سواری ژاپنی محبوب آمریکایی‌ها را بخریم یا رقیب اسپرت کره‌ای؟

لست سکند

اگر یک خودرو سواری در بازار آمریکا محبوب باشد می توان روی راحتی و کیفیت این خودرو حساب کرد. پس اگر در بازار ایران چنین خودرویی موجود باشد – که هست – خرید آن به متقاضیان توصیه می شود. البته رقیب این خودرو ژاپنی هم یک خودروی کره ای است که می تواند بسیاری از متقاضیان را وسوسه کند.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار مهم بازار خودرو و سایر بازارها، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از  اینجا  وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، اگر متقاضیان خودرو بودجه ای بیشتر از خرید خودروهای داخلی همچون دنا پلاس توربو اتومات داشته باشند، می‌توانند سراغ مزدا 3 نیو، کیا سراتو و میتسوبیشی لنسر سال های اخیر بروند که خیلی هم کارکرد بالایی ندارند و بالطبع می توانید بدون نگرانی چندان بابت هزینه های نگهداری یکی از آنها را بخرید.

از طرفی سواری های آلمانی در مدلهای زیر 2010 با کارکرد بالا هم در بازار ایران حضور دارند که خریدشان جز به عاشقان بنز و ب.ام.و توصیه نمیشود. اما در این بین، معدود سواری کره ای و ژاپنی هم حضور دارند که نه مثل گروه اول تازه نفس اند و نه مثل گروه دوم در حال پیوستن به لیگ پیشکسوت ها هستند.

با 750 میلیون تومان می توانید سراغ یک خودروی سواری کره ای به نام هیوندای النترا مدل 2014 یا یک خودرو سواری ژاپنی به نام هوندا سیویک مدل2013 بروید که حدود 100 هزار کیلومتر راه رفته اند. فراموش نکنیم که هوندا از محبوب ترین برندهای بازار آمریکا است. اما کدام یک ارزش خرید بیشتری دارد؟ روزنامه هفت صبح مقایسه ای بین این دو خودرو انجام داده که جذاب و خواندنی است.

راز آسمان پایتخت

خبرهای پربازدید امروز را بخوانید:

طراحی :

نسل پنجم هیوندای النترا یا النترا MDیکی از مهم ترین خودروهای تاریخ هیوندای است چون این سدان کامپکت تجلی وداع هیوندای با زبان طراحی ساده قبلی اش بود. حتی الان هم طراحی النترا با چراغ های کشیده و فرم اسپرت سپر دلنشین به نظر می رسد.

در آن سوی میدان هوندا سیویکی حضور دارد که به سیاق دیگر خودروهای هوندا چندان به زیبایی طراحی آن توجه نشده و کارایی مدنظر سازنده بوده است. به ویژه اگر نمی توانید با چراغ های دوتکه کنار بیایید بهتر است دور و بر سیویک آفتابی نشوید!

کابین و امکانات :

هوندا همیشه در طراحی کابین های اسپرت و جذاب پیشرو بوده و سیویک هم از این قاعده مستثنا نیست. فرم طراحی داشبورد و کنسول سیویک به گونه ای است که دسترسی راحت به هر چیزی وجود دارد. مزیت اساسی کابین سیویک نسبت به النترا کیفیت بالاتر متریال آن است؛ در حالی که النترا به سروصدای زیاد کابین شهره است.

هر دو خودرو برای چهار سرنشین فضای جاداری دارند اما اگر فضای محور عقب برایتان اهمیت خیلی زیادی دارد بهتر است به سراغ تویوتا کرولا بروید چون هم النترا و هم سیویک ناامیدتان می کنند. النترا در نسخه های فولش امکانات خوبی را در اختیار می گذارد اما آپشن های سیویک را ندارد: کروز کنترل هوشمند، کنترل ایستایی در سربالایی، رادار تغییرلاین، رادار نقطه کور، رادار تصادف جلو، ترمز پارک برقی،ترمز اضطراری و دوربین جانبی.

در کل م یتوان گفت آپشن های رفاهی النترا بیشتر است اما حتی فول ترین نسخه های آن نمی توانند آپشن های ایمنی سیویک را به شما ارائه دهند.

پیشرانه:

هر دو خودرو به پیشرانه 1.8 لیتری تنفس طبیعی مجهز شد ه اند که در النترا می تواند 147 اسب بخار نیرو و 176 نیوتن متر گشتاور تولید کند که با یک گیربکس 6 سرعته اتومات تیپ ترونیک هماهنگ می شود.

موتور سیویک هم قادر به تولید 139 اسب بخار نیرو و 173 نیوتن متر گشتاور است و با یک گیربکس 5 سرعته اتومات هماهنگ می شود. هر دو خودرو به صورت میانگین 7.1 لیتر در هر 100 کیلومتر می سوزانند. اگرچه النترا خودروی قوی تری است اما هندلینگ و سواری مثا ل زدنی سیویک را ندارد چون هوندا از سیستم تعلیق عقب مستقل در این خودرو استفاده کرده است.

از مزیتهای پیشرانه هر دو سدان می توان به استهلاک پایین و دوام بالا اشاره کرد؛ به گونه ای که اگر سرویس های آنها را به موقع انجام دهید می توانید انتظار یک رانندگی بی دردسر در طولانی مدت را داشته باشید.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

6 دیدگاه برای “سواری ژاپنی محبوب آمریکایی‌ها را بخریم یا رقیب اسپرت کره‌ای؟

  1. صدرا گفته:

    واقعا متاسفیم که ادعای قدمت داریم وتمدن .ولی باید ماشینای دورانداخته شده ی دست خارجیا اونم با پول زیاد بخریم

  2. ناشناس گفته:

    هرکدوم ارزون ترباشه وبودجه مون برسه بهتر ولی اگرقرار باقیمت بالا وارد بشه ووارد کننده هم 700 درصدسود روش بخوره ان شاء الله که وارد نشه. بعدهم کاری می کنیم وارد کننده پشیمون شه

  3. کیان مهر گفته:

    هوندا رو با هیوندایی نمیشه مقایسه کرد هوندا رو با تویوتا و شورلت مقایسه میکنن و هیوندایی رو با کیا مقایسه کنید که میشن همون ال‌جی و سامسونگ
    اما از معایب سیویک در ایران بد فروش بودنه در مقابل النترا خوش فروشه

  4. حاج ریو گفته:

    اینا حرفه، النترا و ملنترا و سیویک و سیبک این چرت و پرتها.
    هیچی، هیچی ریو ال اس ۱۵۰۰ تاکید میکن هیچی RIO LS نمیشه. هیچی،
    سالاری، رخشی، تانکی، شاتلی هست. ماشاءالله.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز