تشخیص سلامت ماشین های کارکرده با تجهیزات و ابزار کارشناسی خودرو

کارشناسی خودرو-کاماپرس
تورهای مسافرتی لحظه آخر

تجهیزات و ابزار کارشناسی خودرو شامل دستگاه و ابزارآلات مختلفی است که از آن برای تشخیص و بررسی عیوب و مشکلات خودرو، تشخیص تصادف، صافکاری، نقاشی یا قطعات تعویضی استفاده می‌شود.

به گزارش کاماپرس، امروزه با تولید دستگاه‌ها و تجهیزات پیشرفته و دقیق، ضریب اشتباه در تشخیص نواقص خودرو تا میزان بسیار زیادی کاهش پیدا کرده است. برای کارشناسی خودرو ضمن داشتن دانش فنی در این زمینه باید با کارایی و چگونگی کارکرد تجهیزات کارشناسی خودرو آشنایی داشت.

در این گزارش، تجهیزات و ابزار کارشناسی خودرو برای تشخیص رنگ بدنه و عیب یابی فنی خودرو بررسی شده است.

کارشناسی خودرو-کاماپرس

تجهیزات و ابزار کارشناسی خودرو برای تشخیص رنگ بدنه

بهترین، دقیق‌ترین و رایج‌ترین روش تشخیص رنگ خودرو، استفاده از تجهیزات جدید کارشناسی خودرو مانند ضخامت سنج رنگ دیجیتال و قلم آهنربایی تستر رنگ است که با استفاده از آنها می‌توان اطلاعات کاملا دقیقی از وضعیت رنگ یا کارکرد خودرو به دست آورد.

راز آسمان پایتخت

تشخیص نقاط رنگ‌دار بدنه در هنگام خرید خودرو از مهم‌ترین اصول در کارشناسی خودرو محسوب می‌شود که توسط کارشناس و با استفاده از به­رزوترین و دقیق‌ترین تجهیزات کارشناسی خودرو انجام می‌شود. سرعت بالای عیب‌یابی، دقت بالا و سهولت استفاده از این تجهیزات سبب شده که کارشناسان تشخیص رنگ خودرو از این ابزارآلات برای ارائه خدماتی دقیق و کاربردی به مشتریان خود استفاده کنند. در ادامه عملکرد تعدادی از این تجهیزات بررسی شده است.

ضخامت سنج رنگ دیجیتال: در حال حاضر بسیاری از کارشناسان خودرو برای کارشناسی رنگ بدنه از ضخامت سنج رنگ دیجیتال استفاده می‌کنند. این دستگاه با داشتن ابعادی کوچک، مصرف کم باتری، سرعت بالا، سنسور مقاوم، امکان کالیبراسیون و مواردی از این دست، یکی از مهم‌ترین تجهیزات و ابزار کارشناسی خودرو برای تشخیص رنگ بدنه محسوب می‌شود. این دستگاه قادر است که ضخامت رنگ بدنه خودرو را در حد میکرون اندازه‌گیری کند.

یکی از مهم‌ترین معیارها در خرید یک اتومبیل کارکرده و دست دوم، ضخامت رنگ آن بوده و خریداران معمولا پیش از خرید ماشین‌های کارکرده ضخامت رنگ آن را می‌سنجند. هنگامی که یک اتومبیل تصادف می‌کند یا بر اثر هر حادثه دیگری، خطی روی بدنه آن می‌افتد یا به هر نحوی ظاهر آن از بین می‌رود، مالکان خودرو با رنگ کردن مجدد بدنه ماشین، مشکل به وجود آمده را از بین می‌برند. استفاده از تجهیزات و ابزار کارشناسی خودرو سبب می‌‎شود که بتوان به اطلاع دقیقی از میزان آسیب‌دیدگی خودرو یا شدت تصادفات آن دست یافت.

کارشناسی خودرو-کاماپرس

قلم آهنربایی تستر رنگ بدنه خودرو: قلم مگنت یا قلم آهنربایی، یکی دیگر از تجهیزات و ابزار کارشناسی خودرو بوده که ضمن استفاده آسان، به خوبی ضخامت رنگ روی بدنه فلزی خودرو را تشحیص می‌دهد. کارشناسان خودرو این قلم مگنتی را روی بدنه فلزی خودرو قرار می‌دهند و هر چه میزان رنگ روی بدنه خودرو بیشتر باشد، آهنربا زودتر از آن جدا می‌شود؛ بنابراین می‌توان از این قلم مگنتی برای تشخیص برش و جوش‌کاری در ستون‌های ماشین‌های تصادفی یا کابین‌های دو تکه و شناسایی نقاط رنگ شده استفاده کرد.

چراغ قوه دستی: چراق قوه دستی یکی از ساده‌ترین تجهیزات و ابزار کارشناسی خودرو است که با تاباندن و تمرکز نور بر بدنه، امکان تشخیص رنگ‌شدگی را تا حدی مشخص می‌کند. نقاطی که دارای کنتراست یا اختلاف و تضاد رنگی باشند، اغلب با تیرگی، خود را نشان می‌دهند که این تیرگی نشان از رنگ‌شدگی خودرو دارد.

این شیوه تا حد زیادی در زمینه انواع رنگ خودرو قابل استفاده است، اما در خودروهایی که از رنگ متالیک استفاده شده، باید زاویه تابش نور را افزایش داد.

کارشناسی خودرو-کاماپرس

مهم­ترین تجهیزات و ابزار کارشناسی خودرو برای عیب­یابی فنی

در بررسی و کارشناسی خودرو از نظر فنی، از دستگاه دیاگ استفاده می‌شود. با استفاده از تجهیزات و ابزار کارشناسی خودرو از جمله دستگاه دیاگ، گوشی مکانیکی و تستر روغن ترمز، مواردی همچون سلامت موتور، گیربکس، سنسورها، آپشن‌ها و کلیه سیستم‌های الکترونیک به صورت کامل و دقیق بررسی شده و نمایش داده می‌شود که در ادامه، کارکرد آنها بررسی شده است.

دستگاه دیاگ: دستگاه عیب یاب یا دیاگ را می‌توان یکی از پرکاربردترین تجهیزات و ابزار کارشناسی خودرو دانست. از دستگاه دیاگ برای بررسی سیستم تهویه خودرو، سیستم کنترل آلودگی، جعبه دنده خودرو، تشخیص سرعت خودرو، گشتاور موتور، دمای آب رادیاتور و زمان شارژ کویل‌ها و مواردی از این قبیل استفاده می‌شود.

گوشی مکانیکی: از مهم‌ترین تجهیزات و ابزار کارشناسی خودرو می‌توان به گوشی مکانیکی اشاره کرد که برای بررسی و تشخیص لق بودن پیستون‌ها، خرابی بلبرینگ، صدای دنده‌های خرد شده یا نشتی آب در موتور استفاده می‌شود.

تستر روغن ترمز: از دیگر تجهیزات و ابزار کارشناسی خودرو که استفاده از آن برای همگان کاربردی آسان دارد، تستر روغن ترمز است. یکی از مهم‌ترین قسمت‌های خودرو روغن ترمز است که در امنیت خودرو نقش بسیار مهمی ایفا می‌کند. کارشناسان خودرو از دستگاه تستر روغن برای تخمین میزان کارکرد خودرو استفاده می‌کنند.

کارشناسی خودرو-کاماپرس

بهترین تجهیزات و ابزار کارشناسی خودرو را از کجا تهیه کنیم؟

خرید تجهیزات و ابزار کارشناسی خودرو به افراد کمک می‌کند که بتوانند با اتکا بر دانش فنی و مهارت خود در این زمینه، به آسانی خودرو مورد نظر را از نظر ظاهری و فنی بررسی کنند و عیوب و نواقص آن را تشخیص دهند. برای خرید هوشمندانه و اقتصادی تجهیزاتو ابزار  کارشناسی خودرو و یافتن برندی مناسب می‌توان از کارشناسان متخصص این حوزه همچون مجموعه «پردیس ماشین» یاری گرفت.

همچنین می‌توان با مراجعه به وبسایت این مجموعه به آدرس www.pardismashin.com ضمن اطلاع از قیمت و تنوع تجهیزات و ابزار کارشناسی خودرو، محصول مورد نظر را انتخاب و آن را به صورت غیرحضوری خریداری کرد.

انتهای پیام

مرتبط با : پردیس ماشین
ایده سبز
اوج آرام
دادپویان
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز