مختلف شده‌اند. این منطقه هنوز هم بکر، دست‌نخورده و روستایی باقی مانده و مردم روستا علاوه بر اینکه در طبیعت زندگی می‌کنند باعث حفظ و نگهداری از آن نیز می‌شوند. در فصل زمستان که این منطقه سفیدپوش است یک منظره رویایی و منحصر به فرد شکل می‌گیرد که برای گردشگران به یک انتخاب مناسب همراه با خاطرات فراموش‌نشدنی در فصل زمستان تبدیل می‌شود.

5-ماسوله

ماسوله که به عنوان “زیباترین شهر پلکانی ایران” شناخته شده است، در ماه‌های سردتر به سرزمین عجایب زمستانی دلربا تبدیل می‌شود. معماری منحصربه‌فرد این روستا که با لایه‌ای از برف مزین شده است، جذابیت و آرامش مثال‌زدنی را به مسافران القا می‌کند که بی‌نظیر است. خانه‌های پلکانی که با رنگ زرد روشن رنگ‌آمیزی شده‌اند، کنتراست خیره‌کننده‌ای را در برابر برف سفید بکر ایجاد می‌کنند و تجربه زمستانی آرام و فراموش‌نشدنی را ارائه می‌دهند.

انتهای پیام

مرتبط با : دالاهومارکوپولو
نهال گشت
سازگار ارقام
تورهای مسافرتی لحظه آخر
بیمه دات کام-کاماپرس
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز