تفاوت مهاجرت به اسپانیا و پرتغال با تمکن مالی

مقایسه پرتغال و اسپانیا
ژیوار

مهاجرت از طریق ویزای تمکن مالی به اروپا معمولا برای افرادی مناسب است که در ایران سرمایه‌ اولیه و همچنین منبع درآمد ماهانه‌ ثابت و منظم دارند. با داشتن این ویزا اجازه اقامت و دریافت ویزا برای سفر آزادانه به کشورهای حوزه شینگن ، امکان دریافت اقامت دائم پس از 5 سال زندگی و دریافت شهروندی پس از 7 الی 10 سال را دارید.

اسپانیا و پرتغال جزو امن‌ترین کشورهای اروپا هستند و هزینه‌های زندگی در آن‌ها پایین‌تر از میانگین دیگر کشورهای اروپایی است. با اقامت تمکن مالی اسپانیا می­توان به خدمات درمانی و سرویس حمل و نقل پیشرفته دسترسی داشت و در پرتغال نیز علاوه بر رفاه و دسترسی به خدمات آموزشی ویژه می­‌توان از آپشن‌های مالیاتی بهره‌مند شد.

کاماپرس در این گزارش به بررسی تفاوت اقامت در اسپانیا و پرتغال با ویزای تمکن مالی و مزایا و معایب آن ‌پرداخته است.

تفاوت اقامت اسپانیا و پرتغال با تمکن مالی

اسپانیا یکی از محبوب‌ترین کشورهای حوزه شینگن برای مهاجرت آسان از طریق برنامه تمکن مالی در کنار کشورهایی مانند پرتغال، یونان، اتریش و سوئیس است. مهاجرت از طریق ویزای تمکن مالی، یکی از روش‌های سریع و آسان دریافت اقامت از اسپانیا است. این ویزا اجازه اقامت تا یک سال را به صاحب آن می­‌دهد و در صورت واجد شرایط بودن فرد، تا دو سال قابل تمدید است. با اقامت تمکن مالی اسپانیا می‌توان پس از پنج سال برای اقامت دائم و پس از ۱۰ سال برای شهروندی اسپانیا اقدام کرد.

ویزای تمکن مالی اسپانیا در دسته ویزا‌های تایپ D شینگن قرار دارد که به شهروندان خارج از اتحادیه اروپا تعلق می‌گیرد و مسیری برای اخذ اقامت دائم و شهروندی اسپانیا است. برای دریافت اقامت تمکن مالی نیازی به سرمایه‌گذاری و کار در اسپانیا نیست، بلکه سالانه باید ۲۸ هزار یورو در حساب بانکی خود داشته باشید. برای اثبات تمکن مالی باید اسنادی مانند صورتحساب بانکی، حقوق بازنشستگی، سود سهام و سرمایه‌گذاری یا درآمد حاصل از اجاره ارائه داد.

دریان سفر امید

برای مهاجرت راحت و سریع به پرتغال و دریافت اقامت آن نیز می­توان از روش تمکن مالی استفاده کرد که برای این منظور باید ویزای D7 داشت. ویزای تمکن مالی پرتغال دو ساله بوده و هر بار برای سه سال دیگر قابل تمدید است. پس از پنج سال نیز می‌توان برای دریافت اقامت دائم و شهروندی پرتغال اقدام کرد. اثبات تمکن مالی معمولاً از طریق صورت‌حساب بانکی، سود سپرده، مالکیت معنوی، سود حاصل از سهام، درآمد اجاره ملک، درآمد حاصل از سرمایه‌گذاری یا حقوق بازنشستگی انجام می‌شود.

مقایسه پرتغال و اسپانیا

فرآیند اخذ اقامت تمکن مالی در اسپانیا و پرتغال

برای اخذ اقامت اسپانیا از طریق تمکن مالی ابتدا باید برای اخذ ویزای تایپ D شینگن یا همان ویزای ملی اسپانیا اقدام کرد. برای اخذ اقامت تمکن مالی باید 24۰۰ یورو در ماه و ۲۸ هزار یورو در سال در حساب فرد موجود باشد و به ازای هر فرد همراه باید سالانه 7۲۰۰ یورو دیگر به این مبلغ اضافه کرد. متقاضی باید شهروند غیر اتحادیه اروپا بوده و برای مدت طولانی یعنی حداقل شش ماه از سال در اسپانیا اقامت داشته باشد. فرد باید تعهد دهد که قصد کار کردن در اسپانیا ندارد. او باید سابقه کیفری نداشته و مکانی برای زندگی و بیمه‌نامه معتبر در اسپانیا داشته باشد.

متقاضی برای دریافت ویزای تمکن مالی باید به سفارت، کنسولگری اسپانیا یا مراکز ویزا همچون BLS International Visa درخواست دهد. پس از جمع‌آوری و ارائه مدارک مورد نیاز و همچنین بعد از مصاحبه و فرآیند انگشت‌نگاری و عکس در سفارت، بین دو تا سه ماه بعد ویزا صادر می­شود. پس از صدور ویزا، تا سه ماه فرصت برای سفر به اسپانیا وجود دارد و بعد از رسیدن به این کشور نیز برای دریافت مجوز اقامت تمکن مالی اسپانیا حداکثر یک ماه فرصت ارائه درخواست آن به اداره مهاجرت اسپانیا وجود دارد.

برای اخذ اقامت تمکن مالی پرتغال نیز متقاضی باید ۹ هزار و ۱۲۰ یورو به صورت سالانه – یعنی ۷۶۰ یورو به صورت ماهانه – در حساب بانکی­اش موجود باشد و در صورت داشتن همسر نیز 4۵۶۰ یورو به صورت سالانه به این مبلغ افزوده می­شود. متقاضی باید شهروند غیر اتحادیه اروپا باشد و تعهد دهد که قصد کار کردن در پرتغال ندارد. وی باید سابقه کیفری نداشته و مکانی برای اسکان در پرتغال داشته و یک شماره NIF پرتغال یا همان شماره شناسایی مالیاتی دریافت کرده باشد. همچنین بیمه‌نامه معتبر در کشور پرتغال را خریداری و الزامات تعداد روزهای حضور در این کشور را رعایت کند؛ به طوریکه در دو سال اول نمی‌تواند بیش از شش ماه متوالی یا هشت ماه غیرمتوالی خارج از پرتغال باشد.

بررسی و صدور ویزای D7 حدود دو تا سه ماه زمان می‌برد و متقاضی پس از دریافت ویزای موقت D7 که چهار ماه اعتبار دارد، باید به کشور پرتغال سفر کرده و برای دریافت مجوز اقامت خود از طریق تمکن مالی به اداره مهاجرت این کشور درخواست دهد که بررسی و صدور مجوز اقامت نیز حدود یک ماه طول می‌کشد و فرد با دریافت مجوز اقامت می­تواند به مدت دو سال در کشور پرتغال زندگی کند.

مقایسه پرتغال و اسپانیا

مدارک لازم برای اقامت تمکن مالی در اسپانیا و پرتغال

فرم درخواست ویزا، پاسپورت معتبر که در ۱۰ سال گذشته صادر شده و حداقل یک سال تا تاریخ سفر اعتبار داشته باشد، دو قطعه عکس پاسپورتی، گواهی سلامت، بیمه درمانی، نداشتن سابقه کیفری، داشتن شماره NIE یا همان شماره شناسایی اتباع خارجی، اسناد مربوط به اجاره یا خرید خانه برای اسکان، مدارک ازدواج و تولد فرزندان در صورت ملحق شدن آنان، سند پرداخت هزینه درخواست ویزا شامل ۸۰ یورو برای اسپانیا و ۹۰ یورو برای پرتغال، سند پرداخت هزینه درخواست مجوز اقامت شامل ۵۵۰ یورو برای اسپانیا و ۱۶۰ یورو برای پرتغال، گواهی بازنشستگی و اصل و کپی مدارک اثبات تمکن مالی برای پوشش هزینه‌های سال اول اقامت شامل صورت‌حساب بانکی، درآمد غیرفعال خارج از اسپانیا، درآمد حاصل از سرمایه‌گذاری و سهام یا درآمد حاصل از اجاره ملک، از اسناد ضروری برای دریافت اقامت تمکن مالی در اسپانیا و پرتغال است.

مقایسه پرتغال و اسپانیا

مزایا و معایب اقامت تمکن مالی اسپانیا و پرتغال

با اقامت در اسپانیا و پرتغال می‌­توان به امکانات و خدمات اجتماعی دسترسی داشت. فرآیند اخذ تمکن مالی اسپانیا آسان بوده و امکان سفر به ۲۶ کشور دیگر شینگن بدون ویزا وجود دارد. همچنین امکان الحاق اعضای خانواده با اثبات تمکن مالی وجود دارد. اسپانیا و پرتغال از مقرون‌ به‌ صرفه‌ترین کشورها از لحاظ هزینه زندگی و خدمات درمانی نسبت به دیگر کشورهای اروپایی به شمار می­روند که در صورت اخذ اقامت دائم و شهروندی می­توان به خدمات آموزشی با کیفیت دسترسی داشت. سیستم حمل و نقل اسپانیا پیشرفته است و در پرتغال نیز آمار جرم و جنایت پایین بوده و استفاده از آپشن‌های مالیاتی NHR و رایج بودن زبان انگلیسی از دیگر مزایای اقامت در این کشور است.

در کنار مزایای زندگی در اسپانیا و پرتغال، اقامت در این دو کشور معایبی هم دارد. از جمله اینکه امکان کار و تحصیل در این دو کشور با روش تمکن مالی وجود ندارد. اسپانیا درآمد ماهانه کمتری نسبت به دیگر کشورهای اروپایی دارد و آمار بیکاری و مالیات بر درآمدهای آن نیز نسبتا بالا است. بروکراسی در اسپانیا کند بوده و زبان انگلیسی در آن رایج نیست؛ ضمن اینکه برای اجاره خانه در شهرهای بزرگ آن باید هزینه بالایی پرداخت.

در پرتغال نیز بروکراسی کند عمل می‌کند و میانگین حقوق نسبت به دیگر کشورهای اروپایی پایین است؛ ضمن اینکه تفاوت فرهنگی بسیاری نیز با ایران دارد.

اخذ ویزای تمکن مالی اسپانیا و پرتغال با “النورا”

موسسه مهاجرتی النورا با بیش از ۱۰ سال سابقه و با وجود کارشناسان متخصص و آشنا به تمامی مسیرهای مهاجرتی جهت اخذ اقامت اروپا، به متقاضیان مشاوره‌ در زمینه‌های لازم را ارائه می‌دهد. اعضای این موسسه ابتدا در جلسه‌ای حضوری به صورت رایگان شرایط افراد را بررسی کرده و بهترین مسیر مهاجرتی را بسته به شرایط هر فرد پیشنهاد می‌کنند.

علاقه‌­مندان می‌توانند برای دریافت اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 91096339_021  تماس گرفته یا به نشانی اینترنتی https://elenoora.com مراجعه کنند.

انتهای پیام

مرتبط با : النورا
نهال گشت
روکش مارال
سبیت
تهران آهن
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز