توپولوف 160 خطرناک ترین بمب افکن روسیه از دید آمریکایی‌ها

ژیوار

یک کارشناس نظامی آمریکایی گفت: خطرناکترین هواپیمای نظامی روسیه بمب افکن استراتژیک مافوق صوت Tu-160 است. وی تأکید کرد که این بمب افکن همچنین بزرگترین هواپیمای نظامی در جهان است که در حال حاضر در حال به روز رسانی است. به گفته این کارشناس ، روسیه قصد دارد این بمب افکن ها را تا دهه 2060 در خدمت نیروهای هوایی این کشور نگه دارد.

به گزارش کاماپرس و به نقل از گازتا، پیتر بوتوفسکی، کارشناس نظامی نشریه آمریکایی Aviation Week & Space Technology ، بمب افکن استراتژیک مافوق صوت Tu-160 با بال متغیر را خطرناکترین هواپیمای نظامی روسیه خواند.

این نشریه تأکید کرد که نوسازی های انجام شده توسط روسیه ، توانایی جنگی این بمب افکن ها را بیشتر می کند. به گفته وزارت دفاع روسیه این نوسازی ها شامل بهبود سیستم های ناوبری اینرسی و کنترل موتور و همچنین تجهیزات تسلیحاتی با استفاده از فن آوری های مدرن دیجیتال است.

افزایش بمب‌افکن های توپولوف 160 روسیه به 27 فروند

این کارشناس یادآوری کرد که امروز نیروهای هوافضای روسیه 17 بمب افکن Tu-160 را در اختیار دارد. در سال 2018 وزارت دفاع روسیه قراردادی برای تهیه ده بمب افکن دیگر طی سال های 2021 تا 2021 امضا کرد. وی گفت: “روسیه قصد دارد تا دهه 2060 بمب افکن های Blackjack (نام رمز این بمب افکن در ناتو) را در خدمت نگه دارد.”

دریان سفر امید

به گفته بوتوفسکی ، اخیراً Tu-160 چندین پرواز مهم به ویژه در دسامبر 2018 به ونزوئلا و در اکتبر سال گذشته به آفریقای جنوبی انجام داده است. علاوه بر این ، آنها در کارزار نظامی روسیه در سوریه مورد استفاده قرار می گیرند.

به گفته وی، Tu-160 یک بمب‌افکن استراتژیک مافوق صوت با بال های متغیر است. بال های متغیر مزایای خاصی به هواپیما می دهد: در حین پرواز با سرعت کم ، بال های باز بالابری بیشتری و در سرعت های بالا بال های بسته آیرودینامیک بهتری را فراهم می کند. این بمب‌افکن قادر است مهمترین اهداف را در مناطق جغرافیایی نظامی دوردست و در اعماق میادین عملیاتی سطح قاره ای با سلاح های هسته ای و متعارف مورد اصابت قرار دهد.

به نظر کارشناسان نظامی، این بمب‌افکن به استثنای یک مورد اصلی ، نقطه ضعف جدی در طراحی خود ندارد که این نقطه ضعف عدم وجود فناوری رادارگریزی در آن است. در نتیجه Tu-160 به راحتی توسط ایستگاه های راداری دشمن به صورت بالقوه قابل تشخیص است.

اخبار مهم نظامی و تسلیحانی را بخوانید:

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم  روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام

نهال گشت
سبیت
آژانس هرمس 724
روکش مارال
تهران آهن
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز