بیمه بیکاری : شرایط پرداخت به بیکاران خردادماه و ماه های بعد چیست؟

ژیوار

مرحله اول بیمه بیکاری وعده داده شده توسط مسئولان وزارت کار، پرداخت شده و یا در حال پرداخت است اما بیکاران جدید که بیکاری آنها از اسفنده آغاز شده و تداوم داشته باشد یا اخیرا بیکار شده باشند نیز می توانند با شرایطی از این بیمه استفاده کنند.

به گزارش کاماپرس؛ در مرحله اول بیمه‌بیکاری مخصوص ایام کرونا حدود 850 هزار نفر درخواست پرداخت این بیمه را ثبت کردند و پس از طی شدن مراحل حدود 700 هزار نفر از این افراد واجد شرایط دریافت بیمه بیکاری شناخته شدند.بیمه بیکاری که در حال حاضر پرداخت شده به بیکاران اسفندماه 98 مربوط است و مراحل پرداخت این بیمه به بیکارانی که فرودین ماه و اردیبهشت ماه 99 در اثر کرونا بیکار شده‌اند در دست اقدام است.

آخرین مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا تصریح کرده است که بیمه‌بیکاری کرونا به افرادی که تا پایان اردیبهشت ماه سال جاری بیکار شده باشند تعلق می گیرد.به این معنی که بیکارانی از ابتدای خرداد 99 بیکار شده اند و یا اینکه بیکاری آنها از اسفندماه استمرار داشته باشد، بررسی و هرگونه پرداخت بیمه ‌بیکاری به آنها صرفا بر اساس قوانین قبلی کار و تامین اجتماعی و بیمه بیکاری خواهد بود.

در این باره بیشتر بخوانید:

لازم است این افراد شروط قانونی اعلام شده را دارا باشند تا در صورت تایید مدارک و مستندات آنان توسط کمیته‌های استانی از مقرری بیمه بیکاری استفاده کنند.

دریان سفر امید

مسعود بابایی، مدیرکل حمایت از مشاغل و بیمه‌بیکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در این باره به ایسنا، گفت: کسانی که از اسفند سال گذشته بیکار شده و بیکاری آنها استمرار داشته باشد در صورتی که شرایط قانونی مشمول بودن قانون کار، قانون تامین اجتماعی و بیمه‎بیکاری را دارا باشند می‌توانند از مزایای بیمه بیکاری بهره‌مند شوند.

شرایط پرداخت بیمه ‌بیکاری

وی گفت: شرط پرداخت بیمه‌بیکاری این نیست که افراد تنها بر اساس حوادث غیرمترقبه و یا کرونا بیکار شوند بلکه علاوه بر بیکاری غیر ارادی، ‌لازم است مشمول قانون کار و قانون تامین اجتماعی بوده و یک سال سابقه فعالیت در آخرین کارگاه یا محل کار را داشته باشند.

به گفته بابایی، مقرری بیمه‌ بیکاری کرونا بر مبنای ۵۵ درصد حداقل مزد است و ایام استفاده از بیمه بیکاری جزو سنوات بازنشستگی و سوابق پرداخت حق بیمه کارگران محسوب خواهد شد.

 

انتهای پیام

نهال گشت
تهران آهن
سبیت
روکش مارال
آژانس هرمس 724
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز