تحصیل کارشناسی در مالزی + شرایط و مدارک

تور لحظه آخری-کاماپرس

مالزی با برخورداری از دانشگاه‌هایی معتبر و بین‌المللی در سطح جهانی و با ارائه سیستم آموزشی برتر، همواره یکی از مقاصد دانشجویان بین‌المللی بوده است. همچنین، پردیس برخی از بهترین دانشگاه‌های معتبر دنیا همچون دانشگاه ناتینگهام انگلستان و دانشگاه موناش استرالیا در مالزی قرار گرفته است.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ، تلگرام و توییتر کاماپرس را دنبال کنید.

کشور مالزی در راستای جذب هر چه بیشتر دانشجویان نخبه و برتر از سراسر دنیا بورس و فاندهای تحصیلی بسیاری ارائه می‌دهد. بسیاری از دانشجویان بین‌المللی ترجیح می‌دهند که هزینه‌های تحصیل و زندگی خود را تا حد امکان کاهش دهند و در صورت دارا بودن شرایط لازم، می‌توانند این کمک هزینه مالی را دریافت کنند.

کاماپرس در ادامه شرایط مهاجرت تحصیلی به مالزی در مقطع کارشناسی را بررسی می‌کند.

بورسیه تحصیلی مالزی در مقطع کارشناسی

مقطع عنوان شرایط لازم
کارشناسی MAHSA Special Scholarships این بورسیه ویژه مقاطع کارشناسی، ارشد و دکترا است و به تمامی رشته‌های تحصیلی تعلق می‌گیرد و کل مبلغ شهریه دانشجو را پوشش می‌دهد.
بورسیه دانشگاه موناش مالزی ویژه دانشجویان روانشناسی تخفیف شهریه یک ترم دانشجو ( تا 600 دلار)

راز آسمان پایتخت

تخفیف شهریه برای 3 سال تحصیل ( تا 3 هزار و 650 دلار

اسکولارشیپ KTJ ویژه دانشجویان بین‌المللی و دانشجویان مالزیایی تخفیف شهریه در هر ترم تا 3 هزار و 900 دلار (پوشش 10 تا 100 درصد مبلغ شهریه)

دانشجویانی که در سال اول تحصیلی خود در دانشگاه‌های مالزی بتوانند نمرات بالایی کسب کنند، می‌توانند برای تخفیف شهریه هر ترم درخواست دهند و در صورت تایید تقاضای آنها، به‌صورت سالانه از شهریه آنها حدود 20 تا 50 درصد کسر می‌شود. دانشجویانی که با نمرات بالا از مقاطع دبیرستان خود فارغ‌التحصیل شده باشند، از همان ابتدا امر مشمول تخفیف شهریه خواهند شد.

بیشتر بخوانید:

تحصیل در مقطع کارشناسی مالزی

تحصیل مالزی در مقطع کارشناسی معمولا بین 3 تا 4 سال طول خواهد کشید و این زمان برای دانشجویان پزشکی و دندانپزشکی بیشتر خواهد بود و معمولا 5 تا 6 سال طول خواهد کشید. شهریه و هزینه تحصیل در مالزی در مقطع کارشناسی براساس رشته و دانشگاه بین 3 تا 5 هزار دلار متغیر می‌شود.

دانشجویان بین‌المللی که قصد مهاجرت مهاجرت تحصیلی به این کشور را دارند باید ضمن داشتن معدل دیپلم بالای 14، مدرک زبان آیلتس با نمره بالای 6.5 ارائه دهند.

به‌طورکلی، هر یک از دانشگاه‌های مالزی شرایط خاص خود را برای پذیرش دانشجویان دارند و ممکن است برای برخی از آنها نیاز باشد مدرک آیلتس با نمره بالاتر از 6 یا مدارک تافل یا PTE با نمره بالا ارائه دهید. اما دانشگاهی دیگر برای متقاضیان دوره زبان ارائه می‌دهد تا آنها بتوانند با نمره آیلتس پایین هم برای اخذ پذیرش تحصیلی اقدام کنند.

مدارک مورد نیاز جهت اخذ پذیرش تحصیلی مالزی

دانشجویان متقاضی باید مدارکی همچون ترجمه ریزنمرات آخرین مقطع تحصیلی، مدرک زبان آیلتس یا تافل، گواهی اشتغال به‌کار (در صورتی که متقاضی شامل آن بشود)، پرینت حساب تایید شده جهت اثبات پشتوانه مالی، اصل و کپی پاسپورت، اصل و کپی شناسنامه و عکس ارائه دهند.

در اغلب دانشگاه‌های دولتی و خصوصی مالزی خوابگاه‌های متاهلی و مجردی با تمامی امکانات در اختیار دانشجویان قرار می‌گیرد. اجاره خوابگاه در دانشگاه‌های دولتی ماهیانه حدود 300 تا 800 رینگت و در دانشگاه‌های خصوصی حدود 500 تا هزار رینگت خواهد بود.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز