خودروی چینی تک‌سرنشین 350 میلیونی به‌زودی روانه بازار می‌شود

خودروی تک سرنشین برای بسیاری از افراد جذابیت های خاص خود را دارد. بد نیست بدانید در تولید این نوع خودرو  باز هم چینی ها یک پای ثابت و محکم کار هستند!

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار مهم و جذاب، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از  اینجا  وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، فرشاد مقیمی مدیرعامل ایران خودرو چندی پیش از برنامه این شرکت برای تولید خودروی ارزان خبر داده بود. برای تولید چنین خودرویی می توان از تجربه‌های موفق جهانی الگوبرداری کرد. خودروی ارزان، رویایی است که از مدتها قبل وعده آن به متقاضیان ایرانی داده می شود اما کشورهای دیگر این رویا را به نوعی محقق کرده اند. هر چند این خودرو وقتی قیمت آن را با دلار آزاد 26 هزار تومانی حساب کنیم چندان هم برای ما ارزان نیست اما به هر حال باید به این نکته توجه کرد که این خودرو برقی است و خودروهای برقی هنوز از نظر قیمت قابل رقابت با خودروهای بنزینی نیستند.

اخبار توصیه شده امروز را بخوانید:

هفت صبح در خبری به نقل از پرشین خودرو نوشته است؛ استاتآپی به نام الکترامکانیکا برنامه ریزی کرده است که اولین خودروی برقی ریزه میزه تک سرنشین خود را با نام سولو، به زوید و قبل از پایان سال 2021 تحویل مشتریان بدهد. به گزارش پرشین خودرو، اولین خودروهای سولو در کشور چین تولید می شوند اما بعد مدل‌های بومی شده آن در کارخانه مِسا در ایالت آریزونای آمریکا تولید خواهد شد.

آریاک سفر

آپشن های خودروی تک سرنشین جدید

در داخل این خودروی سه چرخ آپشن هایی مثل صندلی برقی از نوع گرم کن، سامانه تهویه مطبوع هوا و بلوتوث به کار رفته است. سولو با این شکل جمع و جور و با قیمت 18,500 دلار – با دلار 26 هزار تومانی فعلی حدود 480 میلیون تومان – در انواعی از کاربردها قابل استفاده است.

این خودرو در اکوسیستم های مختلفی از بازار کاربرد دارد و می‌تواند علاوه بر مصارف شخصی در ناوگان های حمل و نقل نوین هم کاربرد داشته باشد.

در صنعت حمل و نقل مفهومی به نام تحویل مایل آخر وجود  دارد که به این معناست؛ توزیع بسته ها در چند کیلومتر آخر آنها با وسایل نقلیه کوچک و کم هزینه به صرفه تر است. این خودرو به دلیل برقی بودن، از معافیتهای مالیاتی هم برخوردار می‌شود. با استفاده از قوانین جدید و استفاده از معافیت مالیاتی می توان این سه چرخه برقی تک صندلی را با قیمت 13,500 دلار – با دلار 26 هزار تومانی مبلغی حدود 350 میلیون تومان – خرید.

انتهای پیام

نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

1 دیدگاه برای “خودروی چینی تک‌سرنشین 350 میلیونی به‌زودی روانه بازار می‌شود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز