بیمه بیکاری بعضی افراد چرا پرداخت نشده است؟

بنا به اعلام مسئولان وزارت کار علت اصلی پرداخت نشده بیمه بیکاری بعضی افراد که در سامانه اطلاعات خود را ثبت کرده اند ، اشکال در شماره حساب اعلامی توسط این افراد است.

به گزارش کاماپرس، بیمه بیکاری کرونا بعد از مدتها انتظار وارد فاز اجرا و پرداخت شده اما بعضی افراد با وجود ثبت نام و طی کردن تمام مراحل هنوز بیمه بیکاری خود را دریافت نکرده اند.

اعتراض این افراد و پیگیری های مکرر آنها که در رسانه ها نیز انعکاس فراوانی داشت موجب پاسخگویی مسئولان وزارت کار در این باره شده است.

 

مسعود بابایی مدیر کل اشتغال وزارت کار در این باره به ایرنا گفت: از میان مشمولان بیکاری اسفندماه ماه امسال که مقرر شد شماره حساب خود را ارسال کنند، شماره حساب ۹۱ هزار و ۶۵۶ نفر مشکل داشت.

راز آسمان پایتخت

مغایرت شماره حساب با کد ملی یا ارسال شماره شبا از بانک غیرعامل

وی افزود: شماره حساب برخی افراد مشکل داشته و با کدملی آنها همخوانی نداشت یا اینکه خارج از ۶ بانک عاملی که اعلام شد شماره شبا ارسال کردند.

مدیرکل اشتغال وزارت کار گفت: برای این افراد پیامک فرستادیم که شماره حساب خود را اصلاح کنند که ۷۲ هزار و ۳۱۷ نفر تا روز گذشته این کار را انجام دادند که لیست این افراد برای تامین اجتماعی ارسال کردیم تا برای واریز مقرری به سازمان برنامه و بودجه فرستاده شود اما ۱۹ هزار و ۳۳۹ نفر هنوز اقدامی در این زمینه انجام ندادند.

وی اظهارداشت: ۲۰۰ هزار و ۵۳۲ نفر از بیکاران کرونا در فروردین ماه نیز شماره شبای خود را فرستادند اما همچون اسفندماه ۷۰ هزار و ۶۸۳ نفر شماره شبای نادرست اعلام کرده بودند که با دریافت پیامک اصلاح شماره حساب ۵۹ هزار و ۵۰۲ نفر اصلاح لازم را انجام دادند و مابقی نیز هنوز شماره حساب صحیح را ارسال نکردند.

بابایی گفت: البته فایل اطلاعاتی اصلاح شده متقاضیان بیمه بیکاری فروردین ماه را به سازمان برنامه و بودجه و خزانه‌داری کل کشور ارسال کردیم تا در زمان تعیین شده واریز مقرری آنها انجام شود.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

2 دیدگاه برای “بیمه بیکاری بعضی افراد چرا پرداخت نشده است؟

  1. کوروش گفته:

    با عرض سلام و خسته نباشید
    بنده هنوز هیچ مبلغی از بیمه بیکاری را دریافت نکرده ام ، هم شماره حسابم درست است هم شماره شبا را فرستادم اما هنوز هیچ مبلغی به بنده ندادن .. نمیدونم واقعا ایشون از چه چیزی صحبت میکنن ..
    ممنون

  2. کریم تیر گفته:

    سلام ایشون بهتر نیست برای اونایی که شماره حساب و شماره شبا رو دادن از فروردین تصحیح شده کاری بکنن ۷ ماهه یک ریال ندادن ۱۴ سال بیمه از من کسر شده خیلیا هم مثل من هنوز پولی نگرفتن ۱۴ ۲۰ میگه لیست رد شده سازمان اول گفتن آخر مرداد الانم که آخرای شهریوربم یعنی چی این حرف ۷ ماهه مگه میشه مگه داریم تو رو به مقدسات به فکر مردم باشین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز