سامانه موشکی اس 400 ترکیه موفق به ردیابی سوخو 35 های روسیه نشد

لست سکند

ساعاتی پیش مشخص شد که سیستم های دفاع هوایی ترکیه موفق به ردیابی حداقل سه جنگنده روسی Su-35 نشدند و حتی سامانه های S-400 که اخیراً توسط ترکیه خریداری شده و قرار بود در مسیر هواپیماهای جنگی روسیه واقع شوند ، نتوانستند Su-35 روسی را ردیابی کنند.

به گزارش کاماپرس و به نقل از پایگاه خبری آویا پرو، همانطور که از داده های ارائه شده برمی آید ، ترکیه کاملاً فعالانه در صدد به دست آوردن اطلاعات عینی در مورد هواپیمای جنگی روسی است که به سوریه منتقل می شوند و بنابراین رهگیری سامانه های دفاع هوایی ترکیه در شناسایی Su-35 روسی می تواند اطلاعات بسیار ارزشمندی در مورد عملیات نظامی احتمالی علیه این جنگنده ها به آنکارا ارائه دهد.

خصوصاً به شرطی که سیستم های پدافند هوایی S-400 توانایی انجام این کار را در مسافت های طولانی داشته باشند. با این وجود ، بر خلاف انتظارات ارتش ترکیه ، Su-35 های روسی موفق شده اند از دید سامانه های دفاع هوایی ترکیه دور بمانند.

جنگنده روسی دیگری نیز نه از طریق حریم هوایی ترکیه ، بلکه از طریق فضای هوایی دریای خزر ، ایران و عراق به پایگاه هوایی حمیمیم پرواز کرد و متعاقباً در سوریه فرود آمد.کارشناسان بر این باورند که دقیقاً برای جلوگیری از تمرین رهگیری هواپیماهای نظامی روسی است که این جنگنده ها از طریق حریم هوایی این کشورها به سوریه منتقل می شوند.

به گفته این پایگاه خبری، احتمالا اعزام این جنگنده ها در راستای تقویت قوای نظامی روسیه در سوریه انجام شده است اما این اقدام همچنین می تواند چرخش برنامه ریزی شده نیروها از سوی روسیه نیز تلقی شود. هیچ یک از این فرضیات هنوز به طور رسمی تأیید نشده است.

راز آسمان پایتخت

گفته شده است که به همراه این 3 جنگنده سو 35 یک فروند بمب افکن تو 154  به سوریه اعزام شده است.

اخبار مهم نظامی و تسلیحاتی را بخوانید:

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم  روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

1 دیدگاه برای “سامانه موشکی اس 400 ترکیه موفق به ردیابی سوخو 35 های روسیه نشد

  1. احمد گفته:

    لابد انتظار دارین روسا چیزی بدن که ازش ضربه بخورن
    عقلم خوب چیزیه والا
    من به جد اعتقاد دارم دو کشور روسیه و امریکا تمام کشورای جهانو ایسگا کردن.
    با زیرکی پیش پا افتاده ترین تجهیزاتشونو با بیشترین منت و جودادن میفروشن و خریداران اما فک میکنن الان بر این دو کشور مسلط شدن☺️
    هر جا در هر عصری اگر به دیگران وابسته بودی سرنوشتت قطعا نابودی دردناکه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز