یارانه 19 میلیونی برای هر ایرانی در برابر یارانه 45 هزار و 500 تومانی

یارانه‌ای که دولت به صورت سالانه پرداخت می کند به ازای هر ایرانی 19 میلیون تومان است اما به دلیل غیرهدفمند بودن پرداخت این یارانه ، فقط مبلغ 45 هزار و 500 تومان از آن به صورت نقدی به دست تمام اقشار کم درآمد می‌رسد که جمع سالانه آن مبلغ 564 هزار تومان است.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار مهم اقتصادی، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از  اینجا  وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، انتظارات از دولت جدید برای تغییر نظام یارانه ای کشور ادامه دارد و با این وجود هنوز تحول جدید و مهمی در یارانه های رخ نداده و دولت سیزدهم به پرداخت یارانه 45 هزار و 500 تومانی که در برابر گرانی و تورم بسیار ناچیز و بی ارزش شده است، ادامه می دهد.

در این شرایط اظهارات مسئولان بخش های مختلف اقتصادی کشور نشان می دهد در صورتی که دولت عزم راسخی برای ایجاد تحول در یارانه ها داشته باشد ، افزایش یارانه 45 هزار و 500 تومانی فعلی به مبالغ بالاتر برای افراد نیازمند قابل تحقق است. تازه ترین اظهارات در این زمینه را یکی از مسئولان اتاق بازرگانی تهران مطرح کرده است.

بر اساس این اظهارات یارانه ای که می تواند به افراد کم درآمد پرداخت شود و توسط دولت در حال تخصیص است مبلغی بالغ بر 19 میلیون(سالانه) است اما در نبود نظام عادلانه و هدفمند یارانه‌ای، بخش عظیمی از این مبلغ به جیب اقشار مرفه می رود.

آریاک سفر

خبرهای توصیه شده امروز را بخوانید:

یارانه 19 میلیونی غیرهدفمند به جیب ثروتمندان می‌رود

یک مقام مسئول در اتاق بازرگانی تهران بر اساس آمار و محاسبات یارانه‌انرژی پرداختی دولت به دلار اعلام کرد: سالانه به هر نفر ۱۹ میلیون تومان یارانه تعلق گرفته اما این یارانه به صورت غیرهدفمند پرداخت می شود و به همین دلیل دهک های پردرآمد بیشترین سود را از آن می برند.

مسعود خوانساری  رئیس اتاق بازرگانی تهران با بیان اینکه طبق آمارهای  اعلام شده توسط مراجع رسمی کشور، یارانه‌انرژی پرداختی از سوی دولت هر سال ۶۳ میلیارد دلار است، خاطرنشان کرد: این آمار نشان می دهد سالانه به هر نفر ۱۹ میلیون تومان تعلق گرفته که در صورت هدفمند پرداخت این رقم، موجب جلوگیری از آسیب به اقشار آسیب پذیر و حرکت در اقتصاد می شد.

اخبار پربازدید را بخوانید:

رئیس اتاق بازرگانی تهران با تاکید بر این که اقشار پردرآمد و دهک‌های بالای درآمدی جامعه بیشترین نفع را از یارانه‌ها می‌برند، گفت: دهک‌های پایین درآمدی از یارانه بنزین ۱.۶ درصد بهره می‌برند در حالی که دهک‌های بالای درآمدی ۲۴.۸ درصد استفاده می‌کنند.

خوانساری تصریح کرد: آثار منفی این روند نه تنها منجر به افزایش روز افزون اختلاف طبقاتی می‌شود و آثاری در رفاه اجتماعی ندارد بلکه تغییر در قیمت ها را ایجاد می کند که در صورت آزاد نشدن قیمت‌ها زمینه‌های قاچاق محصولات تولیدی به خارج از کشور فراهم خواهد شد.

این مقام مسئول در پارلمان بخش خصوصی تهران افزود: دولت دو موضوع هدفمند کردن یارانه‌ها و حذف ارزهای چند نرخی را در دستور کار قرار دهد و وزرای اقتصادی دولت کاهش تورم باشند.

انتهای پیام

نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

19 دیدگاه برای “یارانه 19 میلیونی برای هر ایرانی در برابر یارانه 45 هزار و 500 تومانی

  1. فرزاد گفته:

    خدابرکت بده یارانه راالان تصورکن ظرف پنجاه سال چقدرمیشه با۴۵هزارتومن نه جمع بزن من الان درمان پنج میلیارد تومان درامددارم یارانه ام میگیرم

  2. موسی گفته:

    نه ابن دولت نه دولت های بعدی هیچ کدام بفکر طبقه کم در آمد نیستند کشوری که سرتاسر نفت گاز معادن طلا هست این حال روز مردم کم در آمد هست اقشار کم در آمد جامعه خانواده هاشان هیچ وقت به جایی نمی‌رسند فرزندان‌شان نه می‌توانند درس بخوانند نه می‌توانند جایی کار بکنند نمی‌توانند تو این اوضاع گرانی بیکاری زندگی تشکیل بدهند حال دولت با وعده وعید می‌خواهد یارانه اضاف کند ولی مردم نمی‌دانند با اضافه کردن یارانه ها کالای مصرفی سر به فلک می‌کشد یارانه که می‌دهند خرج ۴روز هست همان اش هست همان کاسه اینجا فقط تجار هست یک‌شبه به مولتی میلیادر می‌شود میلیون ها خانوار از اینکه هستند بدتر می‌شوند بیشتر تحت فشار قرار می‌گیرند اگردولت یارانه بدهد اجناس گران نشود شاید باری از دوش محرمان برداشته شود غیر از این باشد هیچ فرقی نمی‌کند

  3. ش.ن گفته:

    تعجبم از این همه دانشمند تو ایران یکی مخ اقتصاد نیست که بتونه مثل حضرت یوسف خزانه دار کشور بشه و مردم راازاین بحران قحطی نجات بده….

  4. رضا گفته:

    اولین زمزمه های نابودی قشر فلاکت زده و بدون سهمیه ایران شروع شد… تا الان که با شکم گرسنه و بدون شغل و بیمه شب رو صبح میکردیم حالا نمیدونیم برنامه جدید چیه ولی قطعا به نفع مستضعفان جامعه نیست….

  5. reza گفته:

    یارانه نمیخواهیم عاجزانه ازتون میخایم به جای پرداحت یارانه شرایط و هزینه مهاجرت جوانان رو فراهم کنید با 35سال سن نه ازدواج کردم نه شغل دارم نه اینده روشن…

  6. Hmsn گفته:

    اگه یارانه مستقیم به مردم داده بشه همه عادلانه از اون بهرهمند میشن و مردم یاد میگیرن درست مصرف کنن مثه کشورای اروپایی و تخصیص یارانه به کالا یعنی دادن اون به ثروتمندا چون اونا بیشتر مصرف. میکنن در. مورد بنزین حتی. یارانه خوراک دام که باعث ارزون شدن اون میشه بیشتر به جیب ثروتمندا میره تا نیازمندا چون اونا مصرفشون بیشتره. و از طرفی مساله رانت و دزدی بیتالمالهم که. عایدی ثروتمنداس از. بین میره و باعث نمیشه بخش زیادی از توان دولت صرف حواشی یارانه و کنترل یارانه برای رسیدن به مصرف کننده و پایین نگاه داشتن قیمت کالا برای مصرف کننده بشه و دولت میتونه توان بیشتری برای کارهای واجب تر بذاره این یه سییستم معیوب هستش که هر چه زودتر جلوش گرفته بشه بهتره چون یه روزی ما رو مجبور خواهیم شد این سیستم رو از بین ببریم ونمیتونیم تا ابد اونو ادامه بدیم برای اینکه بتونیم اقتصادمونو. جهانی کنیم باید ازبینش ببریم چه بهتر که االان که کارد به استخون نرسیده (که اینم جای تردید. داره)از بین بره. حتی به قیمت جهش قیمت تمام کالاها چون یه معامله چن سر. برده در دراز و میان مدت حتما و اگه در کوتاه مدت هم نباشه که بعیده اگه یارانه شخصی درست ومهندسی. و حسساب. شده پرداخت بشه وگرنه این موصوع باعث پیشرفت کشور ششده و برای دولت و. اعم ملت چه دارا و چه کمتر برخوردار. اوصاع اقتصادی بهتر به ارمعان خواهد اورد و باعث خواهدشد سرمایه کشور صرف تولید و. به سوی تولید و رقابت درست و میمت گیری مناسب و رونق اقتصادی. و نه سرکوب اقتصاد و خونخواری ملت و دولت توسط بعصی ها برای دستیابی. به منافع بیشتر.و همچنین به نظر میرسسه با این کار بزرگترین افت تحریم پذدیری. و تحریم اوری داخللی از بین خواهد رفت این یک ضرورت واجب و است که باید با اگاهی دادن به مردم مخصوصا از دهان نخبگان مردمی کاهش مقاومت مردمی و مهندسی و حسساب شده برای کمترین خسارت و فشار اوری برای مردم ومخصوصا قشر ازسیب پذیر اجرا گردد به امید ایرانی اباد و. قوی

  7. علی گفته:

    یارانه بخوره تو سر بی مغزت، گرانی رو کنترل کنید کار درست کنید همین، نمیتونید؟ حرف مفت نزنید وعده و وعید ندید ، خدا لعنتتون کنه دوتا کولر تو این زندگی خراب شده داشتم بخاطر نوسانات برقتون خراب شدن ، گرمای تابستان خوزستان با پنکه گذروندم

  8. مشیری گفته:

    چطور یارانه ۱۹ میلیونی به هر ایرانی میدهید که از تمام کشورهای حاشیه خلیج فارس فقیر تر هستیم ؟ قدرت خرید نداریم ، مسافرت نمی‌تونیم بریم ، و سال به سال فقیر تر و محتاج تر میشویم

  9. هم وطن گفته:

    سلام اره اخبار میگفت شماره کارت بفرستید ۱۹ ملیون بزنن به کارت البته بعد از سیر شدن خودشون اگه موندخوردشه بریزن به ملت ۵ چند ساله دلشون نمیاد ۵۰۰ تک تومانی بزار رویارانه بشه ۴۶ تومان میخوان ۱۹ملیون بدن

  10. علی گفته:

    اعتماد به این دولتها ، اشتباه محض است احمدی نژاد یارانه نقدی را راه انداخت ولی یک مسئول با شرف و باعرضه پیدا نشد همگام با تورم ، یارانه رو افزایش دهد واین یعنی خیانت.

  11. vhui گفته:

    من جای دولت خجالت میکشم که فقط افراد پولدارو پولدار تر میکنن حقوق به زور ماهی ۹میلم دیگه کفایت نمیکنه حتی
    الان تهران یه خونه ۵۰متری نزدیک نیم میلیارد
    طرف یه گداهم تو امریکا باشه روزی گدایی ۱۰۰دلار در میاره که میشه ۲.۵میل

  12. فقیر جامعه گفته:

    آقا در یک کلام آقا زاده =آقا زاده ترمیشه.
    گدازاده= گدازاده ترمیشه نمی‌خوایم بخوره توسرشون ۱۹ مینی یون بود یا نمیدونم هرچی که بود اون ۱۹ تومانو نمی‌خوایم از طرفی دیگر این ۴هزارو۵۰۰تومانم نمی‌خوایم پول ۱کیلو بستنی هم نمیشه چطوری می‌تونه خرج یه مرغو هم نمیده درماه چه برسه قشر زیر خط فقر خط مرگ است

  13. کوروش گفته:

    اقای نویسنده مثل اینکه یادتون رفته یارانه واسه ی چی بود .
    بابت سوبسیدی بود که روی اب و برق و نان پرداخت میشد .و هر ایرانی قرار بود خودش مصرفش رو مدیریت کنه و قیمت ها ازاد شدن و سوبسید برداشته شد .
    حالا امروز اومدین میگین که اونی که ثروت داره نباید بگیره .مگه اونی که ثروت داره ایرانی نیست ؟ مگه اب و برق و نون مصرف نداره؟
    پس طوری ننویسین که انگار به مردم صدقه میدین و انتخاب کنین کی بگیره و کی نگیره .
    سوبسید به هر شخصی که ایرانی هست تعلق می‌گرفت و میگیره .
    حالا اون شخص اگه ثروتمنده این بخودش مربوطه که ببخشه یا بگیره .
    به عقیده ی من شما برو درآمد کشور رو از فروش نفت و گاز و منابع و غیره حساب کن و ببین به هر ایرانی چقدر میرسه .
    هزینه ی دولت هم مثل تمام کشورهایی که هیچ منابعی ندارن از راه مالیات اداره میشن .از راه مالیات پرداخت کنین .
    اینطوری هیچ ثروتی و هیچ فسادی و هیچ رانتی و هیچ قدرتی اون بالا متمرکز نمیشه

  14. جام گفته:

    آقا این خبر گزاری اصلا نه منبه داره نه خودش معلوم نیست کجا فعالیت میکنه… تازه ما بین خبرش تبلیغ پیج ایستاگرام خودش رو هم کرده.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز