بورس روز 2 مرداد 1401/ باز هم نزول شاخص کل

ژیوار

شاخص کل بورس در روز جاری با افت 9 هزار و 701 واحدی روبرو شد و به مرز 1 میلیون و 463 هزار و 797 واحد رسید. شاخص هم وزن نیز نسبت به روز قبل 4 هزار و 454 واحد کم شد و در محدوده 400 هزار و 31 واحدی قرار گرفت.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار بورس، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، امروز ارزش معاملات کل بازار سهام 5 هزار و 222 میلیارد تومان شد. نمادهای «کگل»، «میدکو» و «ومعادن» بیشترین اثر منفی را روی شاخص کل بورس داشتند. امروز ارزش خالص تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی بازار منفی شد و مجددا 361 میلیارد تومان پول حقیقی از این بخش بیرون رفت. بیشترین خروج پول حقیقی روز جاری مربوط به سهام «شاوان»، شرکت پالایش نفت تهران، بود. بعد از آن نمادهای «نوری» و «فولاد» بیشترین میزان خروج پول حقیقی را داشتند.

اخبار مرتبط را بخوانید:

دریان سفر امید

با وجود اینکه در روز جاری گزارش تورم تیر 1401 منتشر شد و از لحاظ تورمی همگان را غافلگیر کرد، اما بازار سرمایه به آن اعتنای چندانی نداشت. براساس گزارش‌ها و اطلاعات بانک مرکزی، نرخ تورم نقطه‌ای در ماه گذشته رکورد 10 ساله خود را شکست و به مرز 54 درصدی رسید. این موضوع تعجب خیلی از فعالان بازار را برانگیخت. همواره بازار بورس از انتظارات تورمی تاثیر پدیرفته و نسبت به آن واکنش نشان داده است. این بار نیز انتظار می‌رفت این بخش نسبت به ارائه این آمار و اطلاعات حساس شود، اما عکس این موضوع رخ داد.

اطلاعات عمومی:

با سهم سآبیک آشنا شوید

شرکت سیمان آبیک با نماد «سآبیک» در بازار بورس حضور دارد. هم اکنون ارزش بازاری این سهم تقریبا به 3 هزار و 592 میلیارد و 600 میلیون تومان می‌رسد. شرکت‌های سیمان فارس و خوزستان، سهامی عام، و صندوق سرمایه گذاری اختصاصی بازارگردانی صبا گستر نفت و گاز تامین بیشترین سهم سآبیک را در اختیار دارند.

انتهای پیام

مرتبط با : سازمان بورسسیمان آبیک
سلام پرواز ایرانیان
تورهای مسافرتی لحظه آخر
بیمه دات کام-کاماپرس
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سلام پرواز ایرانیان