تجهیز جنگنده های اف 15 و اف 16 آمریکا به فناوری “پرتوهای مرگ”

ژیوار

جنگنده های نسل چهارم F-15E ، F-15C ، F-15EX Eagle و F-16 Fighting Falcon نیروی هوایی آمریکا و همچنین به احتمال زیاد هواپیمای تهاجمی A-10C Warthog ، مجهز به سامانه “پرتوهای مرگ” که یک سیستم سلاح های لیزری پیشرفته با عنوان Self-Protect High Energy Laser Demonstrator ((SHiELD است خواهند شد.

به گزارش کاماپرس و به نقل از Popular Mechanics ، “نیروی هوایی ایالات متحده انتظار دارد تا اواسط دهه 2020 سیستم های تسلیحاتی لیزری را روی جنگنده ها مستقر کند. این سامانه که به سیستم لیزر SHIELD [لاکهید مارتین] متکی است ، سیستمی است که جنگنده ها را از نزدیک شدن موشک ها محافظت می کند. ”

رهگیری موشک های هوا به هوا و زمین به هوا با لیزر

دریان سفر امید

به نوشته نشریه Popular Mechanics ، لیزری که بر روی بدنه یا بال یک جنگنده نصب شده می تواند موشک های هوا به هوا و زمین به هوای دشمن را رهگیری و سرنگون کند. این نشریه خاطرنشان می کند که این سلاح تبدیل به اولین سیستم دفاع ضد موشکی فعال (ABM) در جهان خواهد شد که روی جنگنده ها نصب شده است.
Popular Mechanics می نویسد که قدرت لیزر کنترل شده با استفاده از سیستم های هوش مصنوعی (AI) ده ها کیلووات برآورد می شود و مشکل اصلی در استفاده از آن می تواند “اثرات جوی” ، به ویژه دود و رطوبت بالا باشد.
پیشتر در ماه سپتامبر ، شرکت نظامی-صنعتی آمریکایی لاکهید مارتین ویدئویی را منتشر کرد که در آن F-16 Fighting Falcon با سیستم سلاح لیزری تاکتیکی هوابرد (TALWS) نشان داده شد. در همان زمان ، نشریه The Aviationist اظهار داشت که نصب لیزر نشان داده شده در فیلم ، احتمالاً به عنوان بخشی از برنامه SHIELD باشد.
در آوریل 2018 ، نلسون پدیریرو ، رئیس مرکز پیشرفته فناوری لاکهید مارتین ، گفته بود که پیشرفت در فناوری سلاح های لیزری هدایت شده به نقطه اوج رسیده است.

برای دسترسی سریعتر تازه ترین اخبار تسلیحات روز جهان، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

نهال گشت
تهران آهن
آژانس هرمس 724
سبیت
روکش مارال
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز