کند و کاو مساله بیداری اسلامی در عربستان / معرفی کتاب

یکی از جالب‌ترین سوالاتی که می‌توان مطرح کرد این است که روند رشد اسلام یا تغییرات آن در عربستان سعودی به چه شکل بوده است؟ مساله بیداری اسلامی در این منطقه چگونه مطرح می‌شود و آیا می‌توان با بررسی اسلام و سیاست‌های مربوط به آن در عربستان، به شناخت بیشتری از خاورمیانه رسید؟

به گزارش کاماپرس کتاب “اسلام گرایی سعودی: پویش‌های سیاست و مذهب در عربستان معاصر” سعی در پاسخ دادن به سوالات مربوط به نقش دین اسلام در عربستان و سیاست‌های آن دارد.

کند_و_کاو_مساله_بیداری_اسلامی_در_عربستان-کاماپرس

 

بیشتر بخوانید:

راز آسمان پایتخت

سیر کتاب اسلام گرایی سعودی

این کتاب قبل از هر چیز به بررسی نقش و اهمیت عربستان به عنوان خاستگاه اسلام می‌پردازد. شرایط و رقابت‌های سیاسی که در دل خاندان آل سعود وجود دارد باعث شده است تا اتفاقات مبهمی در سیاست و مذهب پیش آید. برای اینکه بتوان با عربستان ارتباط دقیق‌تری داشت، غرب و کشورهای دیگر همسایه سعی در شناخت این سیستم پیچیده دارند. استفان لاکروا نویسنده کتاب پیش رو، سعی دارد که به این شناخت دست پیدا کند و گره‌های مفهومی از مسائل مربوط به عربستان را برای مخاطبان خود بگشاید.

این کتاب در دل مسائل سیاسی، اجتماعی و اقتصادی عربستان کند و کاو کرده و منازعات داخلی در عربستان را مورد بررسی قرار می‌دهد. علاوه بر این بر ریشه‌های وهابیت و علل آن توجه کرده و آن را دیدگاهی مهم در تفسیر بسیاری از مسائل و گرایش‌های سیاسی عربستان می‌داند.

کتاب “اسلام گرایی سعودی: پویش‌های سیاست و مذهب در عربستان معاصر” به قلم استفان لاکروا  در اختیار علاقه مندان قرار گرفته و محمود مقدس و حمدالله اکوانی آن را به فارسی برگردانده‌اند.

این کتاب را انتشارات سبزان در سال 1399 منتشر کرده و به طور کلی 376 صفحه دارد. در زمان تهیه این گزارش، قیمت کتاب اسلام گرایی سعودی 282 هزار تومان است.

انتهای پیام

مرتبط با : انتشارات سبزان
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز