بوگاتی چگونه با خودروهای اسپرت قلب ماشین بازها را ربود؟ (فیلم)

ژیوار

بوگاتی یک شرکت فرانسوی متخصص در تولید اتومبیل های مسابقه ای ، اسپرت و لوکس است. بوگاتی حتی در دایره باریک تولیدکنندگان اتومبیل های انحصاری افسانه ای نیز جایگاه ویژه ای دارد.

به گزارش کاماپرس، در سال 1908 ، اتوره بوگاتی ، مهندس با استعداد ایتالیایی، اولین بوگاتی با عنوان تایپ 10 را در پارکینگ منزل خود در شهر ملشیم ساخت.این اتوموبیل دارای یک موتور 4 سیلندر 8 سوپاپ با حجم 1131 سی سی بود. علی رغم اینکه این خودرو کاملاً عالی نبود ، اتوره موفق شد حمایت های مالی را برای پروژه های خود جذب کند و از اینجا شرکت بوگاتی متولد شد.

بوگاتی مسیر استفاده گسترده از فن آوری های پیشرفته را جهت بازدهی مطلوب مکانیکی و سبک سازی ساختار اتوموبیل هایش دنبال کرد. در نتیجه این تمهیدات، یک اتومبیل با سرعت تضمین شده 100 کیلومتر در ساعت از خط مونتاژ این شرکت خارج شد که رانندگی با آن آسان و دلپذیر بود. بوگاتی تایپ 13 که توسط ارنست فردریک ، یکی از مهندسین بوگاتی تهیه شده بود ، در 23 ژوئیه 1911 در یکی از گرندپری های فرانسه دوم شد. این خودرو در آستانه جنگ جهانی اول به مهمترین اخبار آن روزها تبدیل شد و پایه ای برای تمام تغییرات بوگاتی بود.

جنگ جهانی اول اتوره بوگاتی را وادار کرد تا تولید شرکت خود را به طور موقت متوقف کند. علاوه بر این ، منطقه آلزاس که شهر ملشیم و کارخانه بوگاتی در آن واقع شده است در آن زمان متعلق به آلمان بود. بنا به دلایلی ، بوگاتی مجوز ساخت اتومبیل های خود را به شرکت فرانسوی پژو – یعنی در واقع به دشمن – فروخت. و او خودش ، سه تا از بهترین اتومبیل های خود را در زمین دفن کرد و عازم سرزمین مادری خود ایتالیا شد تا در کنار آنتانت ها بچنگد. وقتی جنگ به پایان رسید ، او به ملشیم که پیشتر به خاک فرانسه انضمام یافته بود بازگشت. اینگونه بوگاتی فرانسوی شد.

دهه سی قرن بیستم اوج شکوفایی بوگاتی بود و مدل های جدید هر ماه به معنای واقعی کلمه به بازار می آمدند. در سال 1930 ، تولید تایپ 44 آغاز می شود – یک ماشین با تولید انبوه ، که قیمت آن برای بسیاری از مردم مقرون به صرفه بود.

دریان سفر امید

مرگ دلخراش ژان بوگاتی چند هفته پس از پیروزی در مسابقه 24 ساعته 1939 و وقوع جنگ جهانی دوم به فعالیت های مسابقه ای بوگاتی خاتمه داد. پس از جنگ جهانی دوم ، تولید اتومبیل های لوکس به شدت کاهش یافت و فاجعه مالی برای بوگاتی به وجود آورد.

در سال 1947 ، در نمایشگاه اتومبیل پاریس ، این شرکت مدل جدید Type 73 را با موتور چهار سیلندر با حجم 1488 سی سی به نمایش گذاشت. در ماه اوت همان سال اتوره بوگاتی درگذشت و خانواده وی نتوانستند تولید این ماشین را در کارخانه ملشیم آغاز کنند.

در سال 1963 ، زیرمجموعه های بوگاتی به شرکت Hispano-Suiza منتقل شدند ، و این شرکت دیگر با در زمینه تولید اتومبیل کار نکرد و تمام فعالیت هایش را در صنعت خودرو متوقف کرد. بدین صورت داستان “ملشیم بوگاتی” یا شرکت خانوادگی خانواده بوگاتی به پایان رسید. اما این پایان کار بوگاتی به عنوان یک مارک افسانه ای خودروهای اسپرت نبود.

در اواخر دهه 1980. این شرکت تولد دوباره را بار دیگر تجربه کرد. هنگامی که ابرخودروهایی که برای غلبه بر رکورد 322 کیلومتر در ساعت تلاش می کردند نام با شکوه بوگاتی با یک ماشین فوق العاده قدرتمند تحت عنوان EB110 دوباره ظاهر می شود ، که هیچ ارتباطی با طرح های کلاسیک بوگاتی نداشت.

در سال 1999 ، بوگاتی برای چهارمین بار متولد شد – مارک بوگاتی توسط فردیناند پیئش رئیس هیات مدیره فولکس واگن خریداری شد. اولین اتومبیلی که این شرکت معرفی کرد کوپه فایبرگلاس EB118 بود که توسط فابریسیو جوجارو طراح ItalDesign طراحی شده بود.

در سال 2005 ، فولکس واگن تولید انبوه یکی ازمنحصر به فردترین اتوموبیل های جهان را آغاز کرد که نام رسمی آن بوگاتی ویرون 16.4 بود. در مارس 2006 ، اولین سری این اتوموبیل تحویل داده شد.

آخرین اتوموبیل بوگاتی با نام Centodieci در آگوست 2019 معرفی شد.

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم بازار خودرو، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

نهال گشت
سبیت
آژانس هرمس 724
روکش مارال
تهران آهن
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز