توئیتر در مقابل ترامپ؛ جنگ بر سر یک توئیت!

لست سکند

درحالی که تا به امروز همه توئیتر را شبکه اجتماعی همسو با ترامپ می‌دانستند اما این پیام‌رسان در اقدامی جنجالی، یکی از توئیت‌های اخیر وی را «بسیار گمراه‌کننده» دانسته است.

به گزارش کاماپرس، ادعاهای عجیب ترامپ در مورد موضوعات مختلف، پدیده‌ای جدید نیست. از ادعای تاثیر مصرف مایع سفیدکننده برای تقویت سیستم ایمنی بدن در برابر کرونا گرفته تا دیگر مواضع آشفته او که همواره با انتقادات عمومی و تخصصی بسیاری همراه بوده، همگی تا به امروز تحت حمایت توئیتر منتشر شده‌اند اما این شبکه اجتماعی بر روی یکی از آخرین توئیت‌های رئیس جمهور آمریکا برچسب «بسیار گمراه‌کننده» زده است تا رابطه این رسانه با ترامپ، همانند دیگر رسانه‌هایی که وی آن‌ها را «فیک‌نیوز» می‌خواند، وارد فاز جدیدی شود.

ماجرا از چه قرار است؟

روز سه شنبه ترامپ در توییتی ادعا کرد که رای‌گیری از طریق نامه چیزی کمتر از تقلب نیست که نتیجه آن یک انتخابات سخت خواهد بود. این توییت‌ها در راستای تلاش‌های کالیفرنیا برای رای‌گیری از طریق نامه به علت شیوع ویروس کرونا صورت گرفته و توییتر آن‌ها را علامت‌گذاری کرده است.

بر اساس گفته سخنگوی توییتر، این توییت‌ها اطلاعات گمراه‌کننده درباره فرایند رای‌گیری دارند و به این علت علامت‌گذاری شده‌اند تا اطلاعات بیشتری پیرامون رای‌گیری توسط نامه فراهم شود. زمانی که فردی در حال دیدن توییت‌های ترامپ باشد، لینکی را مشاهده می‌کند که حقایقی پیرامون رای‌گیری از طریق نامه را مشخص می‌کند.

راز آسمان پایتخت

در بالای این صفحه، توییتر نوشته شده: «ترامپ به اشتباه ادعا کرده که رای‌گیری توسط نامه منجر به انتخابات سخت و طاقت‌فرسا می‌شود. هیچ اطلاعاتی وجود ندارد که نشان دهد رای‌گیری از طریق نامه ارتباطی با تقلب داشته باشد.»

سخنگوی توییتر اقدام اخیر این شبکه اجتماعی را در راستای سیاست‌های جدیدی دانسته که اوایل ماه جاری میلادی اعلام شد و اهداف آن‌ها، محدودیت در انتشار محتوای مضر و اطلاعات گمراه‌کننده مرتبط با شیوع ویروس کرونا است. با وجود این ادعا، ماه گذشته میلادی توییتر چنین سیاستی را برای توییت ترامپ که به اشتباه به کارآمدی هیدروکسی کلروکین اشاره کرده بود، اعمال نکرد.

واکنش ترامپ چه بود؟

ترامپ در توییت‌های خود این شبکه اجتماعی را به مداخله در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ و همچنین جلوگیری از گفتگوی آزاد متهم کرده. در روزهای گذشته دونالد ترامپ ایالت‌هایی که توسط دموکرات‌ها مدیریت می‌شوند و در پی رای‌گیری توسط نامه هستند را مورد حمله قرار داده است.

ریاست جمهوری آمریکا علاوه بر حمله، تهدید کرده که بودجه فدرال ایالت «میشیگان» را در صورتی که بدنبال رای‌گیری از طریق نامه باشد، پرداخت نخواهد کرد.

پایان پیام

 

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز