بهترین و بدترین منطقه تهران برای سرمایه گذاری مسکن کجاست؟

ژیوار

بررسی‌ بازار مسکن شهر تهران نشان می‌دهد که در سال 1402 منطقه ۵ دارای بیشترین ارزش معاملات بوده و بعد از آن بیشترین معاملات در محله‌های بلوار فردوس، پونک و سازمان برنامه صورت گرفته است.

به گزارش کاماپرس، میانگین قیمت مسکن در شهر تهران در یک سال اخیر حدود ۸۵ میلیون تومان بود که با افت جزئی قیمت‌ها مواجه شد. بسیاری از کارشناسان معتقدند قیمت مسکن تحت تاثیر رکود سنگین در معاملات بدون تغییر مانده است.

آمارهای غیررسمی از کاهش ۷۹ درصدی معاملات در شهر تهران خبر می‌‌دهند ‌که خرید و فروش مسکن را به سطح هشدار رسانده است.

به اعتقاد کارشناسان کاهش سطح معاملات در شهر تهران ریشه در کاهش درآمد خانوار و از دست رفتن قدرت خرید آن‌ها دارد. البته رکود سنگین بازار مسکن مربوط به 5 سال اخیر بوده و برخی مناطق با کمترین استقبال رو به رو شده‌اند.

بررسی‌ها حاکی از آن است که طی ۵ سال گذشته، جنت‌آباد در منطقه ۵ دارای بیشترین ارزش ریالی معاملات بوده و  بعد از آن محله‌های بلوار فردوس، پونک و سازمان برنامه جزو پرمعامله‌ترین نواحی شهری بوده‌اند.

دریان سفر امید

همچنین بازار مسکن در شرایطی رشد ۵.۸ درصدی ماهیانه قیمت را طی یک ماه اخیر ثبت کرده که میزان افزایش در منطقه یک حدود ۳.۲ درصد، منطقه ۲ تقریبا ۷.۹ درصد، منطقه ۳ برابر ۹.۲ ، منطقه ۴ حدود ۳.۸ درصد، منطقه ۵ به عنوان پرمعامله‌ترین منطقه تهران ۸.۱ درصد، منطقه ۱۰ برابر ۷.۲ درصد، منطقه ۱۴ تقریبا ۳.۱ درصد و منطقه ۱۵ برابر ۸.۱ درصد بوده است.

از نواحی کم‌رونق در خرید و فروش مسکن می‌توان به نعمت‌آباد (منطقه ۱۹) و بازار تهران (منطقه ۱۲) اشاره کرد.

بیشتر بخوانید:

اگرچه منطقه ۵ بیشترین ارزش معاملات را داشته اما نباید از این نکته غافل ماند که مساحت این منطقه بسیار زیاد است و امکان دارد مقایسه آن با مناطق دیگر بر اساس ارزش معاملات دقیق نباشد.

با بررسی ارزش معاملات در هر متر مربع از مساحت منطقه نتایج متفاوتی از میزان رونق در مناطق به دست می‌آید‌ ‌که در این میان منطقه جنت آباد در صدر قرار دارد.

با وجود اینکه بلوار فردوس در منطقه ۵ همچنان جزو مناطق پر رونق به شمار می‌رود ‌اما محله‌های فرمانیه و آجودانیه در منطقه ۱ مهم‌ترین مقاصد برای سرمایه‌گذاران محسوب می‌شوند.

به نقل از اقتصاد آنلاین، از سوی دیگر در جنوب و جنوب‌غربی تهران و همچنین نواحی مرکزی و شرقی (به جز محدوده‌های خاصی مانند تهرانپارس غربی، ابوذر، کارون، استاد معین و توحید) معاملات رونق چندانی ندارد.

انتهای پیام

نهال گشت
سازگار ارقام
بیمه دات کام-کاماپرس
تورهای مسافرتی لحظه آخر
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز