تماشای فیل های وحشی در تور هیجان انگیز سریلانکا

تورهای مسافرتی لحظه آخر

بیش از 15 پارک ملی در سریلانکا میزبان فیل‌های وحشی است که یکی از مشهورترین آن‌ها یتیم خانه فیل پیناوالا نام دارد.

محل زندگی فیل‌ها یکی از جاذبه‌های گردشگری سریلانکا است که در تور سریلانکا می توانید از آن بازدید کنید.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

در ادامه مطلب به مکان‌هایی اشاره خواهد شد که فیل‌ها در آن‌ها نگهداری می‌شوند. همچنین، دلایلی قانع‌کننده برای بازدید از فیل‌ها، خصوصاً فیل‌هایی که در یتیم‌خانه پیناوالا زندگی می‌کنند، به شما داده خواهد شد. حتی، برای مشاهده برخی فیل‌ها لازم نیست حتماً به پارک ملی بروید، چون برخی از فیل‌ها اوایل صبح یا اواخر بعد از ظهر در کنار جاده‌ها قابل مشاهده هستند.

  • پارک ملی کاودولا: بیش از 250 فیل وحشی در این پارک زندگی می‌کنند و وقتی به آنجا بروید، حداقل با 5 فیل روبه‌رو خواهید شد. پارک ملی کاودولا در نزدیکی سیگیریا واقع شده است.
  • پارک ملی یالا: یالا معروف ترین پارک سریلانکا است و این امر، بی دلیل نیست. این منطقه بخش بزرگی از ساحل جنوب شرقی را در بر می گیرد. پارک ملی یالا زیستگاه بسیاری از فیل‌های وحشی و حتی پلنگ‌ها است.
  • پارک ملی مینریا: این پارک در نزدیکی کاودولا قرار دارد. هر چند، مینیریا محبوبیت بیشتری دارد و طیف گسترده‌تری از حیوانات وحشی مثل فیل را در خود جا داده است.
  • پارک ملی اوداوالاوه: گونه‌های جانوری متعددی نظیر طوطی، گوزن، بوفالو، میمون و البته فیل در این پارک دیده می‌شوند. اوداوالاوه بسیار به شهر الا نزدیک است.

چرا نباید فیل‌های یتیم‌خانه پیناوالا را از نزدیک دید؟

شاید در فضای اینستاگرام به وفور با تصاویر منتشرشده از یتیم‌خانه فیل‌های پیناوالا در فضای مجازی روبه‌رو شده باشید، اما واقعیت آن چیزی نیست که توسط سلبریتی‌ها و اینفلوئنسرها در اینستاگرام و فضای مجازی به نمایش گذاشته می‌شود.

راز آسمان پایتخت

هنگام طلوع خورشید، بومیان سریلانکایی، فیل‌های یتیم‌خانه را به خارج از شهر و به سمت رودخانه هدایت می‌کنند تا آب تنی کنند. معمولاً برای شست‌وشوی سر فیل‌ها، وزن کامل یک انسان روی گوش‌هایشان می‌آید و همین امر موجب آشفته شدن این حیوانات می‌شود. از آنجا که کارهای غیر اصولی این چنینی به وفور روی فیل‌ها انجام می‌شود، دوستداران حیاوت وحش توصیه می‌کنند که گردشگران از یتیم خانه پیناوالا بازدید نکنند.

آژانس گردشگری ایوار با سال‌ها تجربه در زمینه گردشگری و برگزاری تور، مقدمات یک سفر عالی و دلنشین را برای شما در سریلانکا فراهم کرده است.

انتهای پیام

مرتبط با : ایوار
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز