تعامل جامعه و گفتمان به چه شکل است؟ / معرفی کتاب

تورهای مسافرتی لحظه آخر

کتاب «جامعه و گفتمان» در زمینه علوم اجتماعی نگارش یافته و نویسنده آن معتقد است که تاثیر جامعه بر گفتمان مستقیم نیست. در این کتاب قبل از هر چیز نویسنده به توضیح مفهوم بافت و آنچه مدنظر دارد می‌پردازد و سعی می‌کند روابط موقعیت‌های اجتماعی و گفتمان را درک کند.

به گزارش کاماپرس، نویسنده کتاب برای پاسخ دادن به سوالاتی مانند اینکه چگونه منحصر به فرد بودن و تنوع شخصی متن و گفتار را می‌توان توضیح داد؟ سراغ تعریفی ذهنی می‌رود و گمان می‌کند بافت‌ها عینی نبوده و ذهنی هستند. البته پیش از این در مورد معنای بافت توضیح داده است.

تعامل جامعه و گفتمان-کاماپرس

 

بیشتر بخوانید:

 «جامعه و گفتمان؛ بافت اجتماعی چگونه بر متن و گفتار تاثیر می‌گذارد»

در این کتاب گفتمان و بافت نشان داده شده‌اند که در آن بافت از مطالعه زبان، گفتمان و شناخت اساسی به دست می‌آید. در این کتاب نظریه چند رشته‌ای نویسنده که در مورد بافت وجود دارد از دل روان شناسی اجتماعی، انسان شناسی و جامعه شناسی برمی‌خیزد. نویسنده نظریه خود را در حوزه سیاست با طرح بحث جنگ با عراق در مجلس عوام انگلیس که سخنرانی اول آن توسط تونی بلر انجام شده بود به عنوان مثال ذکر کرده است.

کتاب «جامعه و گفتمان» به قلم تئون ای ون دایک نوشته شده و مترجم آن طاهر اصغرپور نام دارد. این محصول در زمان تهیه این گزارش با قیمت 170 هزار تومان به فروش می‌رسد. انتشارات نگاه معاصر، ناشر این کتاب بوده و دارای 432 صفحه است.

انتهای پیام

مرتبط با : نگاه معاصر
آریاپی
روکش مارال
رایانه کمک
آهن رویال
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز