تور ارمنستان؛ سفری به اولین کشور مسیحی جهان

ارمنستان-کاماپرس

ارمنستان یکی از مقاصدی است که کمتر مورد توجه واقع می‌شود. با این حال تور ارمنستان می‌تواند تجربه منحصر به فردی به سفرنامه شما اضافه کند. این کشور هیجان انگیز و تاریخی تعطیلاتی به یاد ماندنی به یادگار می‌گذارد.

به گزارش کاماپرس، گردشگران، ارمنستان را با دو چیز می‌شناسند. اول آن که، پایتخت این کشور به شهر صورتی معروف است؛ زیرا اکثر ساختمان‌های ایروان از صد‌درصد سنگ‌های آتشفشانی طبیعی ساخته شده‌اند. دومین مورد زردآلوی خوش طعم این کشور است. این میوه که یکی از نمادهای ملی ارمنستان است که در سراسر کشور به وفور یافت می‌شود. با خرید تور ارمنستان، طعم جدیدی از زردآلو را احساس می‌کنید. با وجود این تجربه، شاید طعم این میوه در سایر نقاط جهان دیگر برایتان جذاب نباشد.

ارمنستان دارای بهترین مزه و پاکیزه ترین آب جهان است

آب عنصری خارق العاده در ارمنستان است که لذیذترین طعم دنیا را دارد. راز آب ارمنستان این است که از بلندترین کوه های این کشور نشات گرفته است. هنگامی که در این کشور هستید، آب آشامیدنی از طریق بسیاری از فواره‌های آبی که می‌توانید از آن‌ها بنوشید، به اشتراک گذاشته می‌شود. برخی از این فواره‌ها به نام مردگان نامگذاری شده‌اند.

اولین کشور مسیحی در جهان

اولین کشور مسیحی جهان اورشلیم یا رم نیست، بلکه ارمنستان است که مسیحیت را به عنوان دین دولتی خود پذیرفته است. این رویداد مذهبی در سال 301 بعد از میلاد رخ داده است. از آن زمان به بعد، اولین کلیساهای مسیحی، از جمله کلیسای جامع اچمیادزین ساخته شد و تا به امروز پابرجا و قابل بازدید است. در برنامه تور ارمنستان بازدید از صومعه گغارد را نیز بگنجانید. نیمی از این بنای تاریخی از سنگ تراشیده شده و بیش از 800 سال قدمت دارد. همچنین صومعه تاتف و صومعه خور ویراپ را فراموش نکنید.

کلیساهای ارمنستان-کاماپرس

راز آسمان پایتخت

کوه آرارات

آرارات کوهی با شکوه است که نمادی برای همه ارامنه است. از نظر تاریخی، این یک کوه یک مکان مقدس است. در داستان‌های ارمنی آمده است که حضرت نوح در دامنه کوه ایستاده و با خانواده‌اش در این دره ساکن شد. منظره تماشایی کوه آرارات را هرگز فراموش نخواهید کرد. برای دیدن بهترین منظره از کوه آرارات، به بالای آبشار بروید یا از پایتخت به سمت صومعه خور ویراپ رانندگی کنید.

کوه آرارات ارمنستان-کاماپرس

دریاچه سوان

در تور ارمنستان شما نمی‌‌توانید دریاچه زیبای سوان را از دست بدهید. مردم محلی آن را دریای ارمنستان می‌نامند. این دریاچه در کوه‌ها قرار دارد، جایی که می‌توانید روی ساحل بنشینید و احساس کنید که سطح آب در آستانه پیوند با آسمان است. این دریاچه که به عنوان بزرگ‌ترین و شگفت‌انگیزترین دریاچه قفقاز شناخته می‌شود، دارای آب‌های شیرین و گرم است. جالب است بدانید که دریاچه سوان در طول بعد از ظهر هر یک ساعت تغییر رنگ می‌دهد. از لاجوردی به فیروزه‌ای و به آبی تیره تبدیل می‌شود.

دریاچه سوان-کاماپرس

شیرینی و نان ارمنی

قیمت تور ارمنستان هرچه که باشد، مهم نیست، تا می‌توانید برای غذاهای لذیذ آن هزینه کنید. غذاهای ارمنی قدیمی‌ترین غذاهای قفقاز جنوبی را شامل می‌شود. محیط زیست و غنای این سرزمین مقدار زیادی از گیاهان، ادویه‌ها و گل‌های وحشی را در خود پرورش می‌دهد. ارمنی‌ها به طرز لذیذی این مواد را در آشپزی خود می‌گنجانند. اسپاس های سنتی را از دست ندهید، یک سوپ کم کالری مناسب برای افرادی که دوست دارند غذای سالم بخورند. این سوپ از ماست تخمیری ارمنی تهیه می شود. در تور ارمنستان کیفتا(کوفته)، تولما(برگ انگور با قیمه چرخ کرده)، خورواتس(کباب پز) و گاتا را حتما امتحان کنید.

نان و شیرینی ارمنی-کاماپرس

لک لک ها ارمنستان را دوست دارند

در مسیر رسیدن به کلیسای نوراوانک در استان وایوتس دزور، با یک روستای آرام ارمنی روبرو می‌شوید. در این مکان ردیف‌هایی از تیرک‌های چوبی وجود دارد که به طور مرتب در کناره‌های جاده انباشته شده‌اند. این میله‌های بلند مخصوص لک لک‌هایی است که در زمستان به آفریقا مهاجرت می‌کنند. این پرندگان نزدیک بهار راهی خانه می‌شوند و به لانه‌های ارمنی خود باز می‌گردند. ارمنستان سرزمینی است که در آن پرندگان و انسان‌ها در یک زندگی مسالمت آمیز به سر می‌برند.

انتهای پیام

مرتبط با : زیما سفر پارس
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

1 دیدگاه برای “تور ارمنستان؛ سفری به اولین کشور مسیحی جهان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز