تارا دنده ای ایران خودرو تست شد(مزیت‌ها، معایب و قیمت)

هفت صبح نوشت: با تحویل اولین سری از تارای دند‌ه ای آگهی کردن این خودرو در فضای مجازی هم شروع شده است. مظنه امروز تارا دنده ای مدل1400 بین 390 تا 700 میلیون تومان است و باید مثل شاهین مدتی صبر کنیم تا قیمت واقعی این خودرو که به احتمال زیاد بالاتر از 500 میلیون تومان نخواهد بود، مشخص شود.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار بازار خودرو و سایر بازارها، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، با این حال که تارا دنده ای رسما وارد بازار شده است بیشتر خریداران منتظر تارای اتوماتیک هستند چون ایران خودرو،  تارای دنده ای را از برخی آپشن‌های مهم‌اش محروم کرده است.

بر اساس گزارش روزنامه هفت صبح که محمدرضا دادگستر آن را به رشته تحریر درآوده است با برگزاری اولین تست درایو رسمی تارا توسط ایران خودرو مجالی پیش آمد که کمی بیشتر با این خودرو آشنا شویم و به اصطلاح تارا روی باسکول برود تا بفهمیم با خودش چند چند است!

باگهای طراحی تارا ؛ یوزپلنگ ایرانی یا کپی پژو 301؟

ایران خودرو می گوید در طراحی جلوی تارا از یوزپلنگ ایرانی و در طراحی عقب آن از معماری سنتی الهام گرفته است. با این حال هنوز هم اگر تارا از نزدیک ببینید شباهت زیاد آن با پژو 301 را تشخیص می دهید.

آریاک سفر

نکته منفی طراحی تارا در نمای جلو، جلوپنجره ساده پلاستیکی با خطوط افقی است که برای خودرویی که در این سال ها تولید می شود کمی اذیت کننده و از مد افتاده است!

طراحی سپرعقب هم بسیار ساده بود – برخلاف دنا – و این سپر، زیبایی چراغ پیوسته تارا را هم به حاشیه می‌برد.

خبرهای مهم خودرویی را بخوانید:

تارا مدل 1400

کابین تارا دنده ای؛ عهد اُخوت با پلاستیک خشک!

علاقه خودروسازان ایرانی به متریال پلاستیک خشک به قدری بالاست که حتی در تارا که قرار است خودروی پرمیوم داخلی باشد هم سرتاسر کابین با این متریال پوشانده شده است! این متریال که در بلندمدت به سروصدا می افتد و خرج روی دست خریدار می گذارد فضای کسل کننده ای را در درون تارا به وجود آورده است.

البته از حق نگذریم همین که ایران خودرو بالاخره دست از سر تزئین کنسول با پلاستیک طرح چوب که در دناپلاس و سمند آن را بارها دیده ایم برداشته یک پوئن مثبت برای تارا به شمار می رود!

اخبار پربازدید امروز را بخوانید:

تارای دنده ای سانروف ندارد و البته نکته عجیبی که در درون کابین مشاهده شد، فقدان دستگیره های سقف در ردیف جلو بود . پژو301 در هر دو ردیف این دستگیره ها را دارد. اگر دوست دارید از نور آفتاب لذت ببرید دور تارای دنده ای را خط بکشید چون خبری از سانروف در آن نیست.

تعظیم بلند بالا به پرشیا در پیشرانه

تارا از پیشرانه TU5پلاس بهره می برد که 113 اسب  بخار نیرو و 144 نیوتن متر گشتاور تولید می کند. گیربکس پنج سرعته دستی این خودرو اگرچه عملکرد بهتری نسبت به بقیه گیربکس های ایران خودرو دارد اما دنده ها بد جا می رفت که رانندگی با تارا را دشوار کرده بود.

فرمان پذیری خوب و تاب آوری مطلوب در پیچ‌ها

نکته مثبتی که در رانندگی این خودرو دیده می شود فرمان پذیری خوب تارا و عملکرد عالی آن در پیچ ها است که مدیون وجود فرمان برقی، سیستم کنترل کشش و سیستم کنترل پایداری در این سدان کلاس  C است.

وجود سیستم تعلیق توئیست بیم هم باعث شده تا با سواری نرم تری نسبت به دناپلاس مواجه باشیم. با این حال تارا را نمی‌توان خودرویی چابک دانست و اگر سرعت برایتان مهم است، بهتر است دناپلاس توربو را انتخاب کنید.

مشروح این گزارش را در روزنامه هفت صبح شنبه 27 شهریورماه 1400 بخوانید.

انتهای پیام

نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

15 دیدگاه برای “تارا دنده ای ایران خودرو تست شد(مزیت‌ها، معایب و قیمت)

  1. رامین گفته:

    سلام خیلی وحشتناک شده دیگه ایرانخودرو و سایپا گند پلت فرم پژو و پراید رو درآوردن حالا با تغییر و دقیقا تقلب از خودروهای اروپایی و ژاپنی با تغییر جلو پنجره و چراغهای جلو و عقب فقط!!!خودروی جدید دیگری ساخته شد این دیگه آشغال به تمام معناست مثل پلت فرم پژو ۲۰۶ که رانا ازش در اومد که البته خودرویی زیباتر از ۲۰۶ بود ولی این انحصار تاکی دست از کشورمون و سازندهها برنمیداره و ما که با کره همزمان شروع به تولید کردیم چه فایده ای برای خودروسازیمون داره الله و اعلم

  2. اشکان گفته:

    اگر واقعا ایران خسرو این کاردستی رو ساخته باشه خوبه یه خودرو با ضاهر
    نسبتا متفاوت و لی بایه موتور باقیمانده از دوران باستانtu5 یعنی یک موتور داره که تو تمام خودروها از اون استفاده می کنه اگر می شد از موتورهای ژاپنی هم استفاده میکردین که یک تغییر اساسی میکردین تازه موتور tu5 و ef7 رو کشف کردین حالا حالا کار دارین باش….!🤔

  3. سعید اسدی گفته:

    اتفاقا بنظر من اونایی که هیچی نشده انتقاد میکنن اصلا تواناییه خرید ندارن.نه اینکه اول ثبت نام میکنن.خوب خدایی ظاهرش که زیبا بنظر میاد.مبارک هر کی خریده باشه.

  4. رضا گفته:

    مردم اگه غیرت داشتن یکسال ماشین نخرن ببین سایپاوایران خودروچطوربه التماس کردن به مردم میوفتن که ازشون واشین بخرن یارو۱۶۰میلیون میده پرتیدسوارمیشه چه مردمانی هستیم

  5. مازیار گفته:

    در حدودپانصد میلیون اگه مجهز به توربو شارژ بشه دو سیستم گیربسشم اتومات باشه و سانروف هم بهش اضافه بشه خوبه وگرنه ارزش خرید نداره….
    چینی‌ها با این قیمت ماشینای بهتری ارائه میدن

  6. مجتبی گفته:

    واقعا قیمت ۷۰۰ملیون منصفانه است برا خودروی که مجلس خبرگان ازشرکت سازنده اش همه جوره حمایت میکنه

  7. ایرانی گفته:

    خدایی خیلی هم قشنگه . فقط همخوانی جنس و قیمت ندارند . قیمتاشون تنده نمیتونیم بگیریم . انصافا بیان به هر ایرانی یه دونه به قیمت کارخونه بدن . آخه این چه کاریه دو قیمته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز