ثروتمندترین فرد تاریخ کیست؟ (ویدیو)

ژیوار

وقتی به ثروتمندترین فرد تاریخ فکر می کنید ممکن است یکی از افراد پولدار دنیای معاصر به ذهن تان بیاید. ولی بهتر است بدانید ثروتمندانی که در طول دوره های تاریخی زندگی کرده اند، دارایی هایی فراتر از حد ما در زندگی امروزی داشته اند. در این ویدیو با بزرگترین ثروتمندان تاریخ جهان آشنا می شویم.

به گزارش کاماپرس، ثروت خالص چنگیزخان که مطابق با پول امروزی برآورد شده معادل 100 تریلیون دلار است که او را به ثروتمندترین فردی که تاکنون روی این کره خاکی زندگی کرده است،  تبدیل می کند. در واقع، ثروت چنگیزخان سه برابر بیشتر از ثروت خالص کل شرکت های حال حاضر جهان بوده است. چنگیزخان بنیانگذار امپراتوری مغول بود که پس از مرگ او به بزرگترین امپراتوری تبدیل شد. اغلب از چنگیزخان به عنوان بزرگترین و ثروتمندترین فاتح تاریخ یاد می شود.

پربازدیدترین ویدیوهای امروز را ببینید:

دریان سفر امید

چنگیزخان در اوج قدرتش 15 میلیون مایل مربع را فتح کرد که سرزمین هایی از آسیا و اروپا را شامل می شد. اگر امروزه ارزش این زمین ها را که چنگیزخان مالکش بود حساب کنیم، ارزش آن بیش از 90 تریلیون دلار خواهد بود.  او کشورهای چین، سوریه، کره، روسیه و کل خاورمیانه را فتح کرده بود و بیش از 200000 تن طلا داشت. او سرزمین های غنی از معدن را تسخیر کرده بود و علاوه بر طلا و الماس، اسب ها، قلعه ها و زمین های زیادی را نیز تحت مالکیت خودش در آورده بود. او مالک بیش از 270000 اسب بود که ارزش آن ها به 13 میلیارد دلار بالغ می شود.

چنگیزخان در سال 1162 میلادی در سرزمینی که امروزه مغولستان نامیده می شود در نزدیکی اولان باتور به دنیا آمد و در سال 1227 در جنگ کشته شد. او پیش از مرگش و طبق آیین قبیله اش، وصیت کرده بود که جسدش سوزانده شود و هیچ مقبره ای برای او ساخته نشود.

نهال گشت
تورهای مسافرتی لحظه آخر
سازگار ارقام
بیمه دات کام-کاماپرس
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز