خرید قسطی تیبا صندوقدار و دنا پلاس توربو اتومات با اقساط 3 ساله به‌صرفه است؟

تیبا
لست سکند

ارزان ترین ماشین صفرکیلومتر – تیبا صندوقدار – در بازار 140 میلیون تومان قیمت دارد و برای خرید گران ترین ماشین ایرانی – دنا پلاس توربو اتومات – باید حدود 460 میلیون تومان نقدینگی داشت؛ موردی که باعث شده خیلی ها دنبال خرید قسطی باشند.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار مهم خودرو و سایر بازارها، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از  اینجا  وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، خرید قسطی خودروهای صفر کیلومتر در ایران مدتهاست توسط دو شرکت بزرگ خودروسازی کشور یعنی ایران خودرو و سایپا متوقف شده و این دو شرکت دلیلی هم برای فروش قسطی ندارند چرا که هر خودرویی تولید می کنند – و هر خودرویی قرار است تا یک سال دیگر تولید کنند! – به سرعت توسط متقاضیان پیش فروش می شود.

با این حال برخی خودروسازان بخش خصوصی و همچنین برخی نمایشگاه داران و فعالان بازار خودرو اقدام به فروش قسطی خودرو می کنند. روزنامه هفت صبح در گزارشی با تیتر ؛ «همه را‌ه‌های خرید قسطی ماشین» به بررسی روش های ماشین دار شدن با پرداخت قسط پرداخته است.

گزارش های مهم و پربازدید امروز را بخوانید:

راز آسمان پایتخت

قسطی فروشی خودرو توسط بخش خصوصی با شرایط دلبخواهی !

در بخشی از این گزارش می خوانیم: سایپا و ایران خودرو محصولات خود را صرفا درطرح های فروش فوری و پیش فروش و با برگزاری قرعه کشی می فروشند و امکان خرید قسطی از کارخانه وجود ندارد، ولی بعضی شرکت های خصوصی و نمایشگاه دارها خودروهای صفر کیلومتر را با قیمت بازار و با شرایطی که خودشان تعیین می کنند به صورت قسطی می فروشند.

شرایط هر شرکت متفاوت است و برای اینکه بدانید هر کدام چه قیمتی برای خودروها در نظر می‌گیرند، چاره ای جز تماس با بازاریاب هایشان ندارید. یکی از این شرکت ها هم خودرو داخلی و هم خودرو خارجی را به صورت قسطی و با بازپرداخت یک تا سه ساله می فروشند و در همان لحظه خودرو را تحویل می دهند.

شرایط ضمانت در این شرکت ها عموما سخت است. مثلا یکی از آنها ماشین قسطی را تنها به کسانی می فروشد که معرف داشته باشند.

 ویدیوهای جذاب را ببینید:

تیبا صندوقدار قسطی برای مشتری چند تمام می شود؟

تیبا صندوق دار به عنوان ارزان ترین ماشین، در کارخانه 100 میلیون تومان قیمت دارد و در بازار با قیمت 145 میلیون تومان فروخته می شود.

یکی از نمایشگاه دارها برای مشتریانش طرح فروش اقساطی گذاشته است. طوری که با پرداخت 88میلیون و 270 هزار تومان به عنوان پیش‌پرداخت می‌توانید خودرو را تحویل بگیرید و بقیه پول را در قالب36 قسط ماهانه دو میلیون و 900 هزار تومانی پرداخت کنید.

اگر قیمت روز این خودرو را همان145 میلیون تومان بازار در نظر بگیریم، عملا شما برای 57میلیون تومان باقی مانده باید به مدت سه سال در مجموع 104 میلیون تومان به نمایشگاه پول پرداخت کنید. موردی که نشان می دهد با خرید ماشین قسطی عملا 45 درصد بهره پرداخت می کنید.

خبرهای مهم بازار خودرو:

امکان خرید خودرو با اقساط یک ساله هم وجود دارد. برای این کار در ابتدا باید 82 میلیون و 250 هزار تومان پیش پرداخت داشته باشید و برای 62.7 میلیون باقی مانده، به مدت یک سال هر ماه هفت میلیون و 160 هزار تومان قسط بدهید تا مجموع پرداختی برای یک ماشین 145 میلیونی، به 168 میلیون تومان برسد. محاسبات نشان می دهد در این حالت نرخ بهره فروش اقساطی به 62 درصد می رسد! شرایط برای بقیه خودروها عموما به همین شکل است و خرید قسطی تنها در ازای پرداخت سود نجومی امکان‌پذیر خواهد بود.

اخبار پربازدید را بخوانید:

دنا پلاس توربو اتومات قسطی برای مشتریان چقدر آب می خورد؟

دنا پلاس توربو اتومات، به عنوان گران ترین ماشین در بازار با قیمت 460 میلیون تومان فروخته می شود و قیمت مصوب کارخانه برای آن390 میلیون تومان است. یکی از نمایشگاه دارها می گوید با دریافت 273 میلیون تومان پیش‌پرداخت، حاضر است این ماشین را به صورت قسطی در اختیار مشتری بگذارد.

اقساط آن سه ساله است و برای هر ماه چک 9میلیون و 40 هزار تومانی می گیرد. این یعنی در مجموع باید حدود600 میلیون تومان برای خرید قسطی یک ماشین460 میلیونی پرداخت کنید. محاسبات نشان می دهد در چنین حالتی عملا نرخ بهره 41 درصد در نظر گرفته شده است.

این نمایشگاه برای کسانی که می خواهند بعد یک سال سند به نامشان شود، ارقام دیگری در نظر گرفته است. طوری که 254 میلیون تومان پیش پرداخت به همراه 12 چک با فاصله یک ماهه به مبلغ 22 میلیون و 340 هزار تومان می گیرد.

محاسبات نشان می دهد در این شرایط نرخ بهره خرید اقساطی یک خودرو 460 میلیونی به 51 درصد می رسد. نرخ بهره این نمایشگاه برای خودروهای مختلف بین 40 تا 61 درصد متغیر است.

خرید قسطی شاسی بلندهای چینی با بهره 21 درصدی

در بخش دیگری از گزارش روزنامه هفت صبح می خوانیم: مدیران خودرو برای فروش محصولات خود طرح خاصی ندارد و در هر زمان می توان محصولات این شرکت را به صورت نقدی و اقساطی خرید. خرید ماشین از این کارخانه حداقل 410 میلیون تومان سرمایه لازم دارد. ارزان ترین خودرو، ام وی ام  X22 دنده ای است که قیمت آن در کارخانه 412 میلیون و در بازار 410 میلیون تومان است.

همچنین قیمت گران ترین خودرو یعنی تیگو 7 به 992 میلیون تومان می رسد. طبیعتا خیلی ها چنین سرمایه ای ندارند و دلشان می خواهد با بودجه کمتر ماشین را تحویل بگیرند و بعدا اقساطش را بپردازند.

جزئیات فروش اقساطی محصولات مدیران خودرو نشان می دهد برای تحویل گرفتن ماشین باید حداقل 30 تا 50 درصد کل مبلغ آن را یکجا به عنوان پیش پرداخت به نمایندگی بدهید. درصدی که باید به عنوان پیش پرداخت بپردازید بر اساس هر خودرو متفاوت است ولی مدیران خودرو اغلب نصف پول ماشین را به عنوان پیش پرداخت می گیرد و نصف دیگر قسط بندی می شود.

این شرکت برای برخی اقشار خاص مثل بازنشستگان و کارمندان دولت پیش پرداخت کمتر در حد 20 تا 30 درصد قیمت خودرو در نظر می‌گیرد. وقتی مبلغ پیش پرداخت را واریز کنید، نهایتا تا 30 روز کاری بعد می توانید ماشین را تحویل بگیرید و تا 60 ماه یعنی پنج سال قسط بدهید.

مدیران خودرو نرخ بهره را در فروش اقساطی21 درصد در نظر می گیرد که نرخ بالاتری نسبت به وام بانکی است ولی ممکن است برای برخی به صرفه باشد.

مشروح این گزارش را در روزنامه هفت صبح دوشنبه 29 شهریور 1400 بخوانید.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار مهم خودرو و سایر بازارها، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از  اینجا  وارد شوید.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

35 دیدگاه برای “خرید قسطی تیبا صندوقدار و دنا پلاس توربو اتومات با اقساط 3 ساله به‌صرفه است؟

  1. بهنام گفته:

    خداروشکر ک خودتونم حساب دقیقش رو دارید میگید تا کی میخاید دست تو جیب ملت کنید دست بردارید این مردم خودشون تا گلو تو فشار هستن دزدی تو روز روشن تاکی سال 97 پراید 131 دوازده و 400 نقد هر شش ماه سه میلیون وهشتصد هزارتومان در چهار قسط خودتون مقایسه کنید.. تا کی چشم دوختید ب جیب ما مردم… از خون سگ حرومتروتون

  2. مجید توکلی گفته:

    خودرو‌ سازهای‌ داخلی‌ باید‌ شرایط‌ اقساط‌ بزارن‌ تا‌ دست‌ این‌ مافیای‌ خودرو‌ کوتاه‌ بشه

    • ناشناس گفته:

      خودرو ساز ایرانی اول باید یه فکری به حال کیفیت خودرو بکند نه این ماشینهای آشغالی که به خورد ملت میدن

    • ناشناس گفته:

      یه جور میگی مافیا،فک کردم رئیس کلای بدجنسو میگی،همش دست خودشونه نگران نباش،ید واحدن

  3. فری گفته:

    واقعا باعث تاسفه تو کشوری ک بر اسم اسلام داره کار میکنه و هر روز تو عزاداریو بدبختیو فلانیم بعد میزارن همچین اتفاقاتی بیوفته خودرو سازا نزول خور بانک ها و موسسات دولتی نزول خور یه بنده خدایی دوستم بود میگفت تو کانادا مزادا ۳ رو از دم قسط بدون سود ماهی ۲۰۰ دلار میدن و ماشین های تولید خودشون روبدون سود و اقساطی در اختیار مردم قرار میدن بعد ما به اونا میگیم کافر

  4. ایرانی گفته:

    آدمایی که ذاتشون خرابه کاریش نمیشه کرد آخه عوضی خودرو صدمیلیونی داری صدوشصت میلیون غالب میکنی بعداسم قسطی گذاشتی روش مگه نمیگن خودروازطریق قرعه به فروش میرسه پس این آقایون چه جوری خودرو تونمایشگاه هاشون پیدا میشه.

    • فرشاد گفته:

      این خودروها توسط خود شرکت دست نمایشگاه دارها میرسه،اتفاقا وام این خودروها رو هم شرکت رایان سایپا میده و لیزینگ ایران خودرو و پارسیان

    • محمد گفته:

      بیشترشو میدن به دلال ها
      ظاهرا از سود کلانی که دلال ها میبرن اونا هم ی چیزی گیرشون میاد

  5. حمیدرضا گفته:

    نمیگم چه به سر ما آوردند،میپرسم
    ما با خودمان چکار کردیم. فقر بهتر از حقارت بود که متاسفانه با تن دادن به پیشنهادهای این چنین هم سرمایه مان رفت هم گردن کج کردیم.التماس کردیم…..

  6. کوروش گفته:

    کلا کشور باحالی داریم نزول خوری توی روز روشن .
    توی تموم دنیا میان خوردرو رو بزور به شما میفروشن با اقساط بلند مدت و سود سالیانه ی 6 درصد . اگه کسی قصد خرید خودرویی معمولی داشته باشه با حقوق 3 ماه میتونه نقدی خرید کنه .
    بجاش ما ملت بدبخت که درامد ماهیانه مان کمتر از ماهی 100 دلار ع برای خرید یه خودرو باید لااقل درامد 250 ماه رو بدیم.
    جهان سومی به چی میگن؟
    جهان سومی و بدبخت به ما میگن که همه چی داریم اما هیچی نداریم .
    سیاست غلطی که از چهل و سه سال قبل شروع کردیم ما رو به اینجا رسونده .
    امیدوارم همینطور ادامه بدیم تا همه چیز نابود بشه

  7. سعید گفته:

    من صحبتم با خداست. نه بنده خدا. خدایا لعنت کن کسانی رو که مصبب بی نظم و انظباطی وضعیت اقتصاد کشور و مردم شدن. کرسنگی و فقر رو بر مردم تحمیل کردن. به هر دلیلی چشم به جیب این مردم دوختن با هر ترفندی. لعنت کن تا چند نسلشون رو . خدایا قدرتت رو با نظم و نظام هستی نمایان کردی یکبار دیگر ذره ای از قدرتت را نشان بده ….

  8. رضا گفته:

    پدری داشت بچه اش را نصیحت می‌کرد.الاغی روبروی بچه ایستاده بود و مگسهای زیادی به دور …….الاغ چسبیده بودند.نصیحتهای پدر که تمام شد..پدر به فرزندش گفت بگو ببینم باباجان من چی گفتم.یادگرفتی!؟بچه بلافاصله گفت باباجان مگسهایی که به……..الاغ چسبیده بودند۴۰تابودند همه راشمردم.!!!!

  9. سمیه همتی گفته:

    دوچرخه_سواری = بامرگ آرام اقتصادجهانی
    مدیر کل بانک exim اقتصاد دانان را به فکر فرو برد زمانی که این جملات را بر زبان آورد: یک دوچرخه سوار برای اقتصاد کشور فاجعه بار است.
    ۱_ زیرا او ماشین نمی‌خرد و برای خرید ماشین وام نمی‌گیرد.
    ۲_ پولی برای بیمه پرداخت نمی‌کند
    ۳_ سوخت هم نمی‌خرد
    ۴_ برای نگهداری و تعمیرات دوچرخه هزینه ای پرداخت نمی کند…
    ۵_ پولی صرف پارکینگ نمی‌کند و منجر به تصادفات شدید هم نمی‌شود.
    ۶_ او به بزرگ راه های چند لاینه نیاز ندارد
    ۷_ به باشگاه ورزشی و داروهای لاغری نیاز ندارد زیرا چاق نمیشود.

    افراد سالم برای اقتصاد فایده ای نداشته و لازم نیستند زیرا آنها پولی برای خرید دارو نخواهند پرداخت همچنین به بیمارستان و دکتر نیاز ندارند.
    دوچرخه سواران هیچ چیز به تولید خالص ملی نخواهند افزود!
    حرف حساب🤷🏻‍♂️😅 حالا تصمیم گیری باخودتون

  10. موزانبیک گفته:

    سلام دلال ها با این شرایط ناگوار خودرو از آب گل آلود شاه ماهی صید می کنند این یک نوع ربا خواری است ….

    • Sniper05 گفته:

      دقیقا درسته فرمایش جنابعالی
      تو شهرستان نکا (معروف به ؛ نقطه کمیاب ایران) یه پسر بچه ۲۳ ساله سر ۲۹ نفر رو کلاه گذاشت …
      و جمعاً مبلغ۸ میلیارد تومان وجه نقد رو هوتوتو کرد.
      چندنفر از مالباخته ها / از این بچه شکایت کردن ، این بچه هم تو دادگاه گفته که اینایی که از من شکایت کردن ،به من پول سودی یا همون نزول داده اند با درصد سود خیلی بالا
      و یه آدم دیگه یی سر من کلاه گذاشت پولارو از من گرفت و ندارم که بخوام پوله شاکی هامو برگردونم…….
      جالب اینجاست که
      تعداد ۴ نفر از مالباخته ها که شکایت کرده بودن به جرم نزول خواری متهم شناخته شدن
      و الباقی مالباخته ها هم سریع شکایت خودشون رو پس گرفتند.
      نکته جالب‌تر باز اینجاست که نفر اصلی که این نقشه رو پیاده کرده و به این پسره بچه یاد داده به جرم کلاهبرداری های متعدد تو زندان هستش
      جلل الملّق واقعاً

  11. امیر علی گفته:

    سلطان من دارم ایران زندگی میکنم با حقوق وزارت کاری اگه ماهی ۱۰ میلیون کار کنم ماشینم تیبا توربو نبود ماهی هفت تومن قسط با این شرایط بدیم جور در نمیاد اگر ماهی هفت به شما میدادم خیلی دیونه بودم ماشین خودمو توربو می کردم بیشتر راه بره از تیبا
    جوری شرایط میزارید کسی نخره یه کم به فکر جامعه و جوانان باشید با تشکر

  12. عرفان گفته:

    واردات خودرو میخواد آزاد شه‌ اینان میخوان تا جایی که میتونن ماشینارو رد کنن بره به کلی از آب گل آلود ماهی بگیرند.

  13. سید گفته:

    باید سازمان های نظارتی از شرکت هائی که خود رو را اقساطی میفروشند بپرسند خود رو ها را از کجا میارند که قسطی میفروشند با این حال احتمال تبانی بین شرکت های خودرو ساز با این شرکت ها وجود دارد

  14. حاجی گفته:

    الکی اینجا ناله نکنید به قول یکی ما خودمان انتخاب کردیم اینطوری زندگی کنیم پس همینه که هست برید پی کارتون وگرنه به سرو پا شلیک میکنن

  15. فرشاد گفته:

    تمامی وام ها محصولات سایپا توسط شرکت رایان سایپا داده میشه و دلال ها فقط واسطه هستن یه درصدی میگیرن،برا محصولات ایران خودرو هم عموما لیزینگ ایران خودرو و پارسیان وام رو میدن،این خودروها هم همگی مال شرکت ها ایران خودرو و سایپا هستن که به نمایشگاه ها معتمد سپردن براشون اب کنه،در واقع شرکت میاد پول نقد ماشین رو ازمون میگیره و این وامی که میده سود بازاره و ربایی که میگیره اندر سود بهش میگن،بنده چند سال پیش بابت ۱۷ میلیون وام که به موقع نتونستم پرداخت کنم لیزینگ رایان سایپا ۵۴ میلیون ازم گرفت،لیزینگ یه باتلاق برا قشر فقیر جامعه ست و از خداشونه وامو به موقع پرداخت نکنی تا کلی جریمه ت کنن و ماشینو ببرن،در صورتی ماشین لیزینگی بخرین که بدونین اقساط رو سر موقع و بی مشکل بدین،اینم بدونید هر چکی ازتون برگشت بخوره حتی اگه قسط رو بدین با جریمه دیگه اصلاح نمیکنن تا پایان اقساط و تسویه

  16. کیانوش احمدی‌ گفته:

    خوب هنوز واردات آزاد نشده میبینم که ثبت نام هاي بي حساب و کتاب پایان یافت و تازه اقساطی هم مانند گذشته ماشین می‌دهند البته در کشور های دیگر اقساطی ماشین های چینی و رده پایین را هم اقساط می‌دهند ولی همین هم خوب

  17. فرزاد گفته:

    من فکر نکنم ماشین دناتوکارخانه ۷۰میلیون بیشتر باشه به جرات میتونم قسم بخوربیشترازاین توکارخانه براشون آب نمیخوره قطعاتشوهمه روکرمان مشهدتبریزمیزنه ازتحریم دارن سواستفاده میکنندچرابایدبازارازاد۴۶۰میلیون باشه کسی هست توزیع بده.

  18. علی اکبر گفته:

    سلام از این به بعد کانالهای واتساب. تلگرام …..وقتی کالایی راگرون می دهند مردم نگیرند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز